1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XBOX vilkkuu vihreetä ja punasta...???

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi Denz0 03.04.2005.

  1. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä kone on toiminut ihan normaalisti kokoajan... Ei oo ollu mitään ongelmia. Mutta äsken kun olin laittamas XBMC:tä päälle nii se latas sitä mut mitään ei tapahtunu joten päätin sammuttaa koneen... No sen jälkeen kun laitoin koneen päälle niin se buuttas pari kertaa ja sen jälkeen rupes vilkkuun vihreetä ja punasta vuoronperään...?? Missäköhän mahtaa olla ongelma? kokeilin johtoja laittaa paremmin kiinni mut ei auttanu. Koneessa on Aladdin Advance plus piiri, ja EvolutionX dashboard. Kerran aikasemmin oli kans samanlainen ongelma mut se hoitu kun laitoin virtapiuhan kunnolla kiinni. Ja muuten ei oo ollu ikinä minkäänäkösiä ongelmia. Olisko se menny jotenki sekasin siitä ku sammutin sen ku se latas sitä ohjelmaa?
     
  2.  
  3. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lisäys vielä tohon äsköseen et äsken otin boxin syliin ja laitoin päälle nii toimi ilosesti... Sit sammutin ja laitoin takasin paikoilleen nii taas vilkutti vihreetä ja punasta.
     
  4. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    näkyykö teeveeltä jotain jos tv piuha on huonosti kiinni se tekee ton.
     
  5. emagdnim

    emagdnim Regular member

    Liittynyt:
    18.07.2004
    Viestejä:
    221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikai tv piuha pistä boxia buuttaileen? Enemmänki vaikutaisi, että piiri temppuilee. Onhan liitokset varmasti hyviä? Kuinkas kauan piiri on ollut kiinni? Hyvin mahdollista, että esim jossain on kylmä juotos, joka nyt on sitten alkanu vihdoin temppuilemaan. Viisaammaat tarkentakoot/korjatkoot :)
     
  6. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo... ja sehän vilkuttaa vihreetä ja oranssii jos tv:seen ei saa signaalii. Mut joo en tiä liitoksista ku en ite oo modannu. Ostin huuto-netistä. Myyjä sano et cheapestmodsin modaama... Ja Hyvin on tähän asti pelannu. Mutku ei viittis viedä mihinkään liikkeeseen ku ne maksaa rahaa ja sitä ei oo... Kone on ostettu 5.9.2004 et varmaan joskus sillon on myös modattu. Onkohan noi piirit kuinka tarkkoja tärinän suhteen? Ku oon muutaman kerran vahingos vähä kolhinu tota vehjettä ku oon siirrelly sitä... mut ei se kuitenkaa niitten jälkeen oo mitään sanonu et vasta tänään ku sammmutin ja laitoin uudestaan päälle. Ja Sit ku otin syliin nii toimi ja taas ku laitoin takasi paikoillee omalle paikalleen nii ei toiminu ja nyt mä en saa sitä enää millään päälle vaikka laitan mihinkä asentoon tahansa... Oliskohan tolla modauksella jonkun näköstä takuuta vielä sitä en tiedä...
     
  7. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyseisestä piiristä ei oo kokemusta kylmä liitos jossain on todennäkönen syy. xbox ei lähde käyntiin ilman tvlle menevää piuhaa vaan antaa virhekoodin.jos vika olisi virtaliitimessä kone ei todennäkösesti lähtis käyntiin ollenkaan.
     
  8. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo mut mä oon kyl aiemmin konetta kokeillu ilman sitä tv:lle menevää piuhaa ja sillon se vilkkuu vihreetä ja oranssii... eikä buuttaile sitä. Tekee ihan erilailla ku nyt mitä se tekee... Oon ollu yhteydes ton mestan kaa missä se on modattu ja ne sano et jos sielä piiris on jonkunäkönen kosketushäiriö niin se menee takuuseen.
    Ja omasta mielestäni sielä on joku kosketushäiriö koska kun otin syliin niin lähti käyntiin ja sit tas ei lähteny ja niin päin pois...
     
  9. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kone voidaan käynnistää ilman piiriä painamalla eject-painiketta mitäs toi tekee
     
  10. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo kokeilin tota eject nappulasta käynnistämistä mut se sanoo samaa siitä... Eli rupee vilkuttaan punasta ja vihreetä. En sit tiiä et voisko vika olla virtapiuhas? Ei vaan viittis mennä ostamaan uutta virtapiuhaa ku ei tiä johtuuko se siitä. Toivoisin et johtuis siitä ettei olis mikään isompi ongelma.
     
  11. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin ei se virtajohto tohon vaikuta jos et usko niin koita jollain johdolla jostain muusta laiteesta.onko vakio kiintolevy ja mitä tvstä näkyy kun pistät xboxsin päälle
     
  12. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei oo vakio kiintolevy... 120gb seagate. Ja telkkariin ei tuu yhtään mitään...
     
  13. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo ei se ilman piiriä sit toimikka sieltä on joku liitos
    irti
     
  14. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minä vuonna valmistettu sun xbox on
     
  15. emagdnim

    emagdnim Regular member

    Liittynyt:
    18.07.2004
    Viestejä:
    221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisko poweri sökönä? Tai sitte vain sulla on käyny niinki surkee tuuri että emo on vain menny pasaksi ku oot kolhinu sitä :| Ei toi enää kuulostakkaan kosketushäröltä ku ei kerta eject napistakaan käynnisty oikein. Puna/vihree liittyy kai bios ongelmiin(?) ja mikäli modpiirin bios eikä xboxin oma bios toimi niin sitte on huonompi juttu.

    Eli:

    Jos sun jollain kamullas on sun boxiin sopiva virtalähde nii testatkaa onko siinä vika. Jos ei ole, niin sitte modpiiri vaihtoon. Suosittelisin kuitenkin viedä se jonnekki halvalle huoltajalle, joka paikallistaa vian ja pistää hyvässä lykyssä samaan hintaan vielä uuden piirin kiinni kuha piirin itse hommaat :)
     
  16. emagdnim

    emagdnim Regular member

    Liittynyt:
    18.07.2004
    Viestejä:
    221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja tosiaan boxi lähtee päälle oli AV-johto kiinni tai ei. Xboxin käyttö tosin vaikeutuu huomattavasti :D Ja toi kiintolevy ei pitäis olla ongelma. Sillon se eject napista käynnistäessä toimis normaalisti mikäli kovo olis lukittu. Lukitsematon kiintolevy orkkis biossilla aiheuttaa vain virhekoodin 5 ruudulle. Ei buuttailis.
     
    Viimeksi muokattu: 05.04.2005
  17. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei toi mun boksi ainakaan lähde päälle ilman et piuhaois kiinni xboxsin päästä vaan menee vikatilaan.koitapa ottaa
    yhteys ftpllä. sit toi kiintolevyn lukitus on turhaa rautamodi boksissa jos kiintolevy vaihdettu.
     
  18. emagdnim

    emagdnim Regular member

    Liittynyt:
    18.07.2004
    Viestejä:
    221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä sä rouda oikein selität?? Tässä puhutaan koneen buuttailusta ja sitä boxi ei tod tee AV-johdon takia! Ja kovon lukitus ei ole turhaa sillä ilman sitä ei boxi orkkisbiossilla toimi eikä siksi myöskään LIVEssä pelata. Toiki tuli vain puheeksi kun kerroit ettei se toimi ilman piiriä. Eikä tässä edes puhuttu kuinka turhaa se on. hirveetä off topiccia.. keskity olennaiseen.
     
  19. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sori joo kyltoi live vaatii kovon lukitsemisen itse en käytä liveä enkä sinne vaihdetun kovon kanssa menisi. itse asiaan mun veikkaus joku piirinliitos ottaa runkoonkiinni tai kylmäjuotos
     
  20. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tota noin niin... Avattiin kaverin kans boxi ja otettiin kaikki irti mikä vaa lähti. :D Ja ei niis modpiirin juotoksis ainakaa näin silmämääräsesti mitään erikoista näkyny. Tarkistettiin et kaikki piuhat on kunnolla kiinni ja ne oli. Kokeiltiin ilman mod-piiriä. Ja yritettiin kattoo näkyiskö emolevyn muis juotoksis mitään häikkää eikä ainakaan näin silmämääräsesti mitään erikoista näkyny. Oliskohan mitenkään mahdollista, että DVD-asema heittäs tällasta? Koska se ainaki piti ihmeellistä metellii? Ja kun yritti kelkkaa avata niin se vaa jotain "rohisi" ja sit ei mitään...?? Harmi kun ei saa mistään kokeiluks DVD-asemaa. Kävi vaan mieles et jos vois olla sellanen et olis siitä kiinni... Jos vaikka toi Xboxi on niin tarkka kaikesta...? Mut joo en tiä mitä täs tekis tän suhteen... Tietenki jos se on mod-piirissä se vika niin sanoivat sielä Cheapestmodsilla että menee takuuseen.
     
  21. emagdnim

    emagdnim Regular member

    Liittynyt:
    18.07.2004
    Viestejä:
    221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei oikee jaksais itse alkaa availeen tota boxia, mut eiköhä joku tiedä voisko se olla siitä kiinni. En kyllä usko.. jaa-a on kyllä aika vekkuli tapaus.
     

Jaa tämä sivu