1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tanner tömisee ja aitaa kaatuu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Hujo 15.09.2008.

1. Hujo

Hujo Guest

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/526537

Quiote
    Moderator tekemä aihe

tuohon ketjuun viitaten sitä tuossa yöllä pikkasen kahlasin lävitse.
    Kysymys oli siinä

Nyt kun pölyt on laskeutunut.

Aikaa on hyvin kulunut aiheen alotuksesta
    26. kesäkuuta 2007

Onko sitä mielet muuttunut vistan suhteen niin paljon että on palannut takaisin xp:n käyttäjäksi. Vai onko se Vista parantunut tässä kuluvana aikana että ei ole ollut tarvetta palata takasin xp:n käyttäjäksi.
    Ottaen huomioon nämä Vistan eri käyttikset

Mikä aiheutti Xp:hen palaamisen?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.09.2008
  2.  
  3. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Heh, tuota mietin itsekkin eilen aihetta lukiessani. Kyllä tänne tulee vielä lähes päivittäin kysymyksiä "Kuinka XP Vistan tilalle" ja "XP:n asennusongelmia" viestien alkaessa lauseella "Mulla oli Vista..."

Kissan voisi tietysti taas nostaa pöydälle ja jatkaa tuota alkup. ketjua mutta itse en tuota kehtaa tehdä, joku muu ensin. Ja vielä kun siihen ketjuun EI kukaan postaisi mitään vi**n "Linux hakkaa kaiken"-viestejä!

4. Hujo

Hujo Guest

tätä just meinasin että onko se niin hyvä loppujen lopuksi mitä sitä mainostettiin. Vetäisin tähän vielä väiteen että tais vistasta tulla 98se ulkoasulla paranettu versio. Käsiteltävä varovasti tarralla ;)

Otin kerran tämän vista työpöytä sydemiin käyttöön aikani sitä taputeltuani tempasin kylmästi koneen formatointiin.

Meinasin alkusi laitaa perään jatkoo mutta kuitenkin päätin vain linkittää siihen jos joku haluaa sen kahlata lävitse.

Jeps noi linux tarjoukset jne.. sais kyllä pysyä pois ja jos joku sen haluaa niin voihan se itse sen hakea.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.09.2008
  5. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Huumorimiehiä näköjään :D Nojoo, alkuvaikeuksien jälkeen kyllä ainakin omasta mielestäni tästä on saatu hyvä systeemi, itse olen ainakin tähän mieltynyt :) Mutta kaikkihan tästä ei tietenkään tykkää, kukin valitsee järjestelmän omien mieltymysten ja tarpeidensa mukaan, mutta kummatkin aiheuttavat vielä yhtä paljon käyttäjilleen ongelmia, itsekin vetäsin hiljattain koko hoidon uusiksi kun tämän OEM-version mukana tullut ohjelmisto rupesi temppuilemaan oikein urakalla, prkl...

Mutta täytyypä tuohon alkuperäiseen ketjuun pistää omat mielipiteet vielä vähän tarkemmassa muodossa :D

6. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos on kerran XP lisenssi jo olemassa, miksi ihmeessä ostaa Vistaan? Vista ainoastaan silloin, kun on uusi kone tulossa, eikä XP lisenssiä löydy. Itse olen kuitenkin Vista vaiheen jättänyt kokonaan väliin, juuri edellämainitusta syystä, siis siitä että XP lisenssit löytyvät ja Vista ei tarjoa mitään mullistavaa XP:hen verrattuna, jotta ostaisin Vista lisenssin, eli ei ole rahan arvoinen päivitys..

Windows 7:kaa odotellessa.

7. Hujo

Hujo Guest

aivan ei niitä ylimääräisi euroja ole että siirtyisi vistaan ( niitäkin on eri variaatioita )
    pelkästään sen takia että on nätti katsella.
    Taidettu vain panostaa tuohon ulkonäköön että porukka ostaisi.
    Aivan sama kuin uusi automalli se ostoon ja menään taas rinta rottinkilla.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.09.2008
  8. Lada1500s

Lada1500s Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän tuo Vista ihan kätevä, etenkin kun se löyti esim. vanhaan webbikameraani ajurit kun oma XP:ni ei löytäisi mistään edes jotenkin toimivia ajureita, joten piste Vistalle.

Pelatessa huomaa sit eron, mulla oli ennen giga muistia, TF2 pyöri kumman hienosti 30/40 fps (muistin lisäämisen jälkeen huiput 50-60), kun yritin Vistan koneella, jossa on 200 MHz huonompi prossu, jota ei juurikaan pitäisi huomata, samat asetukset kusi totaalisesti, huonoimmilla asetuksilla 7 fps.. Eli tehoja pitää Vistassa olla selvästi reilummin. Tilanne 1-1

Sitten itse työpöytäkäytössä esim. mesetys, nettisivujen katselu, Youtubessa alkaa jo pientä nykimistä ilmetä samoin Flashpelit nykii kans, mutta muuten sitä ei kovinkaa huomaa. :D

Tulos: Vistaan kannattaa käyttää rautapuolella enemmän kuin XP:ssä, mutta Vistalla löytänet kadonneet ajurit varmemmin.

Oma mielipide: Itse pelaan, niin kyllä se XP on mulle parempi, koska laiskemman raudan omistajana kiroan usein pelien "lievää hardislagia". :D Tosin sitten kun pelataan CS 1.6 nii sit ei oo oikee välii miten tehoja on koneessa, kun nykyään niitä lienee tarpeeksi lähes joka koneessa. ;)

9. Supo

Supo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vista eikä paluuta xp:en enää ole.Turha vinkua hidastelusta ym jos yrittää jollain museokoneella pyörittää.Nämä hommat menee niin että käytetetään sitä rautaa millä toimii ja muu on elitististä paskanjauhantaa.Sinänsä Vista on vain törkeätä rahastusta mutta muuten kaikki toimii niinkuin pitääkin.

10. Ezzet

Ezzet Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Kuinka moni käyttäisi vielä Windows 3.1:tä? Muutamia vuosia sitten se taisi olla vielä eniten käytetty Windows-versio maailmassa! Dosiin verrattuna siinäkin oli panostettu ulkonäköön ja vaivattomuuteen. Ei tarvinnut kaikkea kirjoitella tekstimuodossa =)
    Olisihan se tietysti mukava, jos Microsoft jakelisi joskus ilmaiseksi noita käyttiksiä mutta se taitaa olla turha toivo. Ilman oem-konetta 100 euron panostus on aika karvasta niellä.
    Mutta myös moni muu käyttöjärjestelmä on vuosien varrella uusinut ilmettään useaan otteeseen - tästä linkistä voi tutkia vaikka Mac OS:n kehittymistä. Sen myymälähintaa en tiedä mutta tuskin jää alle Vistan?
    Joka tapauksessa Vistaa käytän (ja sitä toista, jonka nimeä ei saa mainita), koska se on toiminut yhtä hyvin, kuin XP ja jopa paremmin.
    Hujolle sen verran, että saahan sitä Ladallakin ajella =)

11. Hujo

Hujo Guest

Saa saa sehän on kova rassi.. kulkee kolmatta sataa...

Jaa tämä sivu