1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ZoneAlarm ongelmia

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Haywire 03.06.2004.

  1. Haywire

    Haywire Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2001
    Viestejä:
    668
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko muilla ollut ongelmia uusimman ZA:n kanssa (versio: 5.0 590 015)? Jostakin syystä tämä unohtaa esim BFV:n exelle antamani oikeudet ja kysyy niitä aina peliä käynnistäessä vaikka ruksittaa 'muisti' boxin. Kysessä on siis ilmaisversio.
    Taidan siirtyä kohta hardispalomuuriin.
     
  2.  
  3. Yohis

    Yohis Guest

    Mulla oli suuria onkelmia sen kanssa.Kone jumahti aina kun yritti imuttaa jotain.Vaihdoin sygateen joka toimii mainiosti!
     
  4. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ilmaisversioissa saattaa olla juuri tuon tyylisiä ongelmia. Zone Alarm on muuten tosi selkeä ja hyvä palomuuri, ainakin mun mielestä.
     
  5. Wedu

    Wedu Guest

    Tuost Zone alarmista sen verran,et alan pojat eivät sitä suosittelee kovinkaa mielellä,on kuulema olemassa netissa koodi,minkä avulla saa ohitettua Zonealarme hetkessä....usko ken tahto.Mie usson ainaki.
     
  6. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo ne on taas "näitä" juttuja, kaikkien palomuurien hakkeroimiseen löytyy kyllä ohjeita. Mitään mystistä koodia ei ole olemassakaan, urbaani legenda. ZoneAlarm on edelleen hyvä palomuuri, kunhan pysyy erossa 5.XX versioista.

    Kannattaa käyttää viimeisintä 4.XX versiota, sitä uudemmat on todella bugisia.
     
    Viimeksi muokattu: 07.06.2004
  7. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yep urbaani legenda...

    Mutta Zone Alarm minulla joku 4 versio ja pro, mutta silti sama ongelma. En ole varma, mutta veikkaisin johtuvan vaihtuvasta IP:st ku se kysyy aina network:n ja jokaiselle ohjelmalle uudet oikeudet...

    En tie ei tuo ole minua vaivannut ja on paljon selkeämpi kuin Norton josta en pidä yhtään... Ehkä pitäisi kokeilla tuota Sygatee tai vaihtaa hardware muuriin.

    Ostakaapa Hardware palomuuri ja kaikki mahdolliset software muurit niin ehkä sitten ootte turvassa (no ainakin jos osaatte käyttää kaikkia ja tukkia aukot) tai sitten ette... Minkä tahansa muurin voi ohittaa, ennemmän se on käyttäjästä kuin muurista kiinni...
     
    Viimeksi muokattu: 07.06.2004
  8. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mullakin on kieltämättä ollut joskus omituisia ongelmia lähinnä BitTorrentin ja vaihtuvan IP:n kanssa.

    En tiedä johtuuko ZoneAlarmista, vai jostain muusta. On pitänyt palauttaa edelliseen pisteeseen ja kerran jopa formatoida, että on saanut netin taas toimimaan. Harvinaista kuitenkin.

    Mäkin tykkään nimenomaan ZoneAlarmin selkeydestä ja keveydestä. Norton Internet Security on kamalin palomuuri + viruksen torjunta paketti mitä tiedän. Sekava ja tolkuttoman vainoharhainen.
     
    Viimeksi muokattu: 07.06.2004
  9. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo-o. No, kyllä varmasti kaikki palomuurit pysytytään, jollain keinolla hakkeroimaan. Veikkaan myös, että Zone Alarm:n tekijät, niinkuin mitkä tahansa muutkin ohjelmistovalmistajat huomioivat tietoturva-aukot ja myös paikkaavat niitä.

    Ihan kaikkea ei kannata aina uskoa, mitä "alan" pojat sanoo.
     
  10. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Mulla Zonealarm ruksutti 100% kuormalla koko ajan. Vaihdoin Sygateen ja nyt toimii hyvin. Ei mitään ongelmia pariin kuukauteen muurin kanssa.
     
  11. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä kun joskus aikoinaan oli netin kans probleemia ja aina soittaessani soneran tekniseen tukeen, sieltä kysyttiin aina että onko maksuton versio zonealarmista palomuurina? vastaus kyllä ! Käskettiin vaihtamaan esimerkiksi nortonin palomuuriin niin homman pitäisi skulata. Ja nortonin asennuksen jälkeen ei ole netin kans ollut kertaakaan ongelmia. Tälläinen kokemus mulla.
     
  12. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattas varmaa kokeilla sitä Zonen pro mallii jos ilmases on jotai ongelmii(?).. Itellä on toi pro eikä oo kyl koskaa ollu mitää ongelmii.
    (ja jos on jotai pientä häikkää ollu nii yleensä johtunu siitä ku ite tyriny jotai =))..
     
  13. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minusta tuntuu välillä, että tuo ilmainen toimisi paremmin kuin pro. Tuo pro kun on ruvennut temppuilemaan välillä sammuttaen itteään ja sekoittaen siten koko netin jolloin kone pitää käynnistää uudelleen. En tie onko asetukset jotenkin sekaisin, mutta aikaisemmin toiminut hyvin. Vasta ADSL:ään vaihdon ja windowsin formatoinnin jälkeen ruvennut temppuilemaan...

    Tuo Norton on tosiaan palomuurien joukossa oikea hirvitys, mutta se onkin sellainen johon tietämättömät pistävät vain saa mennä nettiin joka kohtaa, että pääsisivät noista popup ilmoituksista. Nortonin muunneltavuus on mielestäni ZoneAlarmiin verrattuna tuskaisaa puuhaa.
     
  14. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vai tuskaa lol, mulla ainakin zonen kans oli joka päivä ongelmia eli netti vain tökki koko ajan oli sitten pro tai ilmainen versio. Ja jos Heywirellä on vielä ongelmia zonen kanssa niin kokeile muitten firmojen palomuureja myös. Kokeilemalla se selviää mikä toimii sun kokoonpanosi kanssa parhaiten.
     
  15. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla pro versio(4.xx) versio on aina toiminut muutamaa outoa harvinaista ongelmaa lukuunottamatta täydellisesti, aikoinaan modeemin ja myöhemmin adsl:n kanssa.

    Kannattaa toki käyttää sitä mikä toimii hyvin itellä.

    Usein on niin, että vika on käyttäjässä, ei ohjelmassa.

    Tavallisille kotikäyttäjälle riittää hyvin ilmaisetkin muurit, jos ei halua maksaa...Kunhan ei ihan mille tahansa irkki kanaville(esim. warez) eksy...
     
  16. olavinto

    olavinto Member

    Liittynyt:
    17.12.2003
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä olen muutaman kaverin koneelle tehny näitä tavallisia päivitys/asennusprojekteja ja asentanu niihin yleensä Zone Alarmin. Joskus muinoin omassa koneessakin tuli sitä käytettyä ja hyväksi ja helppokäyttöiseksi todettua. Nyt olen käyttänyt McAfee VirusScan 8.0:n ja Personal Firewall 5.0:n yhdistelmää kohta n. vuoden päivät ja olen erittäin tyytyväinen. Ohjelmat toimivat keskenään loistavasti ja esimerkiksi päivitykset latautuvat automattisesti ilman mitään ongelmia.

    McAfeen ohjemistot ovat tosiaan mielestäni parhaat mitä olen tähän mennessä Nortonin, F-Securen sekä muutaman ilmaisen (Avast!, AntiVir, Zone Alarm) ohella käyttänyt. Ainoa vika/puute (joka mielestäni on yhtiöin koon huomioiden hieman outoakin) on se, että McAfeen ohjelmista ei ole suomenkielisiä versioita.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2004
  17. tietäjä

    tietäjä Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    zonen uusin versio jumittaa emulen kanssa koko koneen ja välillä dc:n imutukset ja netin muutenki. Muita ongelmia ton kannsa ei ole ollut pariin vuoteen.
     
  18. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa perehtyä sen palomuurin käyttöön ja puhkoo sopivia portteja, jotta nuo toimisivat...
    Sit tietenkin portti scanneri on aina kiva olla ja katsoo mitä portteja ittellä on auki ja käyttää/tukkia niitä.

    Nortonin Personal on ainakin täysi susi. Sen mukauttaminen on hirveää ja raportointi jostain oikein syvältä. Symantecin corp palomuuri tuntuu vähän paremmalta, eikä sitä ole pilattu hirveän näköisellä "wannabe cool" käyttöliittymäl.

    Mutta kannattaa muistaa se, että kun puhutaan Nortonista, McAfeesta, F-Securesta, Sygatesta ja ZoneAlarmista niin noista ZoneAlarm on ilmainen ja muut maksullisia, eikä minulle tule mieleenikään maksaa Nortonista tai F-Securesta. Sygate ja McAfee on sitten asia erikseen, niist vois ehkä maksaaki jos vaan ensin kokeilis, voittais lotossa ja lopettais waretuksen...

    Ohjeita aloittelijalle:
    Älkää koskaan aloittako waretusta
    Tyytykää aina ilmaisohjelmiin
    Vaihtakaa Linuxiin (ilmaiseen linuxiin)

    Vaihtoehtoisesti voitte jättää sen koneen siihen missä se on ja mennä tekemään jotain järkevää. Koneet ei aiheuta muuta kuin mielipahaa, ongelmia, addiktiota ja rikosrekisterin (jos warettaa) =)

    Te jotka olette yhtä pahasti koukussa koneeseen kuin minä. Meille ei löydy enään parannusta joten ottakaamme kaikki ilo irti siitä mitä meillä jo on.
    _X_X_X_X_X_[small]Newbie 4 ever![/small]
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2004

Jaa tämä sivu