XP- käynnisyts ongelma

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi a.l13 13.04.2004.

1. a.l13

a.l13 Guest

Minulla on xp- käyttöjärjestelmä, ja aina kun aukaisen koneeni se menee suoraan minun käyttäjä puolelle,, vaikka sen pitäisi jäädä tervetuloa ikkunaan! Meillä on koneella 3 muuta käyttäjää minin lisäksi. Siis miksi se menee suoraan minun puolelleni ja miten sen saa pois`??

En ole asentanut uusia ohjelmia.. koneessa on 1000 intelin celeronin prossu, 358sdr, 20kovalevy, näytönohjain integroitu..

Jos poistan oman käyttjän se jumii siihen alkuun.. ja salana sanakaan ei auta mitään!!

2.  
  3. kujaki

kujaki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko se toiminut niin alusta asti?
    Jos ei - oletko kokeillut järjestelmän palautusta ajankohtaan jolloin kaikki oli kunnossa?

4. HFF

HFF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onhan myös mahdollista, että joku kolmesta muusta käyttäjästä on räpeltänyt asetuksia... Joten tarkistapa Control Panel->User Accounts->Change the way users log on or off. Sieltä pääset valkkaamaan käytetäänkö Welcome-ruutua vai ei.

5. kujaki

kujaki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HFF eihän tuo tervetuloa ikkunan poistaminen ohita kirjautumista.
    Sehän vaan muuttaa näkymän "classic" malliseksi.
    Jos on salasana niin ei pitäisi missääntapauksessa mennä suoraan ohi kirjautumisen.
    Korjaa jos olen väärässä.

6. a.l13

a.l13 Guest

Se ei auttanut kun menin ohjauspaneeliin ja menin katsomaan onko se tervetuloa ilmoitus päällä, se oli..

muut käyttäjät eivät ole menneet katsomaan asetuksii, se on pommin varma tieto..
    Yritin asentaa yks kerta windows uusiks, se ei lue sitä cd:tä vaan kirjautuu suoraan sisään..

Minä en osaa korjata tuota vikaa.. Minne minun kannattaisi ottaa yhteys, että saisin koneeni taas kunnolla toimimaan?

7. kujaki

kujaki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos haluat asentaa w-toosan uudelleen pitäisi ilmeisesti biossissa muuttaa boottausjärjestys siten, että CD olisi ensiksi.

Silloin voit asentaa käyttiksen uudestaan. Tosin on hyvä huomata, että näytössä on vain hetken viesti "Käynnistetäänkö CD:ltä" ja pitää painaa jotain näppäintä, jotta asennus lähtee pyörimään.

Kai kuitenkin koitit ensin järjestelmän palauttamista?? - siis ajankohtaan jolloin kirjautuminen oli kunnossa.

8. a.l13

a.l13 Guest

Kyllä palautin, mutta vika ei lähtenyt minnekkään... En varmaan osaa muuttaa itse siellä biossissa sitä, pitää pyyttää joku käymään joka osaa asian..

Kiitos kuitenkin avusta..

9. heappi

heappi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. kujaki

kujaki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos vaan heappille.

Toi rekisterinmuokkausohje automaattiseen kirjautumiseen oli tosi hyvä.

Monesti kotioloissa kun käyttäjämielessä tietoturvasta ei tarvitse huolehtia se on kätevä muutos.
    Tosin editorin muokkaus vaatii tarkkaa huolellisuutta - muuten voi tulla harmaita hiuksia.

11. a.l13

a.l13 Guest

En oikein ymmärtänyt sitä microsoftin hommaa, mutta menin sinne biossiin kaverin avustuksella ja muutin että cd- levy käynnistyy ensin, mutta se ei auttanut ollenkaa??

Mikä on vikana?

12. a.l13

a.l13 Guest

Ainiin..menin sinne editoriin ja poistin oman käyttjän ja sit se ei enää juminut!! auttoi vähän

13. kujaki

kujaki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos boottijärjestys on kunnossa niin sitten sulla on mennyt ohi näytössä hetken lojuva viesti:
    "Käynnistetäänkö asennus CD:ltä ... paina jotain näppäintä.
    Jos tuota näppäintä ei paineta riittävän nopeasti se käynnistää XP:n normaalisti.

14. anatemus

anatemus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eh.. Voi olla aliarviointia, mutta varmistan kumminkin: sammutathan koneen "oikeasti"? Eli et valitse siis sitä "Hibernate" -vaihtoehtoa (suomeksi kai "Lepotila") sammuttaessasi...

15. a.l13

a.l13 Guest

Siihen ei tuu mitään tekstiä ja sammutan koneeni ihan normaalisti...

saan apua jonkin ajan kuluttua atk-neuvojalta

Jaa tämä sivu