1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

  1. dEnA

    dEnA Member

    Liittynyt:
    12.01.2010
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitin koneeseeni mm 24" hd näytön, päätin samalla nakata vanhan hyvin toimineen kuvaputkitöllöttimen makkarista pois ja laittaa koneeseen digivastaanottimen.

    Luin kyllä kyseenalaista palautetta anyseesta, mutta kun muitakaan ei pahemmin ollut tarjolla niin päätin jääräpäisyyttäni siltikin ostaa. En kyllä osannut arvata että näin hankalaksi olisi tehty.

    Anyseen.fi sivuilta löytyneillä ajureilla ja ohjelmalla ei löytänyt kuin nelonen HD:n ETV:n sekä joitakin maksukanavia. Sama juttu WMC, muita ohjelmia mitä koitin, ProgDVB, DVBviewer sekä Mediaportal ei löydä yhtään kanavaa.
    Otin kaikki pois ja asensin täältä linkitetyn beta 3:sen, näillä se yhtäkkiä löysikin kaikki kanavat, ja toimiikin anyseen omalla ohjelmalla. Paitsi, että tässä on raivostuttava ominaisuus, että kanavan vaihto kestää 30sek - 2min. Ensiksi menee noin 5sek, niin heittää uuden kanavan inforuudun, sen jälkeen heittää vähintään 20sek ei signaalia herjaa, jonka jälkeen kanava toimii täysin täydellisesti nykimättä tai ilman muutakaan häiriötä. Eipä tule paljon kanavasurffailtua jatkoilla.

    Koitin riesan eliminoinniksi anysee.com sivuilta löytyneen ajurin asennusta, samalla poistin taas kaikki, sekä asensin anyseen ohjelman nyt toiselle kovalevylle kuin Windows 7, joka vaatii ennen sitä administrator oikeudet ajaa ohjelmaa. Tulos, se vaatii nämä edelleen, sekä kanavia ei taaskaan löydy. Onneksi olin tallentanut kanavaluettelon, ja kun sen latasin niin yhtäkkiä näkyy taas. Tosin kanavanlatausajat ovat yhtä surkeita.

    Osaisiko joku kertoa miten saan toimimaan windows media centerillä ? Olen kyllä hakenut sekä antennina, kaapelina että molemmilla yhtäaikaa, mutta ei löydy kuin muutama hassu kanava antennina, juuri nuo yllämainitut.

    Edit: ei mitään..
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2010
  2.  
  3. dEnA

    dEnA Member

    Liittynyt:
    12.01.2010
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain toimimaan Media Centerin kanssa, tai noh, väkisin ja huonosti. Huomasin että sinä aikana kun ei tule kuvaa (anyseen softalla) signaali on 100% mutta Laatu 0%. Sattumalta huomasin että Windows Media Center on myöskin riippuvainen tästä, eli kun Anyseen softa sanoo laatu 0% ei kuvaa heru, mutta kun kikkailemalla saa Centeriin kuvan, kanavien vaihto tapahtuu alle sekunnissa siinä !? Sen jälkeen (ei ennen, varmastikkaan ei löydä) Center toimii kutakuinkin täydellisesti (mitä nyt kaikki YLE:n kanavat puuttuu, kunnes eksyy lukitulle kanavalle, silloin on sama herättäminen anyseen softalla edessä.

    Onko kellään sama ongelma ? Miten saisin tämän jompi kumpi toimimaan centerillä suoraan, tai vaihtamaan kanavaa omalla ohjelmalla ?
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2010
  4. ipronin

    ipronin Member

    Liittynyt:
    03.11.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain Vista Ultimate'in Media Centerissä toimimaan ihan hyvin paria juttua lukuunottamatta:
    - EPG tulee joltain palvelutarjoajalta ilmeisesti Englannista ja sieltä tulee suomalaisista vain antennikanavien ohjelmatiedot
    - kaikki avoimet "tavalliset" kaapelikanavat olen saanut näkymään vaikka niiden EPG ei näy
    - maksulliset kanavatkin näkyvät kanavaluetteloissa
    - HD kanavat ei näy erikseen kanavaluetteloissa eikä kanavaniuissa joten en tiedä näkyykö HD ollenkaan
    - Anyseen oma kauko-ohjain ei toimi (Media Centerin kanssa) mutta Media Center langaton näppäimistö ja kauko-ohjain toimivat

    Suurin vika on minulle tuo EPG tietojen puute. Kun käytin Media Portal ohjelmistoa toimi EPG ohjelmatiedot (sielläkin taisi olla HD kanavien kanssa ongelmia).
     
  5. VarMi

    VarMi Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen sitä mieltä, että AnySee ei toimi oikein XP jälkeisissä käyttöjärjestelmissä.
    Minulla ollut "Visvan" kanssa kaikki mahdolliset ongelmat. XPssä asusEEEPC900 jossa ei pitäisi edes toimia niin toimii niin kuin pitää ja lähti toimimaan ilman mitään kikkailua.
    Oisko tekemistä Admin-oikeuksien kanssa(villi arvaus).

    Kokeilkaa ikivanhoilla ajureilla/softalla, sillä löysin itse kanavat ja tallensin ne ja poistin softa/ajurit jonka jälkeen asensin uusimmat ja otin tallennetut kanavat käyttöön niin johan näkyi kaikki. EPG/kanavatiedot jäi vielä puuttuumaan.
     

Jaa tämä sivu