1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Zalman CF700-sarja

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Muggut 13.02.2006.

  1. Muggut

    Muggut Member

    Liittynyt:
    14.10.2005
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  2.  
  3. Limasika

    Limasika Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    1,712
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    AC on nimenomaan MELKEIN yhtä hyvä, muttei kuitenkaan lähellekkään... iso huono puoli siinä on se, ettei jäähdytä muisteja samalla tavalla kun zalman ja virransyötön komponentit saattavat kärähtää(kortti entinen) koska eivät saa ollenkaan ilmavirtausta. lisäksi myös jos korttia haluaa kellottaa niin noiden ropellien ollessa suunnilleen yhtä tehokkaita, niin zalman ei juuri äänähtele, kun AC huutaa kuin palosireeni.
    no toivotaan että oli tarpeeks hyvä mainospuhe vf-700 siileille, koska LUULEN kyllä että katumapäälle saatat tulla jos AC:n ostat. itse siis omistan "vf-700 CU LED" tuulettimen ja yhtenä parhaimmista tietokonehankinnoista sitä pidän.

    niin, ja muuten on ollu PALJON laakerivikoja noissa AC silencereissä; hajoavat n. ½-1 vuoden jälkeen ja rupeavat rahisemaan ikävästi. ton luulis kyllä menevän takuuseen, mutta takuuhommat harvoja kiinnostavat...
     
  5. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  6. Muggut

    Muggut Member

    Liittynyt:
    14.10.2005
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo kiitoksia avusta nyt vakuutuin ostamaan tuon... ainakin sen pitäis hiljentää, jos ei muuta....
     
  7. Dietka

    Dietka Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2005
    Viestejä:
    493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänään laitoin VF700Cu mallin Asus extreme 7800GT korttiin kun aikaisempi Asus 6800LE jäähtyi niin maharottoman hyvin tuolla ja äänetkin tipahti erittäin hiljaiseks. Samalla sai DFI Expertin piirisarja passiivisen Zalmanin oranssisen mallin, tuosta en sit tiiä millanen on mutta onhan tuossa orggis tallessa. Mahtuu muuten tosi hyvin Expert emoon 2 korttia SLI tilaan vaikka molemmissa Zalmanit ja jää tilaakin.
     
  8. RogueFort

    RogueFort Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itelläni on tuo VF700-Cu ja hyvin pelittää..Olen kuitenkin kuullut ettei niistä sinisistä pienistä muisteille tarkoitetuista kuparisiileistä ole oikeastaan kuin haittaa muistin jäähdytyksessä...Ilmavirta jäähdyttää kuulemma paremmin. No en laittanu omaan 7800 GT korttiin sitten ollenkaan niitä siilejä...hyvin pelittää 2d-tilassa lämmöt 42 ja kellotettuna rasituksessa max 61 astetta.

    Onko jollakulla kokemusta noista pienistä siileistä??? Siis onko niistä oikeesti haittaa vai hyötyä??

    Saakos VF700:sen kierrosnopeuksia jostain muuten säädettyä??

    [bold]Limasika[/bold]
    Paljon sulla on prossun lämmöt kun sulla taitaa olla sama Zalman suunnilleen sitä jäähyttämässä kun mulla. Mulla on jotenkin aika alhanen lämpö 24-30 astetta...joko tuo zalman on perkeleen hyvä tai sitten sensorit on päin peetä. Anteeksi kun näin offtopickina tällasta kyselen
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2006
  9. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    minä olen ainakin jossain vaiheessa ollut siinä uskossa ettei ne siniset muistisiilet ole kuin haitaksi, mutta kuullutkin jälkeenpäin että auttavathan ne.
     
  10. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    vielä "nostan ylös", että mahd moni huomaa nämä viimeiset viestit, koska itsekkin olen EHKÄ sanonut ettei niitä zallun muistisiilejä kannata käyttää; tällä hetkellä muistisiilet jotka tuli vf-700 mukana on omassa kortissani kiinni.
     
  11. Limasika

    Limasika Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    1,712
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    @RogueFort

    Semmonen 33-35 on idlelämmöt meikäläisellä. Kyllä sulla taitaa anturit vähän pissiä jos 24 astetta näyttää, mutta niinhän ne aina hieman tekee :) Rasituksessa päästäänkin tällä meikäläisen prossulla yli 50 asteeseen, tosin 3GHz:n kelloilla. Zalman pyörii aina minimikierroksilla. (On muuten astetta kovempi kuumumaan tämä San Diego, entistä 3200+ Veniceä en saanut ikinä yli viidenkympin lämpeämään)

     
  12. WhoopeR

    WhoopeR Member

    Liittynyt:
    19.10.2005
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juuri ostin tuon Zalman VF700-AlCu jäähyn, ja näyttäs olevan kortin lämmöt siin 50-70, kortti on Club3D GF 6600GT, vähän teki muistien siileillä tiukkaa kun ovat niin lähellä Coree mut kyl ne sain sinne sit tungettua, ja on se parempi ku vakio ^^
     
  13. RogueFort

    RogueFort Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saattaa olla tosin että jonkun verran minun 25-30 asteen prossulämpöön vaikuttaa se että kotelon kyljessä oleva 90 millinen tuuletin puhaltaa viileetä ilmaa suoraan prossulle. Lisäks kotelossa on läpiveto toteutettu kahdellan 120mm tuulettimilla. Sitten virtalähteessä on vielä 120mm tuuletin.. En sitten tiedä vois sen kuvitella toisaalta vähän kuumempi olevan.
     
  14. WhoopeR

    WhoopeR Member

    Liittynyt:
    19.10.2005
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ittellä AMD 64 3200+ 2000MHz ja oon kellottanu sen nyt 2250MHz (ei mikään suuri ero mutta vähän kuitenkin)ja vakio tuuletinkin ja lämmöt on se 34 astetta, cool'n'quiet on viel asetettu ihan hiljasimmalle teholle NB fan ja CPU fan
     

Jaa tämä sivu