1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xvid ongelma

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi zack2k 17.07.2003.

  1. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sama ongelma kun tossa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/26786 , kuvaa vaivaaa liika sinisyys... Kasvot on ihan sinisiä. Eli asennettuna on tällähetkellä itse xvid coodekki ja DirectShow filter Latest development (unstable) binary (XviD-24062003-1.exe). Ehdotuksia...?
     
  2.  
  3. taners

    taners Guest

    Kuulostaa siltä aivan kuin ois chroma swapannu.

    Ajapa tämä avs-scripti vaikka mediaplayerillä:
    AviSource("file.avi").SwapUV()

    (Muista pistää tiedoston nimi :D)
    Värien pitäis näkyä oikein nyt,ehkä. Mutta en tiedä miten korjata ongelma.

    (Siis tuo scripti tod.näk. näyttää kuvan oikein sillä edellytyksellä että ongelma esiintyy vfw-decooderilla)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.07.2003
  4. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos tuosta vinkistä. Se todellakin toimii, mutta vain windowsin media playerillä... Olisiko kenelläkään ratkaisua, jolla tämän saisi toimimaan esim. winamp3:lla?
     
  5. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nostetaanpa vielä kerran kissa pöydälle, eli tätä "chroman swappaamista" esiintyy vain KAIKILLA xvid pätkillä. Olen myös asentanut ffdshow:n ja kokeillut eri asetuksia, mutta aika sekavia ovat nämä valikot, joten onko kenelläkään tietoa minkä vivun vääntäminen auttaisi? En pidä tästä wintoosan media playeristä yhtään...
     
  6. taners

    taners Guest

    Kaikissa pätkissä ongelma!? Näkyykö Divxit oikein (sekä natiivilla että ffdshow:lla)? ffdshow näyttää myös sinisenä? Jos näyttää niin en keksi muuta syytä kuin että vika on filuissa itsessään. Oletko itse enkoodannut vai netistä impattu?

    Ei ole pakko käyttää windowssin media playeria, kaikki dshow-playereillä pystyy kyllä katsomaan kun on dshow-filtteri asennettuna. Uusimmassa ffdshow:ssa on avisynth-osio configissa joten sitä voi käyttää värien ympäri kääntämiseen. Kirjoittaa vain sinne SwapUV() ja klikkaa sen tsydeemin aktiiviseksi.
     
  7. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei toimi tuo SwapUV() sillä ffdshow:lla. No *kirosana* ei ainakaan tälla mun winamp 3.0c:lla skulaa vaikka tekis mitä. Siis vika on VAIN KAIKISSA Xvid pätkissä, joita minulla on muutamia(3 netistä noudettua),kaikissa sama juttu... Muut formaatit (avi,divx,mpg,wm8,jne...) ja ffdshow:n asetukset Xvid:llä toimii, eli kuvan saa vaikka väärinpäin mutta tätä sinisyyttä ei sitten niin millää. Muuten sillä wmp:llä värit näkyvat oikein ilman tuota "AviSource("file.avi").SwapUV()" systeemiä.
     
  8. d_2ned

    d_2ned Regular member

    Liittynyt:
    27.01.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin siis toi XviD-24062003-1 oli se koepin buildi siitä kodekista? ellei, koita asentaa uusin.
     
  9. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. pjh

    pjh Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    451
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No pitänee asennella toi bsplayer.
     
    Viimeksi muokattu: 07.08.2003

Jaa tämä sivu