1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus A8V Deluxe emon BIOS päivitys prossun vaihdon yhteydessä? -RATKAISTU-

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Sirloin 07.10.2009.

  1. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi,

    Eli oon vaihtamassa yks ytimisestä kaks ytimiseen prosessoriin tässä mun vanhalla 939 kantasessa emolevyssä.

    Emo: Asus A8V Deluxe
    Prosessori: AMD Athlon 64 3800+
    Tuleva prossu: AMD Athlon 64 X2 4600+

    En muista tarkkaa BIOS versiota tällä hetkellä, mutta se on kumminkin mielestäni vanhempi kuin mitä valmistajan sivuilla suositellaan kun vaihtaa tuohon uuteen prosessoriin.

    Onko se yleensä kuinka yleistä että joutuu vanhassa emossa päivittämään BIOS versiota kun tekee tällaisia aika isoja muutoksia komponenteissa?
     
  2.  
  3. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näyttäs siltä, että kun pääsin oikeen kokeilemaan niin joudun päivittämään biossin. Sano vaan kun laitto uuden prossun niin käynnistyksen yhteydessä kun latasi biossin että CPU ei ole yhteensopiva, että BIOS ei tunnista sitä; kokeile BIOS päivitystä tai ota yhteys laitevalmistajaan.

    Eli todenn. kyseessä juuri se että kun todella vanha versio biossista niin täytyy päivittää?

    Onkohan tossa minkälaiset riskit sitte tossa päivittämisessä ja kellään tietoa kuinka se todellisuudessa tapahtuu?

    Tossa vähä tutkiskelin niin ilmeisesti selvin tapa päivittää BIOS on ihan vanhanaikasen korpun kautta ja ku konees sellanen asema sattuu vielä olemaan niin eikö se helpoin oo? Mutta en oo oikeen ite nyt vielä ymmärtäny että kuinka se tapahtuu voiskohan joku antaa neuvoja tähän? Mun pitää ilmeisesti se päivitystiedosto ainaki laittaa sinne korpulle mutta pitääkö mun jtn muuta sinne laittaa?
     
    Viimeksi muokattu: 08.10.2009
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
  5. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees, kiitos vinkeistä.

    Näin juuri tein, että löysin emolevyn ajurit CD:ltä BIOS:n päivitysohjelman, jolla oli todella yksinkertaista parilla napin painalluksella päivittää BIOS. Meni muitta mutkitta ja uusi prossu nyt toiminnassa.
     

Jaa tämä sivu