Jos väärä alue, voisiko joku siirtää oikeean paikkaan. Olen miettinyt erään tuotteen ostamista Pixmaniasta, mutta kun aloin etsiä tietoa yrityksestä netistä, suuriin osa kirjoituksista oli negatiivistä kyseisestä yrityksestä. Eli onko kyseinen nettikauppa turvallinen ja myöhästelevätkö he tilauksen toimittamisessa vielä paljon?
Tilasin sieltä viime jouluna Mini DV-kamerapaketin (kamera, laukku, kasetteja yms). Maksoin etukäteen, pystyin seuraamaan lähetystä netistä ja ihan hyvin se paketti sieltä tuli Itselläni ei ole moittimista.
Jaa vaikea sanoa, ei ole ollut tarvetta tilata mitään. Tuolla varmaan huomasit osalla pelannut ihan ok osalla ei. Kannatta tutkailla noita pixmanian ohjeita pari kolmekin kertaa ennenkuin tilaa.
Viime kesänä tilasin kameran. Tuli tosi nopeasti (nopeammin kuin suomalaisesta verkkokauppa.com:sta tilaamat tavarat ikinä ja toimii hyvin.
EU:ssa on voimassa ns. alkuperävaltioperiaate. Tarkoittaa sitä että kuluttajakaupoissa pätee alkuperämaan lait, Pixmanian tapauksessa Ranskan lainsäädäntö. Ongelma tulee eteen, jos tavarassa on vika tai tuotteen muuten haluaa palauttaa (kaupan perumiseen on EU:ssa 10 päivää aikaa, kun etämynnistä on kyse). Suomen lain mukaan palautuskulut maksaa verkkokauppias. Monissa muissa unionin maissa taas asiakas. Huono direktiivi mielestäni. Mutta otat riskin silloin postikuluista Ranskaan, jos haluat perua kaupan. Ja se on mielestäni aikamoista riskiostamista, jos totta puhutaan.
Taidan sittenkin pitäytyä näissä vähän luotettavimmissa nettikaupoissa aikka enemmänhän joudun tietysti maksamaan
Hmm.. Justiin oon kahden vaiheilla että maksanko. Olen tilaamassa kyseisestä puljusta Roadstarin autodvdsoitinta & pari kaiutinparia ja kaiutinpiuhaa. Epäilyttää kyllä järkyttävän paljon jos Kuluttaja-asiamieskin pitää Pixmanian toimintaa laittomana. No, teen nyt järkyn riskin ja menen tilaamaan tuotteet ja sittenhän sitä syytteitä nostellaan jos ei ala kuulua. Vituttaa vain jos on noin paljon epätyytyväistä porukkaa kyseiseen putiikkiin.
Moron. Kun olen itse tilaamassa tuolta useampaa tuotetta. niin tuleeko tuohon jokaiseen tuotteeseen erikseen postarit. kun tuntuisi hieman että ne ei laita niitä yhteen pakettiin vaan laskuttaa jokaisesta paketista ilmoittamallaan tavalla. voiko olla näin? vai meneekö postarit vaan yhdestä tuotteesta vai niitten kaikkien tuotteiden omat postarit? :/
Itse ostin sieltä kaksi kappaletta BenQ:n tft-näyttöjä. Maksoivat yhteensä yli 500e. Ennakkoon maksoin ja kohtalaisen nopeasti tulivat perille. Eipä moittimista.
4. Hinnat Kaikki Nettisivulla olevat hinnat on ilmoitettu euroina ilman toimituskuluja. Käyttäjälle ilmoitetaan tilauksen lopulliset toimituskulut tilauksen yhteenvedossa sen jälkeen, kun hän on valinnut kaikki haluamansa tuotteet ja päättänyt tilauksensa. PIXmanialla on oikeus muuttaa hintoja milloin tahansa. Tilauksen teon aikana nettisivulla ilmoitettu hinta on voimassa koko tilauksen ajan. http://www.pixmania.com/fi/fi/yleiset-myyntiehdot.html#cgv_1
Tilasin tuolta pixmaniasta soittimen ja sain sen ihme ja kumma luvatussa ajassa postiin, mutta ei toiminut! :S Nyt pitäis lähettää takas, toivottavasti saan rahat takasin!! Menee hermot tohon niitten toimintaan. Ei ikinä vastata siellä puhelinpalvelussa! En suosittele.
Soitin juuri kuluttaja-asiamiehelle oman Pixmaniakokemukseni uuvuttamana. Sain kuulla, että Euroopan kuluttajakeskus on puuttunut heidän toimintaansa, kun eivät noudata yleisiä postimyyntikäytäntöja. Itse olen käynyt tuskaista selvittelyä heidän kanssaan ja näyttääpä siltä, että viallisen laitteen sijaan ei tule uutta, sen sijaan on mennyt 200€ ja postimaksut...Ranskankielinen raportti tuli lohdutukseksi, mutta en siitä mitään ymmärrä. Hidasta on ja EPÄLUOTETTAVAA!
http://www.kuluttajavirasto.fi/ecc/docum...=1&intDocID=624 http://www.econsumer.gov/ Pitää pitää mielessä.. Odotan nyt vielä muutaman päivän kun sanottiin, että kestää vähän aikaa kun varmistetaan että tuotteen vika kattaa takuun! Kyllä v*tuttaa!