1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XviD => SVCD = pikku ongelmia

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi zagor 19.08.2003.

  1. zagor

    zagor Member

    Liittynyt:
    13.08.2003
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli kun takistin xvdin videon ja se oli toiminu erinomaisesti siis kuva, äänet, tekstit jne... Ongelma on se että kun käänsin sen xvidin svcd:lle TMPGEnc:lla niin ongelmana oli se että ensimmäisessä pätkässä äänet toimivat 2min ja sitten koko videon aikana mitään ei kuulu enää, toisessa pätkässä ääni toimii hyvin mutta jossain kohissa tekstitys puuttuu vaikka xvid versiossa teksit näkyvät samassa kohassa.

    ps. Xvidin äänet eivät olleen AC3:sta.

    Onko jotain vinkkejä mitä vois auttaa asiaan.
     
  2.  
  3. Spotter77

    Spotter77 Guest

    Tuli tuossa juu huomattua, ettei TMPEGEnc tai TMPEGEnc plus oikein suoriudu Xvideistä kunnialla. Aina löytyy jonkinlaista nykimistä, pätkintää tai poisjättöä.

    DVD2SVCD+CCD yhdistelmällä homma tuntuisi onnistuvan hiukan paremmin. Jotain ryppyjä tälläkin tuli mutta ei sellaisia jotka pahemmin leffan katsomista haittais.
     
  4. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DVD2SVD ja TMPGEnc. Näillä olen saanut xVidit onnistumaan, eli äänissäkään ei ole ollut mitään ongelmia.
     
  5. realnerd

    realnerd Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    227
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. zagor

    zagor Member

    Liittynyt:
    13.08.2003
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain homman toimimaan kun vetin koko homman alusta ja nyt näyttää toimivan. Outoa ettei se noita tekstejä ota aina messiin vaikka leffan alussa ja lopussa tekstit näkyvät tai siis se tekee noita testien taukoja jollon niitä ei näy ku xvid version kanssa....nyt toi leffa näyttää mahtavalta mitä tein joten pitää tulevaisuudessa tarkistaa leffan paremmin ennen polttoa....tai sit kokeilla sitä toista softaa noihin hommiin.
     
  7. cronos

    cronos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    795
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen itse taistellut ton tmpegnc:llä divx/xvid---->vcd prosessien kanssa ja kaikki xvidit ja suurin osa kokeilemistani divx:stä nykii jo preview katselu vaiheessa elikäs leffat ei nyi alussa yhtään mutta loppua kohden alkaa nykimään enemmän ja enemmän ja olen tullut siihen tulokseen että en saa sillä kuin div5:sta hyviä vcd:tä ja kysyisin MAKE 55:lta tosta DVD2SVCD+tmpegnc paketista että kauankohan sulla kestä koodaus kun ite laitoin kyseisen ohjelman tekemään xvid--->vcd kun itse varsinainen viimeinen leffan läpi koodaus alkoi ni laskin että hommaan menee 12*leffan pituus ja 2,2ghz prossu ja tmpegnc käänti yksinään alle leffan pituudella...kerro hieman mitä asetuksia jne...käytät jos olet saanut sillä toimivia tuotoksia äänet ja tekstit mulla on ollu noissa aina synkassa mutta kuva tosiaan alkaa nykimään melkein kaikissa divx/xvideissä div5 lukuunottamatta.
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2003
  8. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sori, on tullut tehtyä vaan DVD-leffoja ja kun prossu on vain 700mhz, niin aikaa menee parin tunnin leffassa suunnilleen kaksitoista tuntia, vähemmän jos en te mitään muuta. Asetukset annan wizardin hoitaa, ja tiedä sitäkään kuinka tavallinen TMPGEnc ja plussa eroavat toisistaan. Itsellä tuo plussa.
     

Jaa tämä sivu