1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokone + monitori 1500€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Ajatar 13.04.2016.

  1. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Kiva kuulla että automaattisten päivitysten esto on korjattu. Mutta kai sinulla kuitenkin on jotain pohjaa esittää tuolle ilosanomalle? Meinaan ettei ihan mutuiluksi menisi.
     
  2.  
  3. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Mille ihmeen ilosanomalle?? Sanoin että sun on turha haukkua W10:aa kun sulla ei ole siitä edes mitään oman käden kokemusta. Tiedostan ihan hyvin itse sen hyvät ja huonot puolet mutta sä mutuilet ilman mitään omaa tietoa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2016
  4. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Ite käyttäny 10 julkasusta saakka ja pakko sanoa, että kyllä tässä turhan paljon sälää on. Vituttaa kun kaikki hyvä pitänyt pilata turhalla sälällä ja grafiikalla, vaikka muuten erinomaisesti toimii. Kyllä tähän toki tottui nopeasti mutta entisenä 7 käyttäjänä totean vain sen, että jos 7 saisi dx12 niin vaihtaisin välittömästi takaisin 7.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Ei se minun huutelua miksikään muuttaisi vaikka kärsisinkin kymppiä pari kuukautta. Automaattisten päivitysten esto toimii joillakin, joillakin ei, joten tässä tapauksessa omat kokemukset eivät todista mitään. Mutta hyvä jos tuo on korjattu, vaikka en kyllä ole asiasta mistään muualta kuullut.

    Pelaamiseenhan kymppi ei sovellu. Niitä "ominaisuuksia" ei varmasti ole korjattu.
     
  6. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Kyllä pelaajat tietävät, että soveltuu, on selvästi suosituin käyttis Steamin käyttäjistä ja vahvassa nousussa.:)
     
  7. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Jos tykkää vain uusista peleistä.
     
  8. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Katso nyt edes ensin 100 pelatuimman listaa....:rolleyes:
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Mistä sellainen lista löytyy?
     
  10. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Sulla ilmenee aina "sopivasti" uusavuttomuutta:
    http://store.steampowered.com/stats/?l=finnish

    Jossa jo top 10: ssä on sijalla 4. 2007 julkaistu, muita 2010, 2012, 2013, vain viisi on 2015-16 ns. uusia.
     
  11. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    2010 ja myöhemmin julkaistu peli on uusi, voisi sanoa että juuri pakasta vedetty. Enkä minä ainakaan näe missään mainintaa millä käyttiksellä noita pelejä pelataan.

    Steam kyllä kieltämättä helpottaa kympillä pelaamista (helpottaa, ei pelasta), mutta ikävä kyllä steamin tarjonta kattaa vain marginaalisen osan kaikista maailman peleistä. Varsinkin autopelit puuttuvat lähes tyystin, myöskin uudemmat. Joten tuo ei ole sadan pelatuimman pelin lista.
     
  12. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    No mitenkä mä oon sit voinu pelata kahdella eri kokoonpanolla joista toisessa 10 pro ja toisessa 10 home ilman ongelmia viime syksystä asti? Sulla on niin varmaa tietoa ettei toi ole mahdollista niin selvennätkö asiaa?

    Lopeta jo tuo naurettava ristiretki kun et kerran omaa mitään omaa kokemusta.

    Tehdään nyt samalla selväksi että ei W10 ole pelkästään hyvä. Siinä tulee bloattia (mitkä saa poistettua) ja vakoilujuttuja (jotka saa myös estettyä kolmannen osapuolen sovelluksilla). Mutta se että väität kirkkain silmin ettei se sovellu pelaamiseen on puhdasta roskaa.

    Mulla ei noilla kahdella eri kokoonpanollaan ja eri W10:lla ole Windows YHTÄÄN kertaa 9 kuussa päivittänyt näyttisajureita valmistajien ajureiden päälle. Eikä ole sullakaan kun et ole kymppiä edes käyttänyt.

    Sun yhden miehen ristiretki on typerä ja turha. Anna jo olla.
     
  13. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Siis itse käytän w10 ja toimii oikein hyvin, eikä ole ollut ongelmia mutta jos ei dx12 välitä niin miksi helvetissä vaihtaisi w7->w10. Windows 7 paljon parempi ja selkeämpi? Väittääkö joku muuta?
     
  14. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Riippuu ihan siitä mitä pelaa. Tuo estää pelaamisen http://muropaketti.com/windows-10-poisti-tuen-vanhoilta-safedisc-ja-securom-drm-suojauksilta, eivätkä minun kokemukset vaikuta asiaan millään tavalla. Lisäksi jokainen uusi käyttöjärjestelmä luonnollisesti pimentää ison läjän muita pelejä.
     
  15. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    En ainakaan minä väitä. Minä vaan väitän että 10 ei ole mikään pelivastainen käyttis kuten eräs täällä huutaa jatkuvasti.

    Lisäksi jos konepaketeissa pyydetään apua kokoonpanoihin, jotka olisivat useina tulevina vuosina käyttökelpoisia niin kyllä se DX12 on pakko ottaa huomioon kun tulee väistämättä yleistymään.

    Gog.com:ssa on niin hyvä valikoima että tuo on turha huoli. Lisäksi minä en ainakaan suosittele pelikonetta ja käyttistä 10 vuotta vanhoja pelejä silmälläpitäen.
     
  16. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Ei suosittele kukaan muukaan, mutta ei mahdollisimman hyvä peliyhteensopivuus haittakaan ole. Vaikka siltä välillä kuulostaakin.

    Kalliiksi tulisi ilmainen kymppipäivitys jos pitäisi ostaa pelit uudelleen. Sikäli mikäli niitä mistään enää löytyy.
     
  17. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Sieppaa.JPG
    Steamin tilastoa: Win 10 vahvaa nousua:). Ja 7: an alamäki on alkanut:p.
    Niin, tuo on tämän hetkinen tilanne. Esim. Projekt Cars on myös Steamin peli, se ei vaan nyt yllä 98 joukkoon.

    Steamin aktiivikäyttäjiä on ihan mukavasti yli 125 miljoona.
    Väitän. Win 8.x ja 10 on näitä uusia "älykkäitä" käyttiksiä.

    Ja Win 10 on se mikä jää, ei 7: ska.
     
  18. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Kaikki eivät käytä steamia, ja ne jotka käyttävät pelaavat muuallakin. Vaikkapa Battlefieldin olettaisi olevan sadan pelatuimman pelin joukossa, mutta eipä näy listalla.

    Niinpä. Älykkäitä käyttiksiä älypuhelimille. Saa nähdä josko 11 olisi taas kunnollinen kun mikkisoftan puhelinbisnekset karahtivat karille.
     
  19. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Hyvin oot edelleen asioista perillä. Windows 11 ei ole tulossa. W10 vaan päivitetään jatkuvasti ja koontiversioiden numerot on ne mitkä elävät.
     
  20. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Aivan. Joulupukki tuo risulastin harva se vuosi, ja perhanan saunatonttu nyysii aina kalsarit kuivausnarulta.
     
  21. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Ai asialliset kommentit loppuivat taas kesken niin päätit ruveta puhumaan puutaheinää? Elä menneisyydessä jos haluat. Mutta älä pakota tai suosittele muille samaa. Niin käyttiksen kuin raudan puolesta.
     

Jaa tämä sivu