1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asrock vs muut emolevyt

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi m4gg0t 12.06.2008.

1. m4gg0t

m4gg0t Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysyisin miksi Asrockin emolevyt ovat huomattavasti halvempia kuin esimerkiksi Intelin tai MSI:n valmistamat vaikka ominaisuudet ovat pintapuolisesti samoja?

Olen hankkimassa uutta konetta ja harkitsen vakavasti Asrockin (ASROCK S775 IP35 DDR3 SATA2 GLAN 8CH ATX) emolevyn hankkimista jonka ovh on 73.91. Vastaavanlainen MSI:ltä maksaa 150-250 €.

2.  
  3. Artsigon

Artsigon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä hajosi asrockki ja siittä minulla alkoi viha niitä vastaan. Myös MSI on täälläpäin haukuttu, kun tahtoo olla aina rikki. Mutta Asus on paras merkki.

4. shnigi

shnigi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Asrock on vaan jotenki saanu huonon maineen, tuppaa hajoilemaan ja takuukorjattuja asrokkeja oon nähny myytävän paljon.

5. neverlife

neverlife Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No tää taitaa olla taas näitä ikuisuus tappeluita, että mikä emo merkki on toista parempi. Itel ei ainakaan ole moitittavaa nykyisestä MSI:in lankusta mikä on alla, mutta varmasti jollakin on, kuten varmasti kaikista muistakin merkeistä. *köh* Asiaan! Asrock kyllä menee itellä siihen ei halutun listan puolelle, syynä forum puheet mitkä on ollut uskottavia, mutta kukin tavallaan.

6. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Oma emo paras emo tietty eli Intel.Mutta Abittia täällä nyt on kehuttu parhaaksi,joten kaipa Intel,Asus ja Abit ovat hyviä. Asrock on kai vähän sellainen halpismerkki eli ei niin hyvä ja kestävä välttämättä. Itsellä yksi oli ja ei toiminut sekunttiakaan,joten en sen koomin ole toista ostanut. 1 Abit ja 1 Asrock ovat olleet sellaisia,että ovat ollet ns. dead on arrival. En ole muuten Abittiakaan ostanut tuon DOA emon jälkeen...:)

7. WezqApe

WezqApe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on ollut 2 Asrockin emolevyä. K7VT2 ja K8-Upgrade-NF3. Kummasakaan ei ollu mitään vikaa koskaan, kellotuksetkin sujui jopa aika jees.

Viimeksi muokattu: 15.06.2008
  8. yussef

yussef Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    5 asrockista on kokemusta ja tyytyväinen oon ollu.
    1 oon joutunu laittamaan takuuvaihtoon, mikä on vähemmän kuin vastaavasti 5 nokian kännykän osalta. Takuuvaihto itelläni sujui asrockilla ilman ongelmia (ja jos nokiaa taas aiheen vierestä haukutaan niin niissä taasen on ollu suuria ongelmia).

Sanosin että oman kokemuksen perusteella ne kalliimmat emot menee aika lailla yhtä usein rikki ku halvemmatki :S

9. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Asrock emot on yleensä joka suhteessa hieman karsittu, vaikka olisi suurimmilta osilta vastaava kuin joku kilpailijan malli. Ja laadunvalvonta on kaikesta päätellen hieman huonompaa kuin kalliimmilla merkeillä.

10. junailija

junailija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä oli yhessä koneessa asrockin emo ja mitä nyt on kokemuksia muiden samanvalmistajan emolla "varustetuista" koneista, niin en suosittele kenellekkään tota asrockia. On aikapaljon pikku vikoja ja ongelmia. MSI ja Asus pelaa paljon paremmin. Nykyinen on vanha MSI ja ei mitään propleemia.

11. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en havainnut omassa perskiv... eikun asrockissa mitään vikaa sen reilun 2 vuoden aikana jonka sitä käytin. Hyvin emolevy kesti vaikka kerran onnistuin repimään boxed härpäkän irti ja siinä samalla lähti myös prossu.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/504430

tuossa ylläpä linkki viestiketjuun. Vanhaan juttuun päivityksenä että kone toimi viime kesään asti moitteettomasti. Kesällä pääsi ikänsä puolesta eläkkeelle.

12. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllä noissa asrockeissa on varmaan jotain hyviäkin puolia, mutta niissä on yleensä jokin piilotettu pullonkaula...esim omassani joka oli minulla vain viikon, koska pci-e väylä oli vain x4:D

13. aleksi90

aleksi90 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä Asrock ALIVESATA2-GLAN, ja hyvin on toiminu muutaman vuoden, mutta kun rupesin näytönohjainta päivittään sattu semmonen juttu ettei ollukkaan näyttis käypänen tuon emon piirisarjaan joka on joku VIA:n sarja.. Ohjain oli 8800 gts (G92). Mutta muuten ollu ihan tyytyväinen.

14. Kakikello

Kakikello Active member

Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    68
    Erilaisilla rautasivuistoilla AsRock on aina ollut huonoiten pärjänneiden joukossa muunmuassa huonon kellotettavuuden takia.

Jaa tämä sivu