1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PSX Boot CD?

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi -Tinke- 05.02.2004.

  1. -Tinke-

    -Tinke- Member

    Liittynyt:
    05.02.2004
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    onko jollain tietoa tosta playstation boot CD:tä? sillä kuulemma pitäis pystyy pelaan kopioituja PSX pelejä ilman modpiiriä...

    ...tos on jotain tietoo...

    PSX-Boot CD: To use copied cd's with non-modded psx'es!

    here's how to make this thing work:

    1. Burn this image to a CD using Adaptec EZ CD Pro 2.1
    2. Run this CD on your playstation
    3. Insert and Play your copied cd's without needing a modded psx!
    .. Repeat steps 2 and 3 each time you wish to play a copied CD.

    (ton Boot CD:n Imagen voi ladata DC++:stä)

    ...ni onko kellään tietoo että toimiiko tää juttu????
     
  2.  
  3. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    toimimisvarmuutta en tiedä itse, mutta tutuilta kuullu ja forumeista lukenu et ton toimimisen kans on vähän niin ja näin...välillä toimii ihan hyvin, välillä saa konetta buuttailla urakalla, että lähtee pelittämään, toisinaan ei millään saa toimimaan
    ...ota nyt selvää, varmaan vaan täytyy itte kokeilla
     
  4. -Tinke-

    -Tinke- Member

    Liittynyt:
    05.02.2004
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo no täytyy sit tesmiä.. imutin sen imagen DC++:sta
     
  5. joppis

    joppis Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerro kun oot kokeillu kiinnostas vähä kun vielä löytyy toi vanha psx.
     
  6. -Tinke-

    -Tinke- Member

    Liittynyt:
    05.02.2004
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo kyllä jotkin toimi hyvin mut kaikki pelit ei suostuneet toimimaan. tai sit oli peleissä vikaa ku poltin itse. mutta kannattaa kokeilla ja Boot cd imagen voi ladata vaikka DC++:sta ja sit polttaa levylle..
     
  7. Suffe®

    Suffe® Member

    Liittynyt:
    19.02.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mahtaiskohan se poltettavan cd:n koko vaikuttaa asiaan? Itse en ole yhtäkään 700mb levyä saanu toimimaan, tutulla on pelit 650mb levyllä ja pelittää kyllä. Tosin kuten jo aiemmin on mainittu, joskus hyvin, joskus ei ollenkaan..
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2004
  8. cronos

    cronos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    795
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onks toi adaptec joku poltto softa...eiks nerolla voi polttaa tota.
     
  9. Suffe®

    Suffe® Member

    Liittynyt:
    19.02.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo on se ja kuulemma tosi vanha viel. Mä oon nerolla polttanu, mut syystä tai toisesta en edelleenkään oo saanu toimimaan sitä boot cd:tä.
     
  10. cronos

    cronos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    795
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Just joo....mä oon käsitäny että se boot cd vaati sen jousen pleikkaan mikä huijaa konetta ettei cd:tä ole vaihdettu, ainakin jos tilaa sen ihan virallisen cd:n ni siinä tulee jousi mukaan joka asennetaan koneeseen en sitten oo varma koko hommasta kuhan mielenkiinnosta täytyy vissiin koittaa.
     
  11. Suffe®

    Suffe® Member

    Liittynyt:
    19.02.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep. Mulla on se uudempi/pienempi malli, niin siihen tulee joku läpyskä yhteen koloon. Sen ohjelman minkä saa tilattua, saa imutettuakin muistaakseni jostain. Mutta varmempi se vissiin olis pulittaa se muutama kymppi ja tietäs että se varmasti toimis. Ja halvempi loppujenlopuks, liian monta levyä menny hukkaan yrityksissä saada se levy poltettua =P
     
  12. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Monelta suunnalta on kuulunut sellaista että nuo poltetut boottilevyt eivät edes suostu käynnistymään, itse en ole noita ikinä kokeillut mutta puheistanne päätellen ainakin tuo luulo on väärä. Tuota jousihäkkyräähän käytetään myös ulkoisissa mod-moduleissa jotka vaativat originaalipelin käyttöä koneessa käynnistysvaiheen aikana joten sille voi olla käyttöä noidenkin kanssa.

    Poltettujen levyjen suhteen cd-aihion koolla (650/700) ei pitäisi olla paskankaan väliä, molemmat toimivat ihan yhtä hyvin. Ainoa etäisesti asiaan liittyvä seikka on se että pleikkari ei pysty lukemaan levyä kuin tuohon 650 megan rajaan asti, mutta sen ei pitäisi normaalisti vaikuttaa koska pelejä ei olla alunperinkään tungettu tuota suuremmille levyille - omat 5 in 1-viritelmät saattavat sensijaan kupsahdella tästä syystä.
     
  13. Juusu

    Juusu Regular member

    Liittynyt:
    21.09.2003
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jees...kokeilin tota boot-cd:ta, enkä saanut toimimaan. Mulla on mod-moduuli(paskana), jonka mukana tuli se jousihärdelli luukun avausmekanismia huijaamaan. N.10 varmuuskopiota cd:n kanssa kokeilin, eikä yksikään futannut. Kakkospleikan bootcd toimii virheettömästi.
    Jotenkin ykköspleikkarin boottilevystä jäi vähän semmon urbaanilegendan maku, kyllähän sitä puhuttiin aikanaan kaikkea, kuinka JUURI oikealla hetkellä, niin ja niin monen lukupään raksahduksen jälkeen levyn lennossa vaihtamalla varmuuskopiot saa käynnistymään ym.

     
  14. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuohon urbaanilegendaan olen itsekin kallistunut, koska kaiken lukemani perusteella olen tullut siihen käsitykseen että modaamaton PSX ei ymmärrä poltettujen levyjen päälle, ja tämähän tekisi poltetun boottilevyn sekä sen toimivuuden mahdottomaksi yhtälöksi. Varma en kuitenkaan tästä ole koska ei ole ollut ikinä tarvista turvautua tuollaisiin edes kokeilemisen vuoksi, mikseipä tuokin voi olla vaikka ihan mallisarjakohtaista samoin kuin sitkeä huhu joidenkin mallien satunnaisesta CD-RW-yhteensopivuudesta.

    Netissä on muutenkin jaossa todella paljon vastaavia feikkejä kuten Playstationin VCD-player joilla ei tee vittuakaan: Noiden toisto kun vaatii erillisen purkukortin koska pleikkariparan muisti ei riitä ohjelmallisen dekooderin pyörittämiseen, mutta mistäpä keskiverto sukankuluttaja sellaista tietäisi - ihmettelee vain kun nokan edessä lojuu läjällinen susia romppuja jotka eivät toimi ja miettii mitä teki väärin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.03.2004

Jaa tämä sivu