Zyxel 660h-d1 ja porttien uudelleenohjaus

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi ebog 12.11.2007.

1. ebog

ebog Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Alkaa aivot sihisemään tämän masiinan kanssa. Kaikki mahdolliset ohjeet ja niksit olen kolunnut läpi. En saa vaan millään uTorrenttia enkä eMulea toimimaan, molemmat sanovat että portit ovat kiinni. Kaikki asetukset NATissa porttien ohjauksen suhteen ovat luettu Portforwardingista ja viritelty kohdilleen. Myös Zyxelin palomuurista olen ohjelmille tehnyt säännöt.

Hullu juttu on että aina kun vekottimen käynnistää uudelleen, noin minuutin molemmat ohjelmat näyttävät vihreää ja kaikki pelaa oikein. Sitten taas yhtäkkiä portit menevät kiinni. Eli ilmeisesti vika on joko ISP:ssä (saunalahti) tai purkin raudassa.. muuta en keksi.

Comodo on palomuurina, mutta olen pitänyt allow:lla tässä viritellessä. Myös Zyxelin oman palomuurin olen pistänyt pois päältä, ei vaikutusta.

Onko tätä vehjettä yksinkertaisesti mahdotonta saada toimimaan reitittävänä? Siltaavaksi en muuta kun olen kerran palomuuristakin maksanut, lähtee seuraavaksi takuuvaihtoon.

2.  
  3. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
  4. ebog

ebog Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  5. ISOimage

ISOimage Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis, sulla on palomuuri softa koneella ja olet laittanut Zyxelin palomuurin pois päältä. Miksi et siis muuttaisi siltaavaksi? Ja mikäs instanssi ottaa maksun Zyxelin palomuurista? Sehän on rautamuuri eikä siitä kukaan mitään veloita. Aseta se purkki siltaavaksi vaan, ei ole sen jälkeen ongelmia enää.

6. podemon

podemon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla on sama modeemi ja Utorrenttia en oo saanu toimimaa millään, mutta BitComet toimii moiteetta. En oo ohjannu portteja ollenkaan ja aina tulee täysiä.

7. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Minkä värinen BitCometin alhaalla oikealla oleva pallukka on kun lataat torrenttia?

Keltainen valo > "Kuunteluportillasi ei ole pääsyä julkisiin vertaisosoitteisiin, tarkista palomuurisi ja NAT reitittimen säädöt."

Jos pallukkasi on vihreä niin reititin on siltaavassa tilassa (NAT pois päältä) tai käytössä UPnP-porttikartoitus.

8. ebog

ebog Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Instanssi joka ottaa maksun Zyxelin palomuurista on... tadaa... Zyxel! Ostaessani reitittimen joka sisältää palomuurin olen siis maksanut myös palomuurista, eikö? Sen käyttö siltaavana on vähän niinkuin ostaisi tuliterän Volvon ja ajaisi kokoajan kakkonen silmässä.

Joka tapauksessa, kyllästyin totaalisesti tappelemaan tuon kanssa ja jouduin asettamaan sen siltaavaksi. Homma toimi reitittävänä aina melko tasan minuutin ja sitten portit menivät kiinni. Vika voisi tietysti olla laitteessakin, mutta itse epäilen enemmän Saunalahden yhteyttä. Jos jollain on vielä ehdotuksia niin mielellään otetaan vastaan.

Jaa tämä sivu