1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XP kaatuilee

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi HighStep 24.06.2004.

  1. HighStep

    HighStep Member

    Liittynyt:
    17.06.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitin koneen käyttiksen XP:ksi ja tyhmä kun olen annoin asennusohjelman hakea päivitettyjä ajureita.
    Sillä seurauksella että kone lopulta poisti 5kpl .exe tiedostoja jotka oli infektoitunut. (tietenkään en huomannut edes nimiä kirjoittaa ylös)

    Suoritin asennuksen loppuun ja kone toimii kaikin puolin OK, mutta vaivana on silloin tällöin sattuva kaatuminen. Windows ei sammu, mutta ei vastaakkaan mihinkään.

    Yritin asennusohjelman korjaa osiota ajatuksena että se kirjoittaisi puuttuvat tiedostot takaisin, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

    Tässä pätkä tapahtumalokista, joka tulee aina kaatumisen yhteydessä.

    Tapahtumatunnuksen 4 kuvausta ei löydy lähteessä BackWeb Client - 4119343. Paikallisessa tietokoneessa ei ehkä ole tarvittavia rekisteritietoja tai DLL-sanomatiedostoja, jotka näyttävät etätietokoneen sanomat. Valitsinta /AUXSOURCE= voidaan ehkä käyttää kuvauksen hakemiseen. Katso ohjeista mahdolliset lisätiedot. Seuraavat tiedot ovat osa tapahtumaa: Failed to fetch user token (error = 1245).

    Mikä tuo BackWeb Client on?
    Ja sanooko tuo ilmoitus muuten jollekulle jotain?
    Oisko vaivaan vinkkiä, kun en enää jaksais koko kovoa jyrätä?

     
  2.  
  3. MaxPaine

    MaxPaine Guest

    backweb = f-secure antiviruksen päivitysohjelma. itse en f-securea ole koskaan käyttänyt ja en osaa neuvoa. joku varmaan osaa...

    sanoisin silti, että kannattaa kokeilla f-securen uudelleenasennusta (poista ja asenna uudelleen).
    _X_X_X_X_X_[small]Max Paine[/small]
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.06.2004
  4. HighStep

    HighStep Member

    Liittynyt:
    17.06.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia vastauksesta, se antoi uusia ajatuksia ja auttoi ongelman ratkaisemisessa.

    Asensin tuon tietoturvapaketin uudelleen useampaankin kertaan, säädin näytönohjaimen asetuksia ja heitin 240 volttia taaksepäin suorin vartaloin 50 hertzin taajuudella :), mutta mikään ei tuntunut auttavan.

    Tuo BackWeb Client pisti sitten epäilemään verkkokorttia. Kun en enää muuta keksinyt niin vaihdoin verkkokortin paikkaa koneessa.
    Alkuperäinen paikka antoi IRQ 9 ja se oli jaettu USB porttien kanssa.
    Nyt on IRQ 11 ja sitä ei ole jaettu muiden laitteiden kanssa.

    Ennen aikaista vielä sanoa, mutta toivon että auttoi.

    ps. Uutena XP käyttäjänä olin toiveikas kun asennuksen yhteydessä oli mainoslause että on yhtä vakaa kuin W2K, eikä koko käyttis kaadu helpolla.
    Joko vika oli tuolin ja monitorin välissä, tai sitten tuo oli kovin ohkainen lupaus. :-(
     
  5. neptunus

    neptunus Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli samankaltaista ongelmaa f-securen ohjelmien kanssa,,, lopulta kyllästyin ja poistin ne koneelta kokonaan ja sen jälkeen on peliitäny hyvin.

    en kyllä usko et noi irq paikat on ongelman syy...
    mutta mistä sitä koskaan tietää:)
     
  6. HighStep

    HighStep Member

    Liittynyt:
    17.06.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No joo... Näinhän tuo oli että IRQ kokeilukaan ei tehnyt koneesta yhtään vakaampaa.

    Keksimäni konstit olen jo kokeillut eli taidan seurata Neptunuksen viitoittamaa reittiä, ja heivata F-securen (SENSUROITU)

    Aloin jo miettimään palomuuriksi rautapuolen mielekkyyttä?!?

    Kiitokset apuaan tarjonneille!
     
  7. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan näin vinkkinä uudelle XP:n käyttäjälle: Jos ja kun saat koneen toimimaan hyvin, kannattaa silloin tällöin ja toisinaan luoda järjestelmän palautuspisteitä, joiden avulla koneen saa palautettua siihen tilaan missä se oli ennen ongelmia. Itse olen havainnut monta kertaa tuon toiminnon hyödyllisyyden. Mielestäni XP on selvästi vakain kaikista Windows-käyttöjärjestelmistä sitten Windows 3.11:n. Ohjelmat kaatuilevat aina harvakseltaan syystä tai toisesta, mutta käyttöjärjestelmä ei ole kaatunut vielä kertaakaan vajaan kahden vuoden aikana, eikä tietoakaan ole päässyt hukkumaan.

    Rautapalomuuria suosittelen ehdottomasti. Tokihan ohjelmallisen palomuurin voi pitää siinä rinnalla jos on siihen tottunut, mutta kun rautamuurin on kerran konfiguroinut oikein, ei siihen sen koommin tarvitse puuttua, ja sisäverkossa saa temmeltää koneen luukut levällään ilman suurta huolen häivää. Itselläni on yhdistetty ADSL-modeemi ja NAT-palomuuri (Zyxel HW-650), eikä ole kyllä mitään pahaa sanottavaa yhdistelmän toimivuudesta tahi luotettavuudesta. Pöpöt ovat pysyneet poissa kunhan vain muistaa pitää näppinsä erossa houkuttelevista roskapostiviestien liitetiedostoista ja muista peeniksenvenyttäjien latauslinkeistä. Taitaa kohta joutaa virusturvakin romukoppaan.
     
  8. neptunus

    neptunus Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    snapsix puhuu asiaa... on ollu mullakin monta winukkaa
    koneilla, mut kyllä xp on ollu selvästi paras....

    edellinen vaihdos win me:stä xp:hen oli kun yhtä juhlaa:)
     

Jaa tämä sivu