1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Simppelit Suomenkieliset ohjeet videoeditointiin

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi swod 20.08.2016.

  1. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mun koneessa ensinnäkin on vain 3gt DDR2 muistia joten kauhean raskasta videoeditointiohjelmaa tämä ei pyöritä.

    Onglemana on se, että miten leikata tietty pätkä vidosta pois/lisätä videoon lisää pätkiä jostain muusta klipistä (esim intro ja outro) mp4 muotoon tallentaa videokamera ja windows elokuvatyökalu ei edes suostua jostain syytä avaamaan mp4 muotoisia leikkeitä.

    katselin youtubestakin ohjeita mutta en tajunnut enkä osannut käyttää ollenkaan tuota Wondershare filmora nimistä softaa johon koneeni tehot tuntuivat riittävän.

    Olisi mukavaa oppia editoimaan videoita jo pikkuhiljaa, jos sen avulla sais lisää näyttökertoajakin Youtubessa ja näkyvyyttä, kun editoidut videot on niin pirun arvostettuja :/
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Mikä mahtaa olla käyttöjärjestelmä? Helppo ratkaisu olisi Windows Movie Maker, jolle löytyisi myös suomen kieliset ohjeet. Microsoft riisui ohjelman ominaisuuksia Windows 7:n ja 8:n myötä ja muutti sen nimeksi Elokuvatyökalu. Windows 10:lle ei ole tukea, mutta todennäköisesti se silti toimii siinäkin.
    https://support.microsoft.com/fi-fi...190653e143/where-is-movie-maker-in-windows-10
    Ilmeisesti Windows 10:llekin on joku vastaava sovellus, mutta tuo Windows-kaupan linkki ei aukea minulla.

    Elokuvatyökalun hankkiminenkin näyttää olevan aika mutkikasta, tai sitten tuossa on jotakin, mitä en ymmärtänyt.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/help/18614/windows-Essentials
    Tuohan näyttää siltä, että sinun pitäisi ladata koko sovelluspaketti ja poistaa sitten ne asennukset, joita et halua.

    Pelkkä Elokuvatyökalu on ladattavissa myös tuolta: http://www.ilmaisohjelmat.fi/windows-movie-maker
    Tuollaiset sivustot, jotka tarjoavat ladattavaksi esimerkiksi Microsoftin ilmaissovelluksia, eivät ole aina riskittömiä. Norton Safe Web ei kuitenkaan raportoi mistään epäilyttävästä juuri tuolla sivustolla.
     
  4. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla on Windows 7 32bittinen ja se olikin Windows moviemaker mikä mulla on siis.
     
  5. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Minusta FREE STUDIO on aika monipuolinen. Taitaa tosin olla maksullinen, mutta voithan kokeilla ilmaisversiollakin, josko olisi tarpeisiisi sopiva.
    OlliJulle
     
  6. pvesa

    pvesa Member

    Liittynyt:
    24.08.2009
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Kyllä minä edelleen suosittelisin kokeilemaan FreeMakeVideota, näiltä sivuilta se kannattaa ladata, mukana tulee winzip rekisterityökalu, mutta sen voi poistaa asennuksen jälkeen. Muuta tauhkaa sieltä ei tule. Toimii 64bit win kympissäkin.
    On tosi monipuolinen leikkaus ja etenkin pakkausohjelma, kuitenkin äärimmäisen helppokäyttöinen. Voi liittää videoita ja jopa otsikonkin voi lisätä kuvatiedostosta.
    Käsittelee myös FulHD videota, riippuu koneen tehoista. On myös ilmainen. Suosittelen.
     

Jaa tämä sivu