1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Emolevyn äänikortti

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi plaigrodue 17.01.2015.

  1. plaigrodue

    plaigrodue Newbie

    Liittynyt:
    24.06.2014
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Olen tässä pitkään kattellu noita Razerin Tiamat 7.1 kuulokkeita, mutta en oo varma miten ne toimii mun emolevyn äänikortin kanssa. Emolevynä mulla on Asuksen M5A97 Evo R2 jossa on käsittääkseni jonkinsortin 7.1 äänikortti. Joten mitenkäs nuo kuulokkeet toimisi tolla emolla? Foorumeilta olen lukenut että joillain on ollut ongelmia emolevyn äänikortin kanssa, surinaa ja 7.1 ei toimi kunnolla. Onko kellään samaa emolevyä ja kyseisiä kuulokkeita? Sillä jos emolevyni äänikortti ei ole tarpeeksi hyvä niin jää nämä kuulokkeet hankkimatta.
     
  2.  
  3. Boss93

    Boss93 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2011
    Viestejä:
    972
    Kiitokset:
    33
    Pisteet:
    38
    Emon 7.1 äänikortti tarkoittaa sitä, että siellä on useampi äänilähtö koneen takana, jotka voi sitten vetää vahvistimen eri sisääntulo-linjoille. Tiamateissa on yksi 3,5mm stereoplugi ja tuo 7.1 hoidetaan softapuolelta. Razerin kuulokkeissa on havaittu surinaa, joka useimmiten johtuu kuulokkeiden USB virtapiuhan saamasta häiriöstä sen ollessa kytkettynä maadoittamattomaan tietokoneeseen.

    E: Emolevysi äänikortti toiminee ihan hyvin noiden kuulokkeiden kanssa ja jos tietokoneesi on kytketty maadoitettuun pistorasiaan, ei surinaa pitäisi ilmentyä
     

Jaa tämä sivu