Vanha plextor cd-rw alkaa käydä hermoille, mitäs ehdottassitte sen korvaajaksi? Nec-asemaa olen ajatellut, mutta entäs LG tai Liteon. Nec on julkaissut uuden mallin 4550 ja siinä on tietääkseni myös dvd-ram kirjoitus. Mutta miten on luotettavuus ja yhteensopivuus dvd-levyjen kanssa?
Esim. LG-GSA 4163B on hyväksi havaittu asema ja hintakaan ei päätä huimaa (n. 50 e Verkkokauppa.comissa). Itse voin hyvällä mielellä suisitella tuota asemaa. Kts. artikkelini kotipolttoisista DVD-levyistä osoitteessa http://koti.mbnet.fi/mvnet/tietokoneet_kotipolttoiset_dvdt.php. Yhden Lite-Onin aseman (SOHW 1633S) itse omistan, enkä sen perusteella ainakaan suosittelisi Lite-Onia. Niiden kirjoituslaatu ei ole ehkä paras mahdollinen. Tämä on siis vain oma kokemukseni, tiedä muista malleista. Lite-Onin lukukyky taas on aivan huippua. LG ja NEC on kuitenkin aika varmoja valintoja polttaviksi asemiksi.
Itselläni on LiteOn:in asema, polttamisessa, ei ole ollut ongelmia, joitakin cd:eitä ei ole suostunut lukemaan, vaikka pohjassa ei ole mitään jälkiä ollut, muutaman kerran kun on kokeillut, niin sitten on suostunut lukemaan. Myöskään ääniensä puolesta ei ole hiljaisimmasta päästä. Tänä päivänä nuo asemat eivät enää paljoa maksa, joten kannattaa satsata se pari kymppiä enemään ja ostaa laadukas asema, LG:tä itse suosisin.