1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

näppäimistö 140€

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi l0gger 30.01.2016.

  1. l0gger

    l0gger Newbie

    Liittynyt:
    20.01.2016
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    mikä näppäimistö kannattaa ostaa max 140€?

    perustelkaa!
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Aika pitkälti makuasia. Oma valinta olisi mekaaninen TKL-näppis joko ruskeilla tai sinisillä cherryillä. TKL sen takia, että työpöydällä ei ole liiemmin tilaa ja numpadia en juurikaan käytä. Kytkimet sen mukaan tuleeko näppis puhtaasti kirjoituskäyttöön vai myös pelikäyttöön. Siniset ovat pidemmän päälle vähän äänekkäät ja, jos pelaa moninpelejä Skypen/TS:n kautta. :D Makroille tms. mulla ei ole käyttöä, joten niille en osaa antaa arvoa.

    Vinkkinä Gigantin tarjous, jos mekaaninen pelinäppis ruskeilla kytkimillä ja muutamalla makrolla ja lisänäppäimellä kiinnostaa: http://www.gigantti.fi/product/peli..._DISPLAY_DRM&gclid=CLDJ1o6Z0MoCFQUewwodiiAJ9w
     
  4. JTPN

    JTPN Active member

    Liittynyt:
    03.09.2010
    Viestejä:
    1,148
    Kiitokset:
    71
    Pisteet:
    58
    Kannattaa myös katsoa arvosteluita näppäimistöistä ennen ostoa.

    Itsellä on Rosewill RK-9000BRI mekaaninen ruskeilla kytkimillä normi layoutilla ilman mitään ledejä tai makroja tai muita hömpötyksiä.

    Pitän tästä näppiksestä mm siksi että tässä on vaihdettava/irroitettava johto, mukana tuli normi usb piuha mutta myös PS/2 piuha mikä itsellä tällähetkellä käytössä.

    En muista että koskiko kaikkia näppiksiä ylipäänsä vai miten mutta jostain luin juttua että usb käyttävät mekaaniset eivät tue kuin X-määrää näppäin painalluksia samaan aikaan, kun taas ps/2 liitintä käyttävät tukevat kaikkia näppiksen nappien painalluksia samaan aikaan, tästä on tosin hyötyä vain aika harvoissa tapauksissa mutta itse olen kyseisestä ominaisuudesta hyötynyt.
     

Jaa tämä sivu