xp asennusongelma

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi oden 12.01.2004.

1. oden

oden Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli minulla koneessa kaksi kovalevyä ja xp on asentunut siten että se ottaa toiselta kovolta joka on fat32 bootauksen vaikka käyttöjärjestelmä kokonaan on toisella kovolla eli minulla on levy c: joka on toisella kovolla ja levyt d: ja e: toisella kovolla. Miten saa koneen toimimaan niin ettei se buuttaa toiselta kovolta vaan toimii suoraan toiselta kovolta. Haluaisin nimittäin toisesta kovosta eroon.

2.  
  3. Samu87

Samu87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihda se asema jolta haluut koneen boottaavan ni Masteriks

4. oden

oden Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Eli jos tuo kuva auttaa eli minulla on tuo c: system asemana niin miten mukamas toisen aseman masteriksi laittaminen auttaa asiaa.

5. toukkaman

toukkaman Guest

Eli ymmärsinkö oikein käyttöjärjestelmä on tuolla c:llä ja juuri siitä haluaisit eroon?
    Sinähän voit varmuuskopioida tuon levyn toiselle ja ottaa sitten tuon pikku kovon
    pois.

Buutti järjestyshän määritellään biossista, johon niitä yleensävoidaan määritellä 3 laitetta ja järjestys mistä buutataan ensin. Lisäksi yleensä on vielä kohta Try another boot devises.

Eli käyttis primary masteriksi.
    Ja bootti järjestykseksi laitat 1. IDE tai HDD 0 riippuen biossista. 2:sen disabloit samoin 3:sen ja try another boot devises disabled.
    Ja varmasti buuttaa suoraan primary masterin ja aikakaan ei kulu turhaan cd/korpun kolisteluun kun käynnistät koneen.

6. oden

oden Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    käyttis on siis e: asemassa. Täytyypi kokeilla.

Jaa tämä sivu