1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Ehdotuksia/ideoita Acerini seuraajaksi

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Kapyka 01.11.2014.

  1. Kapyka

    Kapyka Member

    Liittynyt:
    29.09.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

    eli mulla on tällä hetkellä käytössä useamman vuoden vanha Acer Aspire 7551G. Vielä pelittää ja hoitaa hommansa, mutta mieluusti kuulisin, olisiko jolla kulla ehdotuksia vastaavanlaiseen tai piirun verran suorituskykyisempään uudempaan yksilöön. Kakkoskoneena itselläni on Asus x54-sarjan läppäri (en muista tarkasti, kun on nyt huollossa), jonka suorituskykyyn olen pettynyt jopa perus nettiselaus-, tekstinkäsittely- ja videontoistokäytössä.

    Ominaisuustoiveina saisi olla 17,3''-näyttö, tarpeeksi USB-portteja sekä DVD-asema (mieluusti myös BR). Tietenkin kaikki sisuskalut vähintään nykyisen läppärin tasoa. Hintamaksimi on, mutta täydellisen yksilön löytyessä siitä voin joustaa. Applea ja HP:tä en huoli. Mulla on menneisyydessä kaksi HP:n läppäriä (ihan hintansa perusteella laadukkaita) kämähtänyt emolevyn ylikuumenemisen vuoksi, jonka takia HP aiheuttaa mussa vatsanvääntöä jo ajatuksena. Ja macit on mielestäni ylihinnoiteltuja, eli jotakin muuta :)

    Acer Aspire 7551G -ominaisuuksia:
    • AMD Phenom TM II X3 Mobile Processor N850 (2.2 GHz)
    • ATI Mobility Radeon TM HD 5650, up to 2807 MB HyperMemory TM
    • 17.3'' HD+ LED LCD
    • 4 GB DDR3 Memory
    Asus x54:ssa oli muistaakseni joku i3-suoritinta vastaava vanhempi ja 15.6''-näyttö. Muuta en muista. Että tämä taso ei ainakaan mulle riitä. Niin ja käyttö perusopiskelun ja videon toiston lisäksi kuvan käsittelyä ja pienimuotoista videoeditointia. Pelejä en kummemmin pelaile pasianssia lukuunottamatta.

    Kiitokset hänelle, joka jaksaa tästä kiinnostua ;)
     
  2.  
  3. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Ei pitäis maalata piruja seinälle, Aceri on toiminut mullakin moitteetta. :cool:
    -Jäänpähän tänne taakse kuulolle....:p
     

Jaa tämä sivu