1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PELIKÄYTTÖÖN Pöytäkone ja budjetti 1000€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi jcbpelailut 17.07.2015.

  1. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hellurei! Tässä juuri tein tänne käyttiksen, ja halusin kysellä vähän suosituksia koneelle, koska huomasin että täällä asiasta tiedetään.

    Eli kun mun budjetti on n. 1000€, ei sais oikeen yli mennä, niin minkälaisen setin tällä saisi? Itse en todellakaan ole nero, mitä näihin tulee, joten päätin teiltä viisaammilta kysellä!
    JA OSAT SUOMESTA! Että vois tilata nopeasti / mennä vaikka paikanpäälle! (Asun itse espoossa, täältä pääsee melkein minne vain, verkkokauppa tms)


    Tarvis olla mukana käyttis, ja jos mahd. Niin kasaus valmiina, itse en ole kovin hyvä kasaamaan, ja lähin tuttu joka osaa, on koko kesän muualla. Espoossa siis asun.





    Budjetti?: 1000€, ei sais mennä yli.
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä!
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Kyllä.
    Ylikellotatko prosessoria?: Ei tarvetta
    Kotelon koko: Tavallinen
    Onko kotelon värillä väliä?: Ei
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei
    Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei saisi olla mikään huudattaja, vähäinen ääni ei haittaa.
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei pakollinen, mutta voin ottaa jos sopiva hintaluokka.
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei oikeastaan.
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: DVD Jos saa hyvään hintaan.
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Ei väliä, voi ehdottaa. Kerro myös hinta.
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, videoiden nauhoitus sekä ajoittainen striimailu. Ei tarvi olla mikään uber tehopakkaus, kunhan pyörii semisti.
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei. Kaikki muu löytyy.
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei ole.



    Odotan vastauksia.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2015
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Systemastore

    [​IMG]
     
    jcbpelailut kiitti tästä.
  4. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei. Kiitos viestistä.

    Tiedän että SSD tekee kaikesta paljon nopeampaa, (avaaminen yms), mutta aiheuttaako tämän poisto paljon haittaa nopeudessa? Jos aiheuttaa, pidän sen tässä, koska haluan nopean koneen.

    Jos ei muita ehdotuksia tule, ostan varmaan tämän kokoonpanon, kiitos :)
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2015
  5. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Käyttiksen saa asennettua tikulta joten et tarvitse välttämättä levyasemaa mihinkään, itsekään en käytä.

    Harkitse myös Win7-lisenssin ostamista vaikka muron myyntipalstalta jos haluat vähän säästää, hinnat pyörivät siinä 25€ hujakoilla.
     
    jcbpelailut kiitti tästä.
  6. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Muokkasin jo perhana viestinkin, koska tajusin että tämä käyttis tässä ehdotuksessahan tulee levyltä.

    Kerrotko lisää tästä käyttiksen ostamisesta murosta? Kaveri kysy koneen ostosta sieltä, mutta itse päätin tulla AfterDawniin.
     
  7. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Voit siis ostaa käyttämättömän lisenssikoodin kunhan katsot että myyjä on luotettava (palautteet).
    Tarvitset toki myös asennusmedian, jota voit kysellä vaikka kaverilta lainaksi tai ladata ilmaiseksi ja laillisesti netistä.
    Sitten tarvitset muistitikun josta teet esim. WinToFlash-softan avulla helposti boottaavan ja voilà.
     
  8. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tässä kokoonpano jota ajattelin, käyttiksen voin ostaa murosta tai Systemasta. Mitä mieltä?
     

    Liitetyt tiedostot:

  9. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Oikein hyvältähän tuo näyttää. Jos tosiaan levyasema on mukana niin helpointa jos saat asennuslevyn lainaksi joltakulta.
     
  10. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei. Eli miten tämä käyttiksen asennus toimii? Mulla on 8GB muistitikku, mutta mitä mä joudun lataamaan, ja milloin tarvitsen sitä lisenssikoodia? Kyselin kaverilta joka juuri oman koneensa kasas, ja hänellä ei juuri ole levyasemaa, joten ei ikävä kyllä ole myöskään sitä levyä jota voisin käyttää. Moni muu kaveripiiristäni ei ole oikein koneisiin paneutunut myöskään....

    Jos mä jotain ymmärsin niin lataan sen käyttiksen, eli tässä tilanteessa esim 64-Bit windows 7 home premium, lataan WinToFlash ja pistän USB kiinni tähän nykyiseen koneeseen, ja sillä WinToFlashilla teen sen? Kerro jos olen väärässä.


    edit: Anteeks tyhmyydestä, koneen kasaus ja siihen liittyvät asiat on aika uus juttu mulle. Mutta mun on pakko päästä jotenkin tähän aiheeseen kiinni, en kestä tätä tehotonta läppäriä.
     
  11. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Lisenssikoodia tarvitaan siis Windowsin aktivoimiseksi, jota käyttis kysyy asennuksen yhteydessä. Käyttistähän pystyy sen 30 pv. käyttämään "kokeiluversiona" ilman aktivointia.

    Edit. Linkit poistettu.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2015
    jcbpelailut kiitti tästä.
  12. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiiitos. Nyt taisin ymmärtää, eli lataan wintoflash, ja asennusmedian, ja ne kaikki tuohon usbiin sen WinToFlashin avulla. Pistän usb uuteen koneeseen boottaan, jolloin tämä käyttiksen asennus tulee, ja siellä kysytään lisenssikoodia. Näinkö?

    EDIT: Katsoin videon, nyt ymmärrän. Mitään muuta ei tarvitse koneen oston ja usb asennuksen jälkeen tehdä, paitsi ladata kaikki ohjelmat joita tarvitsen siis.

    Kiitos Funtcase ja BPVest avusta !! :)
     
  13. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Juuri näin. Noita wintoflashia vastaavia softia löytyy useampiakin jos haluaa jotain muuta käyttää, kun tuosta wintoflashista näköjään nykyään liikkuu aika varoittavia viestejä. Itselläni on tuosta joku vanha versio joka on toiminut kyllä ongelmitta.
     
  14. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Oho, mitäs viestejä ? Pitäiskö olla huolissaan käytöstä?
     
  15. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    jcbpelailut kiitti tästä.
  16. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  17. Funtcase

    Funtcase Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Vielä täytyy palata huomauttamaan että ei näköjään tuo asennusmedia enää tällä päivällä olekaan saatavissa tuosta osoitteesta minkä linkkasin, tämän siitä siitä saa kun luottaa vanhoihin kirjanmerkkeihin..
    Koodin saatuasi voit kuitenkin ladata sen näköjään nykyisin suoraan Microsoftilta:
    http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery?hc_location=ufi
     
    jcbpelailut kiitti tästä.
  18. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
  19. WastedYear

    WastedYear Member

    Liittynyt:
    07.01.2015
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    18
    No aikasemmat koneet jotka on minulla ollut ilman ssd:tä käynnistyksessä kesti joku yhdestä kahteen minuuttiin niin nykyinen kone ssd:llä avautuu about 10~ sekunissa ja voit jo selailla netissä ilman odotuksia :D
     
  20. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitti tiedosta, SSD:n pidän :D
     
  21. jcbpelailut

    jcbpelailut Newbie

    Liittynyt:
    16.07.2015
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

Jaa tämä sivu