1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Pelikone 800-900€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi james444 13.01.2016.

  1. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Asetusten laskeminen ei kerro tehoeroja joo, mutta nuo testit eivät vastaa todellista tilannetta alkuunkaan, ellei sitten ole pakkotarve laittaa kaikki maxille ja 8x msaa.
    Ja en tartte Experienceä nähdäkseni eroja, minulla on silmät. Se on hyvä niille ketkä ei tiedä pelien asetuksista mitään. Silloin vois olla myös ehkä parempi ostaa se intel jos lompakko kestää.
    ps. Ja on mulla välillä vihreetä, välillä punasta ihan miten lompakolle ja tarpeelle sopii, et saa tästä mitään nvidia vs amd vääntöä ;)
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Mutta toisessa testissä minimi 36 fps on hyvä, toisessa taas 43 katastrofi. Selevä.

    No mutta totta kai voin, eihän tässä hommassa muuten olisi mitään mielenkiintoa. Ja tässä tapauksessa nuo testit kertovat sen että titan x on tuossa pelissä pullonkaula 1080p -resolla. Taisi mennä optimoinnit pikkiriikkisen persiilleen.
     
  4. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Katsoppas kun itse myönnän että Intel voi olla nopeampi, mutta AMD riittää pelaamiseen. Ihan rehellisesti sen olen myöntänyt parikin kertaa näinä päivinä. Se kun ei @i7Extreme :lle kelpaa, ei ei tietenkään. AMD:n on pakko olla huono, pakotetaan se ja vedotaan ties mihin graafeihin. Vaikka ne graafit ois oikeessa, ei i7Extreme sitä kuule. Ei, vertailun kulmassa AMD:n pitää olla lähes käyttökelvoton, missään vaiheessa se ei suostu ymmärtämään että AMD kelpaa pelaamiseen.

    Luultavasti sun FPS lukemat on kusetusta, hän todistaa sen sulle luultavasti tutulla Fallout 4 graafilla ja samalla ylistelee Inteliä dikki pystyssä.
     
  5. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Juuri näin :D Jos i7Extreme pelailis esimerkiksi omalla koneellani gta v:tä tietämättä mitä rautaa on sisällä, ei varmasti uskoisi silmiään kun kertoisin että amd:n prossu :p Kyllä itsekkin ostaisin Inteliä jos rahaa olisi heittää hukkaanki, mutta kun ei ole niin satsaan rahani siihen riittävään prossuun joka hyvän näyttiksen kanssa takaa lähes täydellisen pelikokemuksen.
     
  6. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Naulan kantaan, todellakin.
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Lopetetaas turha vänkääminen ja henkilökohtaisuuksiin meneminen.
     
  8. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Toivottavaa ois että se tapahtuis edes joksus molemmin puolin...
    Ymmärrän että ylläpito suosii Inteliä myös, mutta alituinen "AMD ei sovellu edes pelaamiseen" on palturia. Heitetään eri graafeja peräkanaa, ja kuten @wwallu totesikin niin toisessa FPS 36 on ok ja toisessa 43 on katastrofi. Tähän ei tietenkään puututa, koska Intel.

    Sitten kun joku huomattaa AMD:n prossuista kuten @Ehni teki, niin sitten kyllä puututaan peliin.

    Sama kysymys edelleen:
    "Soveltuuko AMD pelikäyttöön ?" Tämä on ilmeisesti kielletty puheenaihe tällä foorumilla.

    Luultavasti tästäkin bannit tulee, mutta tulkoot.
     
  9. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    a) En itse ole puuttunut henkilöihin.
    Näyttää mulle henkilöön puuttumiselta.

    b) En ole väittänyt etteikö soveltuisi - Tietyin rajoituksin, annoin ihan asialliset vertailut.

    Komplikoi että ei sovellu, pelkkää krittiikkiä AMD:lle, ei kompromisseja.

    Katso edellinen kohta, hirveä ulina kun FPS oli 43.

    Nyt ei puhuttu susta, sulla on vaan paha tapa tarttua kaikkeen mikä liikkuu.


    Olen kokoajan, useammassa viestissä sanonut, kokoajan, että AMD soveltuu pelaamiseen.
    Eli vieläkin hypit tasajalkaa ja kiukuttelet ettei sovi ? Jos kaikki väitteeni ovat vääriä, niin osoita ettei AMD:llä voi pelata. Anna näyttöä sitten, pistä linkkiä. Pistä ?
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Väittelijät pantu tästä keskustelusta rauhoittumaan.

    edit: Pannaas nyt vielä tämä, kun asiasta mainittiin. Keskustelun rauhoitaminen turhalta vänkäämiseltä ja väittelyltä, ei ole minkään tuoteleirin suosimista.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2016
  11. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Nyt tää keskustelu meni kyllä kahteen leiriin :p AMD ja Intel. Mä oon nähny nyt yhen amd paketin ja haluaisin nähdä myös muutaman intel paketin joka menee tuohon 850€ tietämille + postikulut siihen.
     
  12. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Eipä varmaan kukaan pysty parempaa 850 eurolla rakentamaan mitä Lurluck kasasi.
     
  13. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
  14. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Lurluckilla on hyvä paketti mutta mä en tarvi 260 gigan ssd levyä, 128 riittää ja mietin että jos avais pikkaisen enemmän lompakkoa ja hommais r9 390? sehän on yhtä hyvä kun gtx 970 ellei parempi ja maksaa 50€ enemmän kun tuo 380...
     
  15. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
  16. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
  17. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Tuo on erittäin hyvä paketti mutta osaatko sanoa mikä on suunilleen tuon xeon prossun ja vaikkapa i5 6600 prossun erot?
    Mä olen kuitenkin perehtynyt enimmäkseen noihin i5 enemmän kun xeoneihin. 6600 tai 6600K jos aion ylikellottaa ovat aika hyviä prossuja. Lopullisen päätöksen teen sen prossun kanssa hommaanko kerroinlukottoman vai en...
    En näillä näkymin aio ylikellottaa nii turhaa maksaa enemmän kerroinlukottomasta.
     
  18. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Xeon on kerroinlukittu i7 ilman näytönohjainta, hieman yksinkertaistettuna. I5 on kyllä ihan hyvä prossu vielä, mutta nykyisin laitesuosituksissa pyörii jo i-seiskaa. Loppuu säikeet kesken ilman HT:tä.
     
  19. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Kuinka paljon parempi tuo xeon on kun vaikkapa i5 6600?
    Tietenkin jossain vaiheessa alan uusimaan osia koneestani joten en ole ajattellutkaan meneväni loputtomiin i5 prossulla jos sellaisen hommaan... Eihän ne pelit ja muut kuitenkaan niin nopeasti kehity että yhtäkkiä i5 prossut ei toimi ollenkaan ;)
     
  20. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tuo Xeon on samaa tasoa kuin i7-6700, mihin ilmeisesti olet aikeissa jossakin vaiheessa päivittää. Peleihin saattaa tulla isokin muutos dx12:n myötä (todennäköisesti tulee, mutta sanotaan nyt noin kun mutuilusta ei oikein tykätä).
     
  21. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Oolrait, tuo näyttää hyvältä. Nyt vaan ostamaan!
    Mitä mieltä muut olette?
     

Jaa tämä sivu