1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Zone-alarm näyttää sisäisen ip

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi jp.69 08.06.2005.

  1. jp.69

    jp.69 Guest

    Eli olen asentanut koneelleni Zone-alarmin ja nyt kun kävin testailemassa erilaisia palomuurin testiohjelmia niin kaikki löysivät tämän koneen sisäisen ip 192..... tästä numerosarjasta oli 3 ensimmäistä ryhmää oikein vain viimeinen oli eri.
    Nyt kysyisin että milläkähän tavalla tuon voisi estää,java ohjelmat olen
    estänyt mutta se ei nyt auttanut.
    Vai onko tämä vain kikka saada ihminen ostamaan kyseinen tuote jota he mainostivat että se auttaa eliminoimaan tämän ongelman.Koska tuo numerosarjahan ei sitten ollut ihan samanlainen.
     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ne kolme ensimmäistä "ryhmää" siinä osoitteessa ei ole henk. koht. Vain se viimeinen luku on. Ja jos on käytössä vaihtuva ip (normaalisti on, vain tilattaessa kiinteä), niin silloin se vaihtuu esim. viikon välein.

    Sitäpaitsi koneen ip näkyy aina muualle. Et pystyisi muuten surffaamaan sillä yhtään missään. Jos ip ei näkyisi, niin se olisi melkein sama kuin ottaisit verkkojohdon irti seinästä.
     
  4. jp.69

    jp.69 Guest

    No joo siis kysehän oli nyt sisäisen ip näkymisestä.
    Ulkoinen ip pitääkin näkyä että pääsisi ottaan yhteyttä eri sivuille.
    Eli näkyykö kaikilla muillakin sisäinen ip ulkomaailmaan,ei kai tällä muuta merkitystä ole mutta jos joku mainostaja haluaa nähdä millä sivuilla liikuskelen niin voisi käyttää mainostamisen apuna!!
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos sulla on NAT modeemissa/verkkolaitteessa päällä niin kaikki WEB liikenne tunnistuu tulevan tuosta modeemista/verkkolaitteesta.
    Ei sen kumminkaan pitäisi näyttää sisäverkon osoitettaan ulospäin, joten ko. laitteen asetuksista STEALTH moodi päälle tai palomuuri.
    Ei noita tietoja käytetä mainostamisen apuna.
     
  6. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voihan noita arvailla 192.168.0.100
     
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No joo... En ollu ihan varma et mitä hait, kun tuo NAT:in takana oleva ip ei kyllä todellakaan pitäisi näkyä ulos millään lailla.
     
  8. Cathunter

    Cathunter Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2003
    Viestejä:
    665
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  9. Antigod

    Antigod Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asiaa kaukaa sivuten, miten noita muita tietoja (siis ip poislukien) estetään näkymästä ulospäin ?

    Eli nämä käyttis/selain/operaattori-tiedot.

    Kokkelilla ei löydä mitään asiaan liittyvää.
     
  10. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Käyttiksen ja selaimen voi salata ainakin Sygate palomuurista löytyvällä stealth-modella. Ulkoista ip:tä ja palveluntarjoajaa ei pysty peittämään millään lailla. (ISP selviää juuri tuosta ulkoisesta ip:stä)
     
    Viimeksi muokattu: 09.06.2005
  11. jp.69

    jp.69 Guest

    Nyt vaihdoin palomuuriohjelmaa eli Zone-alarm lähti jälleen ja tilalle tuli kokeeksi Kerio ,ja täytyy sanoa että tähän astiset kokemukset ovat pelkästään myönteisiä.Tosin tuttavuutta on kestänyt 4 tuntia mutta tänä aikana olen havainnut että lähiverkon asetusten kanssa ei ole tarvinnut tapella,netti lähti kerralla toimiin kun antoi ohjelman kysymiin kysymksiin vastaukset.Olen nyt opettanut palomuurin liki kaikille ohjelmille mitä mulla on ja kaikki on toiminut.
    Lisäksi tästä näkee mikä ohjelma käyttää linjaa joko lähiverkko tai netti eli siinä suhteessa parempi kuin Zone-alarm.
    Älkää vetäkö Zone miehet hernettä nenään ,minä en tullut toimeen kyseisen ohjelman kanssa mutta tämän kanssa kylläkin.
    Testasin tätä yhteyttä täällä http://www.auditmypc.com/freescan/scanoptions.asp

    ja yllätys oli kun nyt ei osannutkaan sanoa mikä oli sisäverkon ip.
    Taitaa olla pelkkää mainoskikkaa koko homma ,käykääs kokeileen itsekin löytääkö ensi yrittämällä teidän ip.
    Ulkoverkossahan ip taitaa alkaa jotain 84.xxx.... tämä varmaan riippuu yhteyden tarjoajasta,sisäverkko alkanee 192.xxx....ainakin itsellä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.06.2005

Jaa tämä sivu