1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

xperia mini pro ja lisukkeet

Viestiketju Sony Ericsson - Keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mouru 20.07.2012.

  1. Mouru

    Mouru Member

    Liittynyt:
    07.01.2012
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olipa sitten pakko siirtyä 2010-luvulle ja käteen jäi ostoreissulla xperian mini pro. Kuitenkin kun olen täysin noviisi näissä älypuhelinsysteemeissä, niin hiukka tarvis neuvoa. Taas. :D

    Ensinnäkin. Muistikorttia kaupittelivat Gigantista. Yllätys yllätys kovempaan hintaan kuin missään muualla. Nyt kun olen yrittänyt netistä etsiä sopivaa, niin kysymyksiä on herännyt seuraavasti:
    1. Onko merkillä väliä? Hiukan epäilyttää "nimettömät" ja tuntemattomat kortit. Onko siis parempi pysyä perinteisissä merkeissä vai onko niillä mitään eroja toiminnallisesti?
    2. Nopeusluokat. Siis häh. Muistikorteilla on nopeusluokat? :D Tulin tulokseen, että mitä suurempi numero, sitä nopeampi? Ja onko sillä nopeudella millainen ja kuinka olennainen merkitys noin puhelimessa?

    Sitten mietin viruksentorjuntaa. Onko hyviä ja ilmaisia ohjelmia? Toki varmaan sais olla aika keveejuoksunen myös. Luin vaan jostain, ettei ne luurien torjuntaohjelmat oikein toimi. Mutta mites asian laita on?

    Ja vielä... Löytyykö älypuhelimiin kirjoitusohjelmaa? Sellaista, jonka sitten saisi myös tietokoneella auki. Mieluiten ilmainen, mutta muutkin tiedot otan mielelläni vastaan. :) Lueskelin, että libreofficella ois ollu ainakin tulossa...?

    Sit ku täällä kuitenkin on neroja, niin kysäsen vielä äänettömäks pistämisestä. Hitto, juur opin saamaan luurin hiljaseks ja sit menin ja latasin sen 4.0 androidin. Systeemi muuttu ja nyt en löydä ns. pikatietä. Ei kuitenkaan kuulosta todennäköiseltä, että se pitäis aina hiljentää menemällä asetuksiin.

    Koska oon todel pihalla tässä uudessa tekniikassa, ni kertokaas vielä, et kun tossa luurissa on teoriassa koko ajan netti päällä, ni kuinka paljon syö akkua? Ja mistä sen sais kätsysti pois päältä ja takas päälle...?
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    1. Merkillä on väliä ainakin laadun takia. Laatumerkkejä ovat esimerkiksi: SanDisk, Transcend, Kingston

    2. Kyllä. Muistikorteilla on nopeusluokat.


    Class Speed

    Class 2 2 MB/s
    Class 4 4 MB/s
    Class 6 6 MB/s
    Class 10 10 MB/s

    Nopeudella on merkitystä, jos kuvaat puhelimella ja käytät muistikortin tiedostoja. Virustorjunta ohjelmaa ei tarvitse asentaa, jos lataat vain tunnettuja, kommentoituja, ladatuimpia sovelluksia Google Playsta. Kirjoitusohjelmia löytyy. Itse käytän Google Drive sovellusta.
     

Jaa tämä sivu