1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Bootmgr missing...ongelmat jatkuu uudessa tietokonekokoonpanossa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi uskis 18.11.2017.

  1. uskis

    uskis Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    En tiedä missä vika sillä kone on ilmoittanut "BOOTMGR is missing" virheestä tietokonetta käynnistettäessa useamman kerran heti alusta alkaen. Ongelma esiintyy aina silloin tällöin ja ihan juuri äsken jonka jälkeen päätin kirjoittaa tänne. Hieman kun räplään kaapelia jommassa kummassa niin kone saattaa käynnistyä tai sitten ei.
    Emolevyn ja SSD-levyn SATA-kaapelin olen vaihtanut, olen vaihtanut SATA-liitintä.

    En oikein tiedä onko vika emolevyssä vai levyssä

    Osat ovat siis:
    AMD Ryzen 5 1600 prosessori
    ASUS PRIME B350-PLUS emolevy
    Intenso SSD SATA III 256GB kiintolevy
    Toshiba 1TB DT01ACA, 3.5" kiintolevy
    Corsair Vengeance LPX 8GB (1x8GB) DDR4 2666MHz muisti
    Club3D AMD Radeon HD7750 1GB -näytönohjain
    TBS6281SE DVB-T2/T/C TV Tuner PCIe Card tv-kortti
    Corsair RM850x virtalähde

    Onko muilla olluta samankaltaista probleemaa? Ja mikä osa olisi osoittautunut vialliseksi?
     
  2.  
  3. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Mitä jos laitat ton Toshiban siihen liittimeen(no sehän oli ollut jo useammassa), jossa ssd on ollut ja asennat windowsin kokeeksi sille. Jos tekee taas samaa, niin eiköhän emossa ole jotain...

    edit. oletko vaihtanut pelkkää datajohtoa vai myös virtajohtoa? Näkyykö levy biosissa silloin kun bootmgr herjaa? Eihän ole mitään usb-tikkuja kiinni, tai ainakin itsellä joku ulkoinen levy aiheuttaa ton herjan.
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2017
  4. uskis

    uskis Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Olen vaihtanut pelkkää datajohtoa, levy ei näy bios:ssa bootmgr herjan aikaan. Ei ole mitään usb-tikkuja tai us-levyjä kiinni ollut samaan aikaan.
    Windows asennettu nyt normi kiintelovylle tehdylle uudelle osiolle. Odottelen kokemuksia, palaan sen suhteen asiaan.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Mulla kerran pikkiriikkinen muovipalanen kovalevyn liitännässä aiheutti vastaavaa. Suhaus paineilmaa niin alkoi pelaamaan.
     

Jaa tämä sivu