Prosessorin päivitys 939 kantaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Boppex 06.02.2008.

1. Boppex

Boppex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli olen tässä miettinyt pikkubudjetilla päivittää konetta ja prosessorihan tässä koneessa on kaikkein huonoin osa, jos emolevyä (A8NE-FM) ei lasketa. Eli katselin prosessoreja ja jokseenkin halpa prosessori iski heti silmään, tuollainen.

Onko päivityksestä hyötyä? Kyseessä on fujitsu siemensin pakettikone ja ikää on reilu 2 vuotta. Ainut asia mikä koneessa mietityttää päivityksen edessä ollessa on rajoitettu muistiväylä. Normaalisti kyseisen emon pitäs pystyä 200mhz ddr kantaan mutta jostain syytä sitä on nyt rajotettu 166mhz. Tiedä nyt sitten mikä järki siinäkin ollu.

Koneen loppu specsit on sigussa. Vielä se sitten että miten pahaksi pullonkaulaksi tuo x1950pro muodostuu uuden prosessorin myötä?

2.  
  3. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. Boppex

Boppex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota ketjua itsekkin olen seurannut, mutta ajattelin itse tuota 4000+ koska se on selvästi halvempi ja vain 100mhz hitaampi. Pelatessa ja yleiskäytössä tuo 200mhz ero on aika huomaamaton. Omasta mielestäni siis parempi hinta/laatu -suhde tuolla 4000+.

Lompakon pohja ottaa vastaan kuten jo sanoinkin ensimmäisessä viestissä. Mutta sanoppas nyt k0jootti ainakin omamielipiteesi/näkemyksesi asiasta.

5. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Täytyy muistaa että X2 4200+:ssa on kaksi ydintä, eli periaatteessa tuplasti tehoa.

6. Boppex

Boppex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lyhyt, ytimekäs, neutraali mutta yllättävän voimakas lause. Laitetaan juttu harkintaan, ja haudataan ketju.

Kiitos vielä kojootille kun vaivautuu aina tälläisiin enemmän tai vähemmän tyhmiinkin kysymyksiin vastaamaan.

Jaa tämä sivu