1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tekstien ajoitus ei tule oikeen

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi djjari 04.12.2017.

  1. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    tietäisiköhän joku syytä tähän ongelmaan,eli ajastan tekstit time adjusterilla,ja olen sillä onnistunut hyvin kaikissa elokuvissa ja sarjoissa saamaan tekstien ajoituksen oikeen hyvin kohdalla,mutta nyt on yhden videon kanssa ongelma,eli tekstit alkavat kyllä videon alussa hetken aikaa ihan oikeen,ja tulevat videon kanssa ajallaan,mutta jonkun aikaa videon edetessä,niin tekstit jäävät jälkeen,vaikka olen sen time adjusterilla ajastanut,miksiköhän se koko video ei tule oikeen tekstien kanssa,vaikka olen sen alusta loppuun time adjusterilla ajastanut,niinkun kaikki muutkin videot tähän mennessä,mutta tämä yksi video ei toimi oikeen tekstien kanssa alusta loppuun,neuvoja kiitos
     
  2.  
  3. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Mikäpä tiedostomuoto teksteilläsi on? Jos tiedostomuoto on .srt (johon muotoon itse olen ProjectX:n pyytänyt teletextin muokkaamaan), niin ne tuppaa aina olemaan jopa yli kaksikin sekuntia jäljessä. Ajastuksen korjaan sitten Subtitle Editillä.
     
    djjari kiitti tästä.
  4. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    joo on srt muoto,olen korjannut time adjusterilla,mutta sekään ei auta,alussa tekstit tulee oikeella ajalla,mutta videon loppua kohti menee pieleen,miksiköhän,mitä voisi vielä koittaa?
     
  5. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    en kyllä nyt ymmärrä miksi en saa toimiin,vlc playerissa on asetus raidan synkronointi,sieltä saan tekstit ajoittuun oikeen,mutta niitä ei saa tallennettua,vaan joka kerta jos avaa vlc:n uudestaan,niin ne pitää asettaa uudestaan :(

    Edit:ja kaikki muut tekstit toimii hyvin ja ajoitus kohdallaan time adjusterilla ajastettu mutta yhtä en saa sitten millään ajastettua oikeen
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2017
  6. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Oletko VLC:ssä asettanut synkronoinnin aina siitä kuvan päältä? Asetus ei jää tällöin muistiin vaan se pitää laittaa (teksti) asetuksista ja tallentaa.
     
  7. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    elikkä siis mistä kuvan päältä,eli menin asetuksissa työkalut ja sieltä raidan synkronointi
     
  8. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    voisitko kertoa tarkemmin kun en nyt oikeen ymmärtänyt,minkä kuvan päältä

    kun sanoit tuossa että Oletko VLC:ssä asettanut synkronoinnin aina siitä kuvan päältä

    eli pitääkö siis tuolla asetuksissa jotain muuttaa?
     

    Liitetyt tiedostot:

    • 1.
      1.jpg
      Tiedostokoko:
      64.4 KB
  9. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Jaa-a, nyt taisin puhua lööperiä eli muistaa väärin. Tuolla ei ollutkaan tallennusta synkronoinnille.

    Työkalut > Raidan synkronointi
    sync 2.PNG
    Ja muuttaminen, mutta taitaa tosiaan olla esityskohtainen eli ei tallennu.
    sync 3.PNG

    Olen pahoillani, en tahallani sekoittanut pakkaa. Kuitenkin mikäli ongelma koskee ainoastaan yhtä tallennusta niin vika ei ole kovin suuri. Jos olisi mitenkään mahdollista tallentaa sitä uudelleen.
     
  10. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Mihin täältä on hävinnyt kokonaan keskustelu SubtitleWorkshopista. Alkaa näköjään sekoilla pahasti tämä keskustelupalsta.
     

Jaa tämä sivu