xp käyttäjätilien oikeudet persiillään, help!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi k3alja00 29.01.2004.

1. k3alja00

k3alja00 Guest

Mulla on semmonen ongelma että, jos yritän tehdä koneellani jotain suht ratkaisevaa, esim. muuttaa asetuksia, muokata käyttäjätilejä, järjestelmänpalautusta; muutamia mainitakseni. Tällöin kone ilmoittaa ettei minulla ole oikeuksia vaan pitää ottaa yhteys järjestelmänvalvojaan.

Sen lisäksi lähes aina kun avaan jonkun sovelluksen tai menen esim laitehallintaan tekemään jotain aukeaa näytölle ruutu otsikolla: "Suorita nimellä:"

Ruudussa lukee:
    "Valitse ohjelman suorittamiseen käytettävä käyttäjätili"

Vaihtoehtoina:
    "-nykyinen",
    jonka alla rastittava toiminto:

"Suojaa tietokoneen tietoja luvattomalta aktiviteetilta. Tämä asetus saattaa estää tietokoneviruksia käsittelemästä tietokoneen asetuksia ja tietoja, mutta jotkin ohjelmat eivät välttämättä toimi oikein."

ja sitten toisena vaihtoehtona on:
    "-seuraava käyttäjä" ja kentät johon syöttää nimi ja salasana

Jos valitsee "nykyisen käyttäjän" ja rastin joka "Suojaa tietoja luvattomalta... jne." niin ohjelma ei toimi oikein, mutta ilman tuota toimintoa "Suojaa bla bla..." ohjelma toimii normaalisti.

Mikä fiddu tässä masiinassa on pielessä.

Onkohan mahdollisia juuria siinä että fsecuren antivirus löysi lovsan-viruksen koneelta eilen ja poisti sen. lisäksi ajoin fsecuren sivuilta löytyneen ohjeen lisäksi lovsanin poistotyökalun ja sen latauksen joka estää ko. virusta iskeen uudelleen samasta aukosta.

Olen scannannut kovon fsecuren antiviruksella jo monta kertaa eikä mitään löydy... AUTTAKEE!!!

2.  
  3. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja sä olet vissiinkin sen koneen ainoa käyttäjä eikä siinä ole muita profiileja? Jos ei muuta niin asenna XP uudestaan ja muista määrittää sinne vaan ittes verkkovalvojaksi... Koska noi valikot tulee vaan sillon jos jollekkin onnettomalle tyrälle on laitettu turisti oikeudet ettei se omaa tietämättömyyttän tuhoais koko konetta.

Jaa tämä sivu