1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ZoneAlarm Pro...???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jpekkam 12.12.2003.

1. jpekkam

jpekkam Guest

Mikähän ohjelma tuo on ku Zone Alarm kyselee kokoajan tuommosta... painaakko "YES" vai "NO"?

"Do you want to allow Generic Host Process for win32 services to accept connections from the internet.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    windowsin joku oma palvelu haluaisi käyttää nettiä johonkin tarkoitukseen...

paha sanoa mikä palvelu tai mihin tarkoitukseen...

4. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    lupa nettiin sille on kuitenkin annettava, että netti toimii...en kyllä tiedä mikä toi on.
    oon antanu sille pääsyn nettiin, mutta evännyt serverioikeudet ja postinlähetyksen.

5. jpekkam

jpekkam Guest

Miten estit serverioikeudet ja postinlähetyksen?

6. hrz

hrz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    avaat zonealarmin ja otat auki sen välilehden, olikos se nyt program control vai mikä, ja siinä on ohjelmat siistissä jonossa, klikkailet vaan vihreitä rasteja punaisiksi niitten ohjelmien kohdalta joilla et halua antaa serverioikeuksia (muistaakseni serv. oikeudet on 2 viimeisintä niistä 4:stä vaihtoehdosta)

7. jpekkam

jpekkam Guest

Mitä nuihin kannattaa laittaa esim ohjelmien kohdalle siis vaikka DivX, Alcohol120%, DC++? Kannattaako laitta "access" vihreälle ja "server" punaiselle"? mitä haittaa jos esim. Alcohol120% pääsee serverille?

8. hrz

hrz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    anna ainakin dc:lle kaikki oikeudet, eihän se muuten pelitä. alcoholista en osaa sanoa, pistä varalta punaiselle, kyllä zonealarm sitten kyselee kun ko. softa koittaa päästä nettin

9. jpekkam

jpekkam Guest

Entä tuo "send mail" mitä se oikein tarkoittaa... ei kai kone yksikseen voi postia lähettää... ??? kannattasko niihin laittaa kaikkiin punainen?

10. hrz

hrz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no outlookille tietty send mail, dc:lle kans, voip chatata siinä hubilla roikkuessa.en kyllä välttämättä muille antais, tai riippuu ihan asennetuista softista, itse oon pistänyt periaatteessa kaikki mitä en tiedä punaiselle,ja antanut sitten oikeudet kun on näyttänyt siltä että joku softa ei oikeen toimi. zonealarmissa on se hyvä puoli tosiaan että se aina kyselee että haluaako sallia pääsyä nettiin ja ei haittaa vaikka kieltäiskin vaikkei pitäisi, ne saa aina muutettua sieltä program controllista. nyt on kiire lentokentälle!!

11. De_Bourne

De_Bourne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Generic Host Process for win32 services on SVCHOST.EXE, jonka yhtenä tehtävänä on esim. uudistaa sinun IP:si(LaajaKaista+Dhcp) palvelun tarjoojan serveriltä - eli mikäli käy niin ettet uudista IP:tä säännöllisin väliajoin niin palvelun serveri luulee sinun lopettaneen internetin käytön ja tarjoaa IP:tä, jollekin muulle ellei sinulla sitten ole passiivinen IP(osoite joka ei muutu)

Mitä tulee Zone palomuurin säätämiseen - millekkään ohjelmalle ei saa antaa serverin oikeuksia - eikä tarvitse! Zonen program contolliin laitat serverin kohdalle jokaiseen punaisen ruksin+mailin kohdalle. Itse en antaisi ohjelmille yleistä lupaa internettiin vaan laitan kysymysmerkin(eli lupa annetaan käynnistys kohtaisesti) Itselläni on säännöllinen lupa on annettu vain esim. "service controll app" ja "Generic Host Process for win32 services" mutta niillekään ei serverin oikeuksia!

Millekkään p2p ohjelmalle ei pidä antaa serverin oikeksia - eikä niiden toimiminen sitä vaadi vaan palomuurin säätöä ja access trusted&internet riittää! Minulla toimivat hyvin kaikki p2p ohjelmat edellä mainituilla säädöillä.

Ohjelmat eivät itsestään lähettele mitään postia, joten se Zonen "email" osa on tavallaan turha, mutta kannattaa laittaa ne punaiselle.

Itse olen säätänyt p2p ohjelmat porttikohtaisesti pääsyn internettiin!

Lopuksi mikäli käytössäsi on w2000/xp niinkuin oletan kysymyksestäsi päätellen niin zoneen kannattaa laittaa passw. jonka oikeudet ovat vai käyttöjärjestelmän pääkäyttäjällä( Administrator)ja varmaan olet ottanut tunnussanat käyttöön kun kirjaudut käyttöj. sisään. Netbios kannattaa myös klikata pois käytöstä verkko-osiosta.

ps.SVCHOST.EXE löytyy esim kun avaat taskmanagerin ja välilehti prosessor niin sieltä näet kuinka paljon CPU:ta ja Ramia se käyttää. Tosiasiallisesti sovelluksen pitää päästä internettiin mikäli haluat, että se toimii kunnolla!

Viimeksi muokattu: 12.12.2003

Jaa tämä sivu