1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Iltasanomien digitohtori kirjoitti:?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi oh2eki 24.04.2007.

  1. oh2eki

    oh2eki Guest

    Myyvätkö liikkeet viallisia digibokseja?
    20.4.2007 11:18

    Markkinoilla on kaksi tallentavaa digiboksi -merkkiä, joiden voidaan sanoa olevan tämän hetken monipuolisimmat. Procasterin tallentava digiboksi (6200/6300), ja Topfieldin digiboksi (HDMI -liitännällä varustettu). Molemmista laitteista löytyy versio niin kaapeli- kuin antennivastaanottoon.

    Hämmästyttävää on kuitenkin, että molemmissa laitemerkeissä on sellaisia vikoja, että ne eivät toimi siten kuin niitä mainostetaan! Maahantuojat ja myyntiorganisaatiot tietävät tämän, mutta mainostavat ja myyvät edelleen epäkuranttia tavaraa. Topfieldin HDMI -liitännällä varustetussa C-versiossa äänessä kuuluu napsuntaa, jos laite on kytketty scartin kautta. Maahantuojan huolto kertoo, että vika on todellinen ja ratkaisua etsitään.

    Procasterin C-mallien luvataan tallentavan neljää kanavaa yhtäaikaa (max. kahdesta eri kanavanipusta), mutta tämäkään ei pidä paikkaansa. Laite menee noin viikossa sellaiseen tilaan, että ainoastaan kahden ohjelman tallennus onnistuu. Lisäksi laitteen EPG ei osaa päivittyä kunnolla. Valmistajan tuki ilmoittaa, että ongelma on tiedossa ja vikaa yritetään ratkoa. Ainoa ratkaisu mitä he tällä hetkellä tarjoavat on laitteen palautus. Myyjän (Verkkokauppa) tekninen huolto ilmoittaa sähköpostikyselyyn, että laite pitäisi toimittaa huoltoon. Kun asiaa kysyy huollosta, he ilmoittavat että vika on tunnettu, mutta siihen ei ole tällä hetkellä korjausta. Edes laitevaihto ei auta, vaan vika on kaikissa laitteissa. Laitteen toimittaminen huoltoon ei auta mitään. Silti laitetta mainostetaan ja myydään edelleen, ilman että asiasta mitenkään mainitaan!
     
  2.  
  3. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Taitaa olla joka laitteessa samat hommat,myyjä/maahantuoja myöntää laiteongelmat,mutta mitään ei tehdä niiden korjaamiseksi,on vaan saatava kuluttajilta rahat pois,ratkaisua ongelmiin etsitään edelleen ja tullaan etsimään hamaan tulevaisuuteen asti.Suomi on Digiboxien luvattu koe / testi paikka,johon kaikki valmistajat tuovat keskeneräiset / vialliset laitteensa koekäyttöön.
    Nämä viallisiksi osoittautuneet laitteet pitäisi poistaa myynnistä kaikin osin.Itselläni huonoja kokemuksia 3,men eri valmistajan tallentavasta laitteesta,jotka oli viallisia kaikki, olen palauttanut takaisin ja vaatinut kaupan purkua ja saanut rahani pois.
    Täysin toimimattomia, vikoja täynnä olevia laitteita myyvät kalliiseen hintaan.Paljon luvattiin,kun tämä digiboxi buumi alkoi,mutta mitään ei saatu,kun iso kasa ongelmajätettä.Kiitos ja kumarrus Ylen / Viestintäministeriön / maan hallitukselle,tästä niin hyväksi luvatusta digiboxi sekoilusta.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2007

Jaa tämä sivu