1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kysymys noista polttavista dvd asemista(viisaiden apua kaivataan?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jemali 18.12.2005.

1. jemali

jemali Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä kysyisin noista polttavista dvd asemista semmosta, että kun tuossa lukee tuo polttonopeus 16x ni voiko noilla polttaa kumminkin aina 2x ja 4x (saattaa olla hiukan typerä kysymys :F)?

Ja saaks tolla 50-60 eurolla ihan hyvän polttavan dual layer dvd aseman ja osaisiko joku ehdottaa mikä olisi hyvä ja onko merkillä niin paljon väliä?

Ja vielä että osaako joku sanoa onko tämä hyvä http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=5956&ryhma=11&pid=3 ?
    Kiitos kaikille vastanneille

2.  
  3. PjotrT

PjotrT Guest

No siis kyllä ne yleensä tukee silloin myös noita hitaampia nopeuksia. Ja tuolla hinnalla saat NEC:n aseman, suosittelen. taitavatpa olla asemien parhaimmistoa ja sillä hinnalla saa jo aseman joka polttaa kaikkia formaatteja.

4. oxygenol

oxygenol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo liteon on todella hyvä :) itse poltellut tässä vuoden aikana mitä toi liteon on ollut niin about 1000 dvd levyä ja varmaan saman verran tai jopa enemmänkin noita cd-r levyi ja vasta toissapäivänä yksi dvd levy epäonnistui (saattoi johtua myös dvd+r levyn laadusta kun kerran oli YDD merkkinen).

5. PjotrT

PjotrT Guest

Mutta ei kannata tyytyä hyvään, jos samalla rahalla saa parempaa :)

6. jemali

jemali Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm no tuota eikös tuo liteon polta sitten kaikkia formaatteja?

7. PjotrT

PjotrT Guest

Kyllä varmaan polttaa mutta Liteonin asemissa ollut paljon ongelmia koskien eri merkkisiä levyjä. Toisin sanoen monet ovat haukkuneet ihan p*skoiksi koska niissäkään läheskään kaikki levyt eivät toimi. Joten itse en koskisikaan mutta jos haluat niin oma on päätöksesi. Mutta miksi ei ostaisi NEC:n asemaa jos ne yksinkertaisesti on parhaita?? Mitä järkeä riskeerata ottamalla asema josta ei voi olla varma, kun NEC:n asemat ovat varmoja???

8. jmmv

jmmv Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on myös tuollainen NEC:n asema ja ei ole kuin hyvää sanottavaa.Pelannu tosi hyvin ja kaikilla levymerkeillä mitä sille on syöttänyt!Suosittelen!

9. PjotrT

PjotrT Guest

:) tätä tarkoitin!

10. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja missäs ne faktat ovat noista NEC:in asemien ylivertaisuudesta. Monella NEC:in mallilla ollut poltto ongelmia useiden levyjen kanssa. Ja monia NEC:in asemia ollaan kanneltu ennätysmääriä takuuseen hajoamisen takia. Se siitä ylivertaisuudesta...
    Tosin testien mukaan uuden ND-4450 mallin pitäisi olla pätevä. Käyttäjien kommentteja en ole kuitenkaan nähnyt.
    Tosin en itse kyllä liteoniakaan ottaisi. Sillä on kanssa ollut ongelmia monien mallien kanssa. Ja niiden antama tuki on ihan mitä sattuu. Kaverilla meni toimiva asema roskiin koska liteon unohti tehdä sille firmiksen joka tunnistaa yli 8x nopeudella luokitellut levyt.
    Itselläni on ollut Pioneerin asemia kuten monilla kavereilla ja tyytyväinen on saanut olla. Polttojälki kun on hyvää ja polttaa laadukkaasti monille huonoimmillekkin levyille.
    Hintaa kuitenkin noilla asemilla keskimääräistä enemmän joka on selvä miinus.
    Mutta hintahaarukkaan sopivana valitsisin kyllä BenQ:n aseman. Osaavat mitata levyille tulleet virheet ja polttavat hyvää jälkeä...
    Tosin yleensä ottaen kaikilla asemilla pärjää kun valitsee vaan sille sopivat levyt...

11. PjotrT

PjotrT Guest

Lueskeltuani kaikki suomalaiset keskustelupalstat (koskien tätä) ja tutkittuani videohelp.com sivuja voin sanoa että nec on hyvä!! Ja lisäksi niin monella ihmisellä tiedän NEC:n aseman olevan, ja kellään ei ole ollut mitään ongelmia. Lisäksi monet atk-alan liikkeet suosittelevat NEC:n asemia! Ja omalla kokemuksella, Pioneeria ei tule! Mutta mielipide asioitahan nämä on.

12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja monet ATK-alan liikkeet suosittelevat Lg:n asemia ja Liteonin asemia.
    Ja niillä mielipiteillä harvoin on mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hyviä asemia kun on aina ne mitä hyllystä sattuu löytämään.
    Harva kehuu asemia joita ei pysty myymään.
    Ja onhan NEC:illä hyviä asemia. Mutta on niitä ihan paskojakin.
    Ja kyllä itse olen lukenut todella paljon huonoista kokemuksista NEC:in asemien kanssa.
    Ja monella kaverilla on ollut niitä huonoja kokemuksia.
    Ja monet mielipiteet asemista voi jättää suoraan omaan arvoonsa.
    Pelkkä levyjen polton onnistuminen kun ei kerro mitään.
    Yleensäkkin kannattaisi mitata polttojälkeä jollakin ohjelmalla ennenkuin rupeaa hirveästi kehumaan.
    Ja yleensäkkin voi jättää kaikki superlatiivit ja ylikehumiset pois.
    Tosiasia nimittäin on se että yhtäkään ylivertaista dvd-asemaa ei ole olemassakaan!

13. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä Pioneeriä ei tule!!!!! Taitaa kuitenkin viedä voiton Necistä ja Lite-onista kirkkaasti. Itsellä ollut kolme Pioneerin asemaa eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut minkään levyn kanssa. Olen myös laittanut noin 20 koneeseen Pioneerin aseman eikä yhtään valitusta ole tullut. Jos lähtisin nyt hankkimaan itselleni asemaa, niin päätyisin varmasti akselille Pioneer/BenQ

14. MissBlue

MissBlue Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikäli nyt en ole väärin ymmärtänyt, niin hyvin suuri osa myydyistä Pioneerin polttavista asemista perustuu kyllä melkoisen pitkälle NEC:n tekniikkaan (mm. piirisarjat).
    Tuon perusteella on kyllä aika vaikea uskoa, että noissa sen suurempia eroavaisuuksia olisi keskenään.

15. PjotrT

PjotrT Guest

Niin no niinhän se vähän on että ensivaikutelma on isossa roolissa. Esim. Lg:n asemaa en osta enää ikinä. Ja varmasti voi olla että nykyiset Pioneerin asemat on todella hyviäkin. Mutta Liteonin asemista en ole vaan kuullut ennen tätä mitään hyvää. Kun taas NEC:n asemia ovat kehuneet kaikki joilla niitä on ollut. Ja tiedän kyllä että pelkkä poltto ei meinaa mitään, itsellä siitä varsin hyvää kokemusta. Lg:n laatu on hieman karmivaa minulla. :(

Mutta tuo uusi NEC:n ND-4450 minulle ainakin tulee.

16. marsipan

marsipan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on sellanenn ongelma et ne leffat joista teen varmuuskopion toimii omalla dvd soittimella mut kaverien koneella alkaa puolen välin jälkeen. itellä LG:n 16 nopeuksinen duali. Onko se Lite onin asema myös sen kannalta hyvä et kun polttaa ni näkyy leffat myös kaverien dvd soittimella????
    Itse en suosittele Lg polttavaa kenellekään!!!!
    Välillä herjaa et levyt ei ole kunnossa mut sit ku levyä koittaa kaverin polttavalla ni hyvin toimii...

17. iero

iero Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä NEC ND-3520A asema ja yhtään ns. "susilevyä" ei ole vielä tullut, ei cd:n eikä dvd:n puolelta ja levyjä on kärynnyt useita satoja näistä ns. huonoista b-luokan levyistä verbatimiin asti. Ainakaan vielä ei ole kukaan kuka on lainannut levyjä niin ei ole valittanut ettei toimisi heidän soittimissaan. Itse ainakin osittain kuvitellut että levyn polton onnistuminen/ei onnistuminen riippuu aika pitkälti myös käytettävästä ohjelmistosta, poltonopeudesta ja levyistä kun jokaiselle asemallehan on suositellut levymerkit jotka on testattu ja hyviksi todettu. Olenko väärässä vai olenko edes jäljilläkään? Testaamalla asia selviää parhaiten. Ps. DL-levyjä en ole testannut koska en raaski ostaa korkean hintansa vuoksi vielä.

18. T/D/F

T/D/F Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Itsellä LG'n polttava Dual Layer asema, ja hyvin on toiminut, lukuunottamatta muutamia pilalle mentyjä levyjä, nekin liian koneen kuormituksen takia, joten laite toimii varsin mainiosti. :) Asemani on LG 4163B.

19. marsipan

marsipan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kumpi LITE ON vai NEC?
    Ja mistä näitä saa ostaa? Hinnalla ei niin väliä kun rupee menee hermot ton LG:n kansssa...

20. PjotrT

PjotrT Guest

NEC! Osta Liteon niin tulet vielä takaisin kiroamaan ongelmia ;)
    Itse en edes miettisi noista vaihtoehdoista.

21. marsipan

marsipan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä sellaisen voi ostaa?

Jaa tämä sivu