xp kirjautumisasetukset

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi muurema 21.05.2009.

1. muurema

muurema Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on vanhan mallinen kirjautumis muuoto eli windows 2000 tyylinen, käynistettäessä se aina kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa, saiskohan sitä mitenkään silleen käynistettyä ettei se kysyisi...? vaan käynistyisi suoraan

2.  
  3. Turmiola

Turmiola Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ohjauspaneeli --> Käyttäjätilit --> Vaihda kirjautumisasetuksia --> ruksi kohtaan: käytä Tervetuloa-ikkunaa

4. juuSOS

juuSOS Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja jos haluat pysyä siinä "vanhan mallisessa" kirjautumisikkunnassa lataa TweakUI tästä.

Sieltä menet login -valikkoon ja rasti ruutuun "älä kysy salasanaa" tjms.

5. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ei siihen mitään TweakUIta tarvi ladata ja asentaa.

Paina Windows+R (tai Käynnistä -> Suorita...) [kirjoita] control userpasswords2 -> OK -> Poista ruksi kohdasta Tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan.

Jos siinä koneessa on vain yksi tili, käyttäjä, niin ilman salasanaa ei mulla ole ykskään kone pysähtynyt Tervetuloa-ikkunaan. Toinen tili, niin tietenkin kysyy kumpaan, eli pysähtyy.
    Ja yksi tili tässä tarkoittaa sitä vapaalla nimellä luotua. Guest/Vieras (ei käytössä = ei näy) ja Administrator/Järjestelmänvalvoja nimiset tilithän on jokaikisessä xp:ssä.

Win2000 ja xp on Mikkisoftan laskujen mukaan Windows 4, kun tää kohta lopullinen, nyt RC:nä kokeiltava Windows 7 on nimetty.
    Ehkä xp:ssä toimivat pätee 2000:lle.
    '2000 tyylinen' sulla lukee, joten vaikee sanoo mikä winukka sull sit oikeesti on.

6. juuSOS

juuSOS Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tuon tiesin, on vaan hiukan vaikeampi hakea noita komentoja Linuxilla.

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    En mä tota winukasta katsonut. Googlasin.
    Kun en oo koskaan tarvinnut. Kuten kerroin yhdellä tilillä mulla ohittaa kirjautumisen asennuksen jälkeen automatik.
    Useampi tili jos on tarvetta, niin se täytyykin pysähtyä siihen kirjautumisikkunaan. Salasanaahan ei tiliin ole pakko laittaa, silloin siinäkään ei tarvi kirjoittaa mitään.

8. juuSOS

juuSOS Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    OK, itse olen joskus lisännyt järjestelmänvalvojan käyttäjäoikeudet itselle koulun koneella.. :)

Jaa tämä sivu