1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Monitoriongelmia

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi velimatti1882 20.03.2016.

  1. velimatti1882

    velimatti1882 Newbie

    Liittynyt:
    20.03.2016
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hejssan!

    Koneeni:
    MB: Asus TUF (en muista mikä, kasasin muutamia vuosia sitten. AMD:n oliko 980 piirisarjaa)
    CPU: AMD FX-8xxx (en jälleen muista tarkkaa mallia, octacore ja kellotettu 4,5ghz)
    GPU: 2x GTX 470 by KFA2
    RAM:8gb hyperx 1877mhz

    Noniin jokatapauksessa, minulla on ollut ongelmia primäärinäytön kanssa jo pidempään, ja minulla alkaa mennä hermot tähän. LG:n 24" reilut 4v vanha monitorini on lähes koko elinajansa tinttaillut DVI-piuhojen kanssa. Monitori jää nukkumaan suoraan DVI-piuhaa käytettäessä ja saattaa herätä kun ottaa johtoa ja tunkee takaisin, mutta ei ole varmaa. Monitori lähtee käyntiin käytettäessä VGA-piuhaa DVI-adaptereilla, mutta ei DVI-piuhalla ja vga-adaptereilla. Monitori siis toimii ainoastaan kun välissä on VGA-piuha, mutta tuokin piuha saa olla vaikka molemmista päistä adaptereilla DVI, kunhan itse johto on VGA. What gives? Onko mitään rohtoa?

    Kyse EI ole rikkinäisestä DVI-kaapelista, niitä on miljoonia joista osa suoraan pakkauksesta.
    Kyse EI ole rikkinäisestä DVI-portista monitorissa, kun toimii vga-kaapelilla ja DVI-adapterilla.
    Kyse EI ole rikkinäisistä DVI-porteista grafiikkakorteissa, muut monitorit toimivat ja ylempi.
    Kyse EI ole erillisistä ladattavista ajureista, joita saa LG:n sivulta, winukka-aikoina kokeilin.
    Kyse EI ole windowsista tai muustakaan käyttöjärjestelmästä, teki sitä aikoinaan winukalla ja tekee nykyään kymmenillä linux-distroilla.
     
  2.  
  3. velimatti1882

    velimatti1882 Newbie

    Liittynyt:
    20.03.2016
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kyse EI ole monitorin lähteestä, säätyy automaattisesti ja säädetty manuaalisesti, no dice.
     

Jaa tämä sivu