kysymys 1 haittaako jos on mushkinia 4gb pc2-8500 (näyttää cpu-z:assa pc2-6400) ja kingston 2gb myös pc2-8500 ja ihmettelen kun sekin näyttää tuon pc2-6400 cpu-z:assa, no kuitenkin tarkoitan lähinnä että haittaako jos on eri merkkiä mutta kuitenkin samat nuo ominaisuudet.. timingsit laitoin 5-5-5-15 ja hyvin toimii...ja nb frequency on 2005.6 MHz... kysymys 2 millain on paras idea laittaa kotelotuulettimet, koneessa on 3 tuuletinta tällä hetkellä, yksi tuuletin puhaltaa edestä sisään.. toinen tuuletin päästää ilmaa takaa ulos ja sivupaneelissa on yksi mikä puhaltaa sisään... onko noin hyvä vai kannattaako vaihtaa niitä paremmin ?
Muistin pitää olla aina identtistä. Eli kaksi erimerkkiä ei toimi keskenään. Ei edes saman valmistajan erimuistit. Jos tarkoituksenasi on ostaa lisää muistia. Kannattaa tarkistaa sen muistin tuotekoodi/sarjanumero ja hakea sillä, niin saat oikeaa muistia. Mikäli sitä vielä myydään. Luulen että toi tuuletusjärjestelmä on ihan toimiva ratkaisu. Joku tuuletukseen perehtynyt voi kertoa enemmän. E: mulla käytössä vain kaksi kotelotuuletinta ja ilmankierto on riittävä.
Eihän se mitään haittaa vaikka onkin eri valmistajalta. Jos toimivat hyvin yhdessä niin anna olla vaan. Eri asia sitten jos olisivat eri nopeuksisia ja eri latenssit etc., toimivat tietysti sitten hitaamman ehdoilla. Itse muutamia vanhempia koneita kasannut ja monissa ollut eri merkkisiä ja eri nopeuksisia muisteja ja hyvin toiminut, ei tietysti kaikki, mutta suurin osa.
kyllä mulla ainakin on ollut monta kertaa eri merkkiset ja eri latensseilla varustetut muistit eikä oo menoa haitannu
ok eli mushkineissa on eri latencyt myös voltit ovat eri mutta en ole huomannut mitään pahaa ainakaan, mulla olis 2gb tuolla kaapissa vielä samaa tuommoista kingstonia jolloin ne olisivat kaikki samanlaisia jos laittaisin ne tuonne kiinni, mutta joudun pitämään mushkineita siksi koska jos laitan noi samanlaiset kingstonit ni ei mee winukkaan, boottaa kyl mut mitään ei näyttöön tuu, vaikka kaikki olisi ihan samanlaisia...
Pahoittelut. Hyvä kun oikaisitte, tietääpähän itsekin jos kerran näin on. Olen siis aikoinani saanut aivan väärää tietoa. Muistan kun joskus olin ostamassa muistia lisää, ni väittivät liikkeessä ettei ole suositeltavaa laittaa eri muisteja sekasin.
meillä tossa vanhempien tietokoneessa on kyllä sellanen eri muistivalmistajien sekametelisoppa että...' yks kingston yksi samsung ja yksi verkkokauppa.com memory. ja kaikki toimii sulassa sovussa keskenään.
Yleisesti voisi varmaan todeta, että konekohtaista tuo muistien yhteensopivuus merkkeineen ja määrineen.
eli siis kysyn kaikilta nyt ihan henkkohtasesti mitä mieltä olette kun omistan 2 kappaletta mushkinin 2gb kampoja, + 2 kappaletta kingstonin 1gb kampoja, kannattaisiko ottaa nuo kingstonit pois ja jättää vaan mushkinit paikoilleen jolloin olisi 4gb muistia, harmittaa vaan kun kingstoneitten kanssa olisi 6gb.. vai haittaako se jos pidän kaikki vaan koneessa...
No ei sillä ole väliä jos ei ole tähän asti menoa haitanneet noi muistit. Itsellänikin on eri merkkiset ja eri kokoiset muistit ja hyvin toimii.