1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy S Plus Roottaus

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi X4re0n 15.04.2012.

  1. X4re0n

    X4re0n Member

    Liittynyt:
    19.05.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro! Eli tarvitsisin neuvoja sgs+ roottaukseen. Oikeastaan osaan rootata puhelimen, mutta miten sen jälkeen asennan teemoja ja muita tämän jälkeen? Mitä ohjelmia tarvitaan, ja miten kaikki onnistuu? Miten kellotus onnistuu ja kuinka paljon tälläistä uskaltaa kellottaa ja mitä vaaroja siinä on? Tahtoisin puhelimeen jonkun mageen romin, joka toimii sulavasti ja niin etteivät animaatiot lagita tms. Tykkään kaikenlaisista animaatiosta tms. Kun olen videoita katsonut niin toi MIUI näyttää aika hienolta, mistäköhän sen saa, miten se asennetaan ja onko kellään kokemuksia tuosta? Ohjeet siihen ois tosi makeet. Mieluiten linkkejä, mitä pitää ladata yms.

    Kiitos. Nopea vastaus ois mukava.
     
  2.  
  3. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    vakio vastaus, jos et osaa, en suosittele edes kokeilemaan.. mutta lukaiseppas XDA:n foorumeita, siellä hyviä ohjeita ja löydät uusimmat romit (käyttöjärjestelmät) sieltä.. kellotus on yleensä monissa romeissa jo valmiina eli kellottaa parisataa mhz, teemoja löytyy myös monesti romeista, eri romissa eri teema.. yms, niitä sitten asennellaan lisää samanlailla kuin itse rom, mutta muista, älä koskaan asenna mitään mikä ei ole juuri sinun puhelimellesi tehty!

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1578821 tuossa ohjeita roottaukseen yms..

    e: sinun puhelimellesi aika huono valikoima romeja, miuissäkin taitaa olla aika paljon bugeja joten sitä en suosittele, mieti tarkkaan ennenkuin roottaat yms, koska takuusi raukeaa siinä..
     
  4. vezkar1

    vezkar1 Member

    Liittynyt:
    02.07.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morjes!

    Itse oon rootannu SGS+ ja asentanut BroodROM RC4, jota voin suositella lämpimästi. Ainoana miinuksena, että lähes aina, aina puhelimen mennessä lepotilaan Wifi tippuu jostain syystä. Samaa on tosin kuulemma muissakin KQ7 pohjaisissa custom romeissa. Vika siis lienee Samsungin stock romissa. Mahdollisesti myös Value Packissä (KQB) olis sama ongelma, mutta dev on luvannu yrittää korjata sitä RC5:tä varten. Muutama jannu on myös aloittanu CyanogenMod 9:n porttaamisen meidän laitteelle, joten sekin saapuu varmaan piakkoin. MoonRom v.4.0 vaikuttaa myös aika hyvältä, en tosin itse ole sitä vielä kokeillut.

    SGS+ on oman kokemuksen mukaan vakaa vielä 1,8Mhz et siihen voi ainakin melko turvallisesti kellottaa. BroodROM RC4 taitaa olla jopa oletuksena kellotettu 1,8, jos en aivan väärin muista.

    BroodROMin asennuksesta löydät hyvät ohjeet BroodROMin threadista. Kannattaa lukea ainakin eka postaus huolella.

    Roottauksen pystyy palauttamaan helposti SGS+ wikin ohjeiden mukaan, jolloin saat myös takuusi takaisin :)

    Muista tehdä varmuuskopiot (nandroid), ennen kun aloitat custom romien asentelun siltä varalta, että jokin menee pieleen!

    Kannattaa myös pitää mielessä, että vaikka laitteen nimi on Galaxy S plus, eroaa se huomattavasti alkuperäisestä Galaxy S:stä.

    Tässä on vielä linkki XDA:n i9001 sivulle. Marketista löytyy XDA:n softa, jolla foorumin seuraaminen on paljon helpompaa kun koneella. Pitäs löytyä ihan hakusanalla XDA.
     
  5. X4re0n

    X4re0n Member

    Liittynyt:
    19.05.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli sain nyt puhelimen rootattua, mutta nyt tarvitsisin ohjeita tuon broodromin asentamiseen. Pystyykö sen asentamaan ilman clockmodia? Varmuuskopiointi varmaan onnistuu titanium backupilla?
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2012
  6. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    BroodROMin voi asentaa Odinilla, eli täältä löytyy tarkemmin. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20392786 Itse olen asentanut CyanogenMod9, jonka porttaaminen ja asentaminen oli vähän hankalampi juttu. Täältä löytyy siihenkin ohjeet. Sitten tohon vezkar1 viestiin että sulla on vanhentunutta tietoa, i9001 puhelimeen löytyy vaikka KUINKA PALJON custom romeja. Katsoppa täältä. http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1270. Ja ei, Mitään niistä ei voi asentaa ilman ClockworkModia. Vähintään FeaMod Recovery 1.4 pitää olla. Katso tuolta xda-developers.comista enemmän. Siis jos englannin kieli on hallussa, ja tiedät jotain Androideista. Ja tietenkään, ÄLÄ KOSKAAN SEKOITA Samsung Galaxy S(i9000) ja Samsung Galaxy S Plus(i9001)! Jos asennat i9000 romin i9001 puhelimeen, puhelimesi menee bootlooppiin, tai pahempaa, siitä tulee "bricked". "Bricked" tarkoittaa melkein juuri sitä mitä sanasta voi päätellä: puhelin on silloin muovinen tiileskivi. Eli varoituksen sana sitten.

    Terveisin, Varpomaa.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2012
  7. vezkar1

    vezkar1 Member

    Liittynyt:
    02.07.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo kuten Varpomaa sanoikin niin kyllähän niitä Custom Romeja alkaakin löytymään :) Itse vertasin määrää SGS2:een jolle niitä löytyy sitten aivan pilvin pimein. BroodROMista tuli uusi RC5, mutta taitaa olla vielä muutamia bugeja, joihin pitäs tulla pian rev2. Että kannattaa odotella rauhassa.

    Varpomaa: eikö tuo CM9 olekin vielä beta-vaiheessa?
     
  8. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vezkar1, CM9 on lähes valmis, vain kamera pitää saada toimimaan. Suosittelen koittamaan CyanogenMod9:ää jos haluaa ICS:n. Itellä käytössä kun ollut niin toiminut paremmin kuin BroodROM RC4. Pitäisi vielä saada ylikellotettua tätä... :D Mutta peleissäkään ei töki melkein lainkaan, Antutu antaa normisti 4000 pistettä...
     

Jaa tämä sivu