1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Caterpillar B100 - onko soittajan numeronnäytön esto-asetusta ja muuten ok laite?

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi wildlion 21.05.2014.

  1. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Hei

    Olisiko jollain peruskäyttäjän kokemusta ja tarkempaa tietoa Caterpillar B100 puhelimesta?

    Tarvitsisin selkeänäppäimisen,vahvan suht.yksinkertaisen puhelimen,millä kuitenkin tarvittaessa pääsee nettiinkin hetkellisesti. Tämä vaikuttaisi sopivalta,mutta olen epävarma aiempien huonojen kokemusten ja pettymysten jälkeen.

    Tärkein tieto olisi saada varma tieto siitä,että saako jostain LAITTEEN valikosta ja mistä ja miten estettyä soittajan numeroa näkymästä sille, jolle itse soitan? (operaattorini tukee tätä). Katsoin k.o. laitesivustolta löytämääni engl.kielistä käyttöohjeesta,mutta siinä mainitaan vain osoitekirjan asetuksissa jotain tekstiä "näytä numerosi", muttei sanota tarkemmin tarkoittaako se,että täällä voisi asettaa siten,ettei itse soittaesa oma numero näy vai tarkoittaako se,että täältä voi vain tarkistaa oman puhelinnumeronsa eli se on siellä vain tallennettua? Puheluasetuksissa ei mainita kyseisestä asetuksesta mitään. Kaikissa muissa puhelimissani on ollut mahdollista valita näkyviin tai pois näkyvistä. Toiminto on minulle tärkeä,koska välillä numeroni on yksittäistapauksissa saatava joillekin näkymään,joten mitään operaattorilta jatkuvaa estoa en voi tilata,

    HUOM. EN TARKOITA *31#, #31#-toimintoja,en ehdi muuttaa niitä JOKA PUHELUUN erikseen,enkä voi tallentaa niitä osoitekirjan useimpiin nimiin,sillä silloin en itse näe kuka soittaa,enkä siten voi lähettää tekstiviestejä. Tuo toiminto on ehdottomasti oltava siinä itse laitteessa asetettavissa päälle ja pois,jonka ostan.

    Onko tällä mm. hyvä kirjoittaa nopeasti tekstiviestejä ja muut ominaisuudetkin helppoja käyttää? Onko akun kesto ok? Onko takakannen avaus akun ja sim-kortin vaihtamiseksi helppo avata vai onko se jäykkä ja hankala" ?

    Epäröin,koska aiemmat Nokialaiset ovat olleet minulle sopivimpia ja toimivimpia,mutta tämän järeys kiinnostaisi,että kestäisi vähän paremmin putoamisiakin ja sadetta. Olen tottunut Nokialaisten valikoihin. Muiden merkkien kokeilut - "harharetket" -olivat minulle aivan painajaismaisen jäykkiä. Erityisesti niillä ei tullut mm. tekstiviestien kirjoittamisesta mitään.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2014
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tuttavapiiristä löytyy laite, ja viikonloppuna tuota vähän kokeilin.

    Käyttöliittymä muistuttaa kovasti S40/S60-luureja, eli ristiohjaimella, ok-napilla ja kahdella sivunapilla liikutaan valikoissa ja tehdään toimintoja. Eli tältä osin melko peruskauraa, jos Nokialaisia on käyttänyt.

    Onnistuu helposti tasapäisellä ruuvarilla tai kolikolla.

    Ja suomenkielistä ohjekirjaa ei tosiaan löydy, ja mukana tulee vain pikaopas, jossa neuvotaan kuinka akun ja SIM-kortin saa paikalleen ja puheluita soitettua. Eikä tuo englanninkielinenkään manuaali mikään hirveän häävi ole.
     
  4. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Kiitos näistä. Olisikohan jollakulla vielä tietoa soittajan numeronnäytön esto-asetuksesta?
     
    Viimeksi muokattu: 23.05.2014
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ei löydy. Ohjekirjassa ei myöskään mainita esim. miten puhelimen valuuttalaskinta käytetään.

    Kyselin tosta puhelimen omistajalta, ja hän ei ainakaan löytänyt valikoista tuota estoa.
     
  7. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Kiitos vaivannäöstä. Vältän virheostoksen. Uskomattomia perusominaisuuksien puuttumisia näissä nykyisissä härpäkkeissä,joten tarkkana saa olla.
     

Jaa tämä sivu