1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Windows seiskan kanssa. Osaako joku auttaa?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi AladeenMadafaka76 06.12.2015.

  1. AladeenMadafaka76

    AladeenMadafaka76 Newbie

    Liittynyt:
    06.12.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei, kuten jo otsikosta selviää, niin minulla on ongelma minun PC:n kanssa. Kyseinen ongelma on seuraava: kun avaan normaalisti koneen, niin siellä ei näy kaikkia tilejä, jota koneelle on luotu. Ainoastaan näkyy vain viimeisin tili jolla on kirjauduttu ja jokin "toinen käyttäjä" painike.

    Kuinka tähän jouduin on vähän monimutkaisempi juttu. 2 päivää sitten perjantai-iltana, kun vahingossa sammutin koneen ja käynnistin uudelleen, niin tililleni ei voinut kirjautua. Ainoastaan siinä luki: "käyttäjäprofiilia ei voi ladata". Noh, sitten menin minun toisella käyttiksellä joka on järjestelmänvalvoja(tili, joka oli lukittu oli minun ns. "primary" tili) ja muutin arvoja registery editorissa ja käynnistin koneen uudelleen ja sitten tämä tapahtui.

    Elikkä onko teillä yhtään hajua, kuinka tämmösen ongelman voisi korjata?

    -AladeenMadafaka76

    Linkki mistä löysin tämän "ratkaisun":https://support.microsoft.com/en-us/kb/947215

    EDIT: Jos teillä on kysymyksiä, vastaan ilomielin niihin!
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Koska ongelma on noin tuore, taitaa helpoin ratkaisu olla järjestelmän palautus lähimpään perjantaita edeltävään palautuspisteeseen.

    Näyttää siltä, että rekisterin muokkaus ei ole onnistunut aivan nappiin. Jos järjestelmän palautus ei jostakin syystä onnistu, voi vielä koittaa luoda uudet käyttäjätilit ja kopioida niihin profiilit vanhoista tileistä.
    http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7

    Onhan tärkeistä tiedoista varmuuskopiot olemassa?
     
    AladeenMadafaka76 kiitti tästä.
  4. AladeenMadafaka76

    AladeenMadafaka76 Newbie

    Liittynyt:
    06.12.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei,

    olen ottanut tärkeistä asioista tiedostot talteen. Onneksi viimeinen järjestelmän palautus tehtiin 1.12, eli en menetä kovinkaan paljoa, kun palautan järjestelmän uudelleen. Kuitenkin otan ihan varmuuden varalta kaikista tileistä tärkeät tiedostot talteen muistikortilleni jos jokin menee vikaan. En kuitenkaan aio luoda uusia käyttäjäprofiileja. Jottei tämä tapahdu uudestaan, hankin laitteen, jolle teen tietyn ajoin ns. "backupin".

    -AladeenMadafaka76
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Järjestelmänpalautus kajoaa ainoastaan järjestelmään tehtyihin muutoksiin, sen ei pitäisi hävittää käyttäjien dataa. Ota silti toki tiedostot talteen mitä pystyt.
     
  6. AladeenMadafaka76

    AladeenMadafaka76 Newbie

    Liittynyt:
    06.12.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei,

    ensin haluan sanoa pahoitteluni, kun en ole ollut pitkään aikaan paikalla. Olen ollut kiireinen. Nyt minulla on uusi onglema: tänään, kun tarkistin rekisterin editorin, huomasin, että siellä oli kaksi S-1-5-XX-XXXXXXX-XXXXXX- kansiota, mutta toisessa on pääte _classes ja toisessa ei mitään (muut 3 kansiota ovat vain S-1-5-XX-päätteisiä[XX=numeroja]). Mikä on ongelmana ja onko syytä huolestua? Aion kuitenkin hankkia laitteen, jolle voin varmuuskopioda tiedostot. Lisäksi muiden lisäksi on .DEFAULT kansio polussa Tietokone/HKEY_USERS, onko tämä jokin viruskansio?

    -Aladeen Madafaka76
     

Jaa tämä sivu