1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XviD:n eri asetukset laadun kannalta

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi migge77 24.01.2003.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. migge77

    migge77 Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei!

    Eli olen harrastanut tuota DVD - DivX(XviD) rippausta jo jonkin aikaa. Tällä hetkellä olen eniten kiinnostunut tuosta XviD formaatista. Olen toki kokeillut DivX5 Pro ja OpenDivX formaatteja ja mun mielestä tuolla saa parhaimman laadun. (tai kyllä OpenDivX on myös hyvä laatuinen, mutta niin todella hidas pakata, mun koneella n.3,5 framea/s, vaikka AMD XP 1700+@1900+ koneessa onkin)

    Kysymykseni liittyy erillaisiin kvantisointi asetuksiin mitä tuosta löytyy, eli millainen yhdistelmä on paras, 1-pass MPEG, 2-pass Modulated vai oletteko kokeilleet tuohon toiseen passiin "New Modulated HQ" asetusta, olisiko parempi? Vai olisiko h.263 ja Modelated yhdistelmä parempi?

    Xvid:ssä on minun mielestä se mukava puoli, että voi koodata lopputekstit todella pienellä bitratella ja säästää tilaa itse elokuvalle.
     
    Viimeksi muokattu: 24.01.2003
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu