minulla on xp:n mediaplayer ja se rupeaa päivittämään mediatiedostoja itsestään. (sotki kerran tiedosto nimiäkin..) mitenköhän ton toiminnon sais pois päältä? apu ois tarpeen..
Yksi tapa on estää palomuurilla mediasoittimen netin käytön. Laitat windowsin asetuksista automaattipäivitykset pois niin luulisi lähtevän sekin...
kiitos vinkistä mutta ei ole palomuuria eikä oikein kehtais laittaa pois noita päivityksiäkään kun niissä on kuitenkin vissiin joitain ihan hyödyllisiäkin juttuja
Minulla on WMP9.0, ja siinä on kohta Tools/Options/Player, missä voi poistaa ruksin kohdasta Connect_to_the_internet. WMP8.0:ssa paikka on muistaakseni sama. Jos ei halua myöskään Codec-etsintöjä, ruksi pois kohdasta Download_codecs_automatically.
Jos automaattipäivitykset sammuttaa, voi kaikki tarpeelliset Windowsin päivitykset hakea itse - omalla kohdalla ainakin haluan edes hieman pysyä kärryillä mitä päivityksiä koneeseeni ladataan enkä todellakaan luota M$:n arvostelukykyyn päivitysten valinnassa.
Jos haluaa pitää kyseisen 'omituisuuden' päällä mutta ei halua sen sotkevan nimiä niin options/Media Library ja sieltä kohdasta Automatic Media Information Updates for files kohdasta ruksi ruutuun jossa sanotaan Only Add Missing Information
on tuo WMP8.0 eikä sieltä löydy asetuksista peltun eikä triksin mainitsemia kohtia. ohjelma on mulla suomenkielinen mut eihän silläkään pitäs olla merkitystä..
Paikka on täysin vastaava WMP9:n kanssa Suomenkielisen epätarkka vastaavuus... Tools = Työkalut Options = Asetukset? (Apua-valikon vieressä kuitenkin) Player = Soitin Seuraavien otsikkojen alta ruksit pois: Automaattiset päivitykset ja Internet-asetukset (käännökset vedetty hihasta)
Aika hyvin peltun käännökset osuivat kohdalleen Eli "Työkalut" -valikosta kohta "Asetukset", sieltä välilehti "Player", josta "Automaattiset päivitykset" -kohdasta ruksi "Lataa pakkauksenhallinta automaattisesti" pois, ja kohdasta "Internet-Asetukset" ruksit "Salli, että Internet-sivustot tunnistavat Playerin" ja "Hanki käyttöoikeudet automaattisesti" myös pois. EDIT: Tuota triksin mainitsemaa asetusta en kyllä löytänyt suomenkielisestä WMP 8.0:sta, vaikka olisi miten villisti suomenkielisen vastineen kuvitellut.
siis kyllä on ihme homma, tein just niinkuin snapsix sanoi mutta rupeaa vieläkin päivittämään vaikka oon käynnistänyt tietokoneenkin uudelleen. sanoo vaan että: mediakirjastossa ja oma musiikki-kansiossa olevia raitatietoja päivitetään. tämä voi kestää muutaman minuutin.
Niin siis nuo asetukset mitkä kirjoitin, vaikuttavat pakkauksenhallinnan toimimiseen, ja muiden päivitysten hakemiseen netistä. Mediakirjasto toimii kuten toimii, vaikka Playerillä ei olisikaan oikeutta yhdistää nettiin. On siellä asetuksissa "Mediakirjasto" -välilehtikin, mutta sieltä ei kyllä juuri kummoisia asetuksia voi vaihtaa. Voithan kuitenkin kokeilla, olisiko eri vaihtoehdoilla mitään vaikutusta mediakirjaston toimintaan käytännössä. Tuota triksin kertomaa "Automatic Media Information Updates for files" -kohtaa en sieltä kuitenkaan löytänyt, kuten sanottua, vaikka kuinka etsisi vastinetta suomenkielelle.
Oma mokani! Itselläni on tuo WMP:n 9 versio jossa tuo ominaisuus on. Ja Suomeksi en nimiä rupea edes arvailemaan. Löysin tuon säädön, kun tuli tarvetta WMP:n sotkiessa muutamien biisien tunniste tietoja. Useimmiten toimii kuiten loistavasti.