Olen luonu lähiverkon tecdubelinin ohjeiden, mukaan ristikytketyllä kaapelilla. Ongelma olisi senlainen, että webdrivellä ftp yhteys toimii koneen ja xboxin välillä, mutta ku yritän käyttää mediacenteriä esim. musiikin kuunteluun niin tulee vaan ilmoitus että "verkkolevyyn ei saatu yhteyttä" vaikka olen jakanu musat. Aikasemmalla koneella toi yhteys toimi, mulla oli siinä kaksi verkkoliitäntää 10/100 ja 1000. Palomuurina aikasemmin ja nyt on zonealarm viimeksi sain toimiin silleen ton tiedostojen jakamisen, siten et lisäsin zonealarmiin ton xboxin ip:n mikä pn 192.168.0.2 ja koneessa on 192.168.0.1 Windows on asennettu uudestaan, mutta senhän ei pitäs vaikuttaa koska tiedot jos oikein mustan mediacenterin sources filussa on samat eli kansiot on saman nimisiä ja ip:t on samat ku aikasemminki Toivottavasti joku vois auttaa pikaisesti asiassa
Onks sulla xp home edition? Mulla on meinaan sama ongelma eli pääsen jopa kansioon (esim. lefffat) kiinni mutta ei aukea!!!!! Epäilys suuntautuu tuota home editionii kohti!!
Koneiden välillä toimii FTP-yhteys eli IP:t on kunnossa. Veikkaisin, että ongelma rajoittuu tiedostojenjako protokollaan. Onko XP:ssä ja XBMC:ssä sama työryhmä?
Windowsin oma palomuuri ei ole päällä? ja koska olet saanut tuon aikaisemmin toimimaan niin olet tottakai conffannut myös xbmc-kansion tiedostoa johon nämä kohdekoneen/koneiden IP:t määritellään?