käsittämätön paikka tämä afterdawn... jokainen hengittämässä "säännöistä" niskaan.. ei piratismia... SILTI! täällä keskustellaan ihan omassa foorumissa p2p ohjelmien käytöstä yms.. Mitäköhän te niillä p2p ohjelmilla ihmiset teette jos ette lataa jotain laitonta paskaa sieltä? kysyn vaan... JÄRKI KÄTEEN! jokainen teistä nörteistä lataa vähintään musiikkia sieltä..
Foorumin pyörittäjä laatii säännöt ja jos ne ei miellytä niin no... P2P ohjelmia todellakin käytetään muuhunkin kuin warettamiseen. Ja aika monesta muustakin epäilyttävästä toiminnasta saa puhua monilla muilla foorumeilla, esim huumekokeilut. Ja jos toi piratismi kiinnostaa niin kyllä siihen löytyy ihan omat fooruminsa.
Joo.....Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tuo ei piratismia sääntö on ihan oikein. Yksi foorumi joutui lopettamaan toimintansa koska siellä annettiin osoiteita piraattisoftiin. Jos neuvotaan jonkun imuroidun pelin käsittelyssä, on se minun mielestäni sääntöjen mukainen vaikka piraatista puhutaankin. Onhan afterdawnin uutisissakin yksi pätkä jossa viranomainen tunnustaa imuroinnin olevan toistaiseksi laillista. Mutta itse p2p foorumi on ihan hyvä eikä suoraan piratismia. Niinkuin näkyy, kyllä keskustelua löytyy muustaki kuin että mistä niitä pelejä musaa ym. löytyy. P2p softahan ei itsessään ole laiton. Eikä kai sen käyttökään. Eli sallitaan keskustelu niistä. Jokaisen oma asia on sitten mitä jakaa.
Esim. BitTorrenttia ei ole edes tarkoitettu miksikään waretus p2p ohjelmaksi, siitä vaan tuli sellanen. Torrentin laillinen käyttö kasvaa kokoajan, sillä levitetään esim. Linux distroja, Open Officea, monia monia freeware ja avoimeen lähdekoodiin perustuvia ohjelmia. Harrastelija näyttelijöiden tekemiä lyhytelokuvia...Laillisesti ladattavaa musaa. On saitteja joilla on pelkastään laillisia ed2k linkkejä. Kaista on kallista, laillinen p2p käyttö lisääntyy kokoajan.
ette nähtävästi osaa kohdata asioita siltä kannalta miten ne käytännössä menee... jonkun open officen lataus torrentilla on varmaa ihan hel****n yleistä... ja te tiedätte sen itekki!!