1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XP:n hidas käynnistymynen ja sammuminen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi kaller 13.05.2004.

  1. kaller

    kaller Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    485
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kun olen käynnistänyt koneeni niin alkaa windosw lataus ikkuna jossa se palkki liikkuu. miksi tämä voi kestää minulla jopa 5min?

    koneeni on intel celeron 1,3ghz,512ram,kiintolevyillä on vielä reilusti tilaa. viruksia tai matoja ei ole.
     
  2.  
  3. torngark

    torngark Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    503
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yleensä kyse on jostain ohjelmasta jonka takia käynnistys ja sammutus kestää niin kauan.
    voit testata kirjoittamalla suorita komentoon msconfig ja valita käynnistys välilehdeltä kaikki turhat ohjelmat pois käynnistymästä jolloin Windows ei lataa ohjelmia käynnistyksen yhteydessä.
     
  4. kaller

    kaller Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    485
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos. toivottavasti auttaa.

    aluksi ajattelin että oisko johtunu viruksesta. mutta sitte testasin eikä mitään löytynyt.
     
  5. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    käynnistämistä nopeuttaa vähän myös, kun ajaa välillä Levyn eheytyksen (disc defragmenter). Löytyy järjestelmätyökaluista (system tools)
     
  6. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni käynnistyminen kesti kauan kun XP yritti tunnistaa kiintolevyä, josta olin irroittanut virtajohdon.

    Virheilmoitus tästä löytyi näin: Klikkaa "My Computer" -kuvakkeen päällä hiiren oikeaa -> "Manage". Sieltä löytyy "System Tools"-osiosta "Event Viewer", johon kertyy kaikenlaisia ilmoituksia, katso kellonajan perusteella onko käynnistyshetkellä jotain ongelmia...
     

Jaa tämä sivu