Joo sori tästä täysin turhasta viestistä, mutta... Mulla on xvid päätteinen elokuva, poltin sen dvd:lle mutta DVD soittimeni ei näytä kuvaa, vaikka se tukee DivX. Joten millä ohjelmalla saan muunnettua sen DivX muotoon?? Olen katsonut keskusteluja täältä samasta aiheesta, mutta niistä ei ole auennu minulle mitään. Olen koittanut Dr.DivX ohjelmaa, mutta se valittaa codeceista että se ei tajua niitä, ja niitä olen koittanut ladata, mut ei toimi... Huoh... Voisiko joku kertoa ohjelman jolla saan sen muunnettua, tai linkin johonkin toiseen keskusteluun jossa puhutaan jo samasta aiheesta (Xvid to DivX otsikoinen keskustelu katsottu jo läpi moneen kertaan). Itse olen jo niin väsyny tähän etsintään että ei tästä mitään tule E:Toimiiko MPEG-4 muoto normaaleissa dvd soittimissa?? Koneella on yks ohjelma jolla saisin sen leffan MPEG-4 muotoon. Kiitos kovasti jos viitsisitte antaa apua.
XviD ja DivX on kummatkin MPEG4 videoita. Jos DVD soitin tukee DivX leffoja saa sillä todennäköisesti toistettua myös Xvid leffoja. Leffa tiedoston pääte pitää luonnollisesti olla .avi Jos DrDivX ei osaa konvertoida leffaa niin pystytkö sitä muutenkaan katsomaan koneellasi? Sen videon saattaa saada toimimaan pelkällä FourCC koodin vaihdolla videossa. Samalla välttäisit koko videon uudelleen koodauksen.
Kun pistän Leffan päälle niin äänet tulee ja tekstit mutta leffaa ei näy, Mutta tietokoneella pystyn katsomaan sen ihan hyvin. Mutta testaan tota sinun ehdottamaa juttua. E:Testasin tuota FourCC juttua, mutta siitä tuli täys katastrofi vain. En mä jaksa säätää sen kanssa, kuvanlaatu heikkenee vaa, joten katson leffan sitten suosiolla koneelta Mut kiitos avusta, saattaa olla hyödllinen tulevaisuudessa.
Jos aiot käyttää Dr.DivX:ää (kehitys lopetettu) joudut asentamaan DivX-kodekin (kaupallinen). Divx-paketin mukana tulee Converter-ohjelma jolla on todella helppo tehdä videoita. Ilmaisen xvidin kehitys on loppunut ja kodekki tekee tämän takia hieman huonompaa jälkeä kuin divx.