1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hardwarium Kokemuksia

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Ret2015 16.07.2016.

  1. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Itse en enää koskaan tilaa Hardwariumilta, nyt on mennyt 5 viikkoa tilauksesta. Jos ensi viikolla en saa konetta perun koko roskan ja tilaan muualta. Korvauksena lupasivat modulaarisen powerin (ei montaa euroa maksa enempää) ja pari tuuletinta lisää. Eli suomeksi eivät juuri mitään. Windows 10 ilmainen päivitys meni siis ohi tän seurauksena. Sekin että, eivät voineet ilmoittaa viivystystä vaan piti kysellä missä kone viipyy, aina lupasivat seuraavaksi ja seuraavaksi viikoksi saada tuleeman, ei vieläkään näy.. :mad:
     
  2.  
  3. pelittaja1

    pelittaja1 Regular member

    Liittynyt:
    06.03.2014
    Viestejä:
    267
    Kiitokset:
    21
    Pisteet:
    28
    Muuten kyseistä liikettä mitenkään sen enempää puolustelemaan rupea mutta on tuo nyt vähän typerää ruveta syyttämään että niiden takia ilmanen päivitys meni sivusuuhun. On se kyseinen päivitys ollut kuitenkin jo todella pitkään saatavilla. Olet vain itse myöhässä siinä. Ite olen nyt odottanut vasta 1.5 viikkoa osia ja vastasivat että tän viikon lopulla tai ens viikolla pitäs tulla. Saa nähdä kuinka muuten tässä käy.
     
  4. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    No niin no, miten sen ottaa. Jos puljusta ei mitään ilmoitella, että tilaus venyy vaan itse pitää olla yhteydessä joka viikko. Myös se että aina luvataan ensi viikolla (nyt 3 viikkona pitänyt tulla). Ja päivityksen suhteen en tullut ajatelleeksi että menee 5 viikkoa jos kaikissa osissa luki max 2 viikkoa... Ja siis vanhaan koneeseen päivitinkin kympin heti kun tuli saataville.
     
  5. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Jos on viisi viikkoa kulunut, niin haiskahtaa siltä, että siellä on nyt joku yksi osa mitä odotellaan. Oletko kysynyt Hardwariumista, että onko joku komponentti saapumatta? Kenties tilauksessa joku uutuusnäyttis, minkä toimitusaika on hämärän peitossa? Esim. uusissa GeForce korteissa on ollut vissiin aika pahaa saatavuusongelmaa, vaikka tukkuri onkin niitä moneen kertaan heille lupaillut. Tuossa heinäkuulla tuolla piti ilmeisesti todella kiirettä, mutta silloinkin kasaus taisi viedä maksimissaan kolme viikkoa. Mulle tuli kone reilussa kolmessa viikossa, mistä ajasta pari päivää se oli postin hoteissa.
     
  6. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Näytönohjaimen kanssa ollu saatavuus ongelmia vissiin. Kohta kuus viikkoa mennyt ja ei ollu mikää uutuusnäyttis tai mitään. Ja lauantaina lupasivat taas että lähtee toimitukseen alku viikosta, eipä näytä ainakaan vielä lähteneen yhtään minnekkään. o_O
     
  7. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Miksi et ole sitten vaihtanut tilaukseen toista korttia tai pyytänyt toimittamaan konetta ilman näyttistä ja tilannut sitä muualta tai vastaavaa? Kauppakin on aika ikävässä välikädessä, jos tukkuri sanoo, että päivänä x saatte tavaraa, mutta sitä ei sitten tulekaan.
     
  8. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tosiaankin jos kyseessä joku vanha tuotannosta poistunut malli niin saattaa olla ettei sitä saa koskaan. Ei kauppa voi muuta kuin kertoa tukkurin ilmoittamat toimitusajat.
     
  9. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Kehuvat kuitenkin näin: "Ostamme suuren osan tuotteistamme suoraan valmistajilta". https://hardwarium.com/info
    Tuntuu kun heillä olisi aivan liian pieni henkilökunta käytössään. Yritystä on paljon, mutta myöskin kehitettävää.
     
  10. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Pieni henkilökunta on hyvä jos se tarkoittaa halpoja hintoja. Eikä se toimitusaikoja nopeuta vaikka olisi tuhat äijää postilaatikolla paketteja odottamassa.
     
  11. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Se on varmaan, että henkilökuntaa ei tosiaan ole ihan hirveästi verrattuna nyt vaikka Jimmsiin, Verkkokauppaan tai muihin isoihin pelureihin. Täytyy toki muistaa, että Hardwarium on aloittanut vuonna 2015, joten sen vertaaminen parikymmentä vuotta toimineisiin ja liikevaihdoltaan varmaan monta sataa kertaa suurempiin yrityksiin, ei ole välttämättä fiksua. Täytyy vielä todeta, että sinä et tällaista vertausta tehnyt, mutta moni muu on valittanut, että "onpa hidasta, Jimm'siltä tulee nopeammin".
     
  12. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Olisin itse ainakin huolissani jos tilauksia peruutellaan ja menetetään, kun ei saada vastauksia. Tietysti jos he eivät halua kasvaa...
    Kun miettii miten Samuli Seppälä perusti Verkkokauppa.comin, ja missä he ovat nyt. Olin itsekin heidän asiakkaana Espoossa kun alottivat ja "myymälä" oli pienen olohuoneen kokoinen. Palvelun taso oli kyllä huippua.

    Itse kyllä suosin mieluummin niitä kauppoja joissa tavara on hyllyssä. Eikä tule X- ajan päästä. Eikä haittaa jos maksaa hieman enempi.
     
  13. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Varmaankin siksi, koska ovat aina luvanneet että kone lähtee toimitukseen aivan pian. Viime viikoloppuna viimeksi lupasivat että kone saapuu alkuviikosta. Nyt on siis 6 viikkoa mennyt. Ja jos osissa lukee toimitusaikana 1-2 viikkoa. Niin eihän se minun vikani ole että näin ovat asian ilmoittaneet vaikka todellisuudessa menee 6-3 kertainen aika. Ja tosiaan näyttis ei ole mikään vanha vanha malli jne.
     
  14. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    17. heinäkuuta
    "Joitakin osia odotellaan vielä, mutta uskoisin että ne saadaan varastoon nyt alkavan viikon aikana ja kone sitten heti kasaukseen."
    1. elokuuta
    "Pahoittelumme tilauksenne viivästymisestä. Meille oli iskenyt yllättäviä saatavuusongelmia näytönohjaimen kanssa, mutta tällä viikolla kone on pääsemässä vihdoin kasaukseen ja matkaan."
    13. elokuuta
    "Koneenne on jo kasauksessa ja pääsee hyvissä ajoin ensi viikolla perille."

    Tämmöstä lupailua. :mad:
     
  15. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    ^ Eräs vaihtoehto olisi myöskin koneen kasaaminen itse. Ei ole mikään kovin vaikea homma, masiina tulee tutummaksi kun palikoita pyörittelee ja seuraa vaikka kasausvideoista kuinka osat asettuvat paikoilleen. Voi hankkia osat sieltä missä ne ovat varmasti varastossa. Muutaman euron enemmän kustantaa jossain muualla kaupassa mutta harmitus odottamisessa syö kuormasta aika lailla.
     
  16. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Sulla viipyi näyttiksen kanssa, mutta kai huomasit että Jimmsiltä niitä ei saa vieläkään?
     
  17. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Siellä tuo ensimmäinen olikin muistaakseni parisen viikkoa myöhemmin tilattukin. Se että näyttis on nyt mulla asti, johtuu myös pitkälti omasta aktiviisuudestakin. Myös tilattu poweri viipyy...
     
  18. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Noniin yli 6 viikkoa siinä meni että sain koneen. Avasin postin paketin ja mitäs.... no virtajohto puuttuu. Sen sain sitten tänään postista. Käynnistelin konetta niin yksi tuuletin huonosti asennettu (kolisi pyöriessä). Sen fixauksen jälkeen perus bios ja dvd aseman hakua jne, ei löydä millään. FB versio bios joten uutta minulle. Yritin asetuksia säätämällä sen löytää mutta ei mitenkään. Sitten avasin koneen ja huomasin ettei tieto(sata)johtoa oltu kytketty lainkaan. :mad: Kytkin sen ja sain boottaamaan DVD asemalta. Tämän jälkeen ei asennuksessa löydy kovalevyjä..... Noh parin tunnin rimpuilun jälkeen tajusin ettei niihinkään oltu vedetty johtoja. Johdot kiinni ja nyt on sitte vihdoin tämäkin helvetin rumba saanut päätöksensä. Kokemus 1.5/10
     
  19. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    No nyt ei kyllä ole mennyt nappiin, jos todella on ollut noin paljon lapsuksia kasauksessa. Kai olet saamassa jonkinlaisen hyvityksen noista puutteista?
     
  20. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Huhhu. Kuulostaa aika helvetin huonolta työltä :D Kannattaa vaatia korvausta. Jos et itse osaisi noita kaapeleita vedellä niin olisit joutunut lähettämään / kuskaamaan koneen takasin, ja taas olisi mennyt 2 viikkoa?
     
  21. Makkee91

    Makkee91 Newbie

    Liittynyt:
    06.07.2016
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    No periaatteessa en osannutkaan, googlettamalla ja kysymällä kavereilta neuvoja ymmärsin ettei kaapeleita ole paikallaan. Ja Hardwarium on lopettanut vastaamisen sähköposteihini, eli tod näk mitään hyvitystä en ole saamassa... Että semmonen firma.
     

Jaa tämä sivu