Xbox 360 rikki, mutta mistä?

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Fujitchy 02.10.2011.

1. Fujitchy

Fujitchy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Xboxini hajosi toissapäivänä eli perjantaina. Pikkuveljeni pelasi sillä NHL12, kun peli töksähti (ei ollut ensimmäinen kerta). Ainoa ratkaisu tähän on sammuttaa xbox. Kun pikkuveli yritti käynnistää boxia uudelleen, meni n. puoli minuuttia, jonka ajan kone hyrisi. Vasta sen jälkeen siihen ilmestyi RROD. Aikaisemminkin on peli jöksähtänyt (myös muutkin kuin NHL12), mutta konetta uudelleen käynnistäessä RROD on tullut heti käynnistyksen jälkeen. Aina aikaisemmin kone on ruvennut toimimaan sen jäähtymisen jälkeen. Nyt kone on ollut pari päivää käyttämättä, tosin olen kokeillut käynnistää sitä useasti. Olen antanut sen vilkuttaa RRODia, koska aikaisemmin se on auttanut (kone kai jäähdyttää silloin itseään). Nyt se ei ole auttanut. RRODia on tullut aikaisemminkin monesti, mutta silloin RROD ilmestyy heti käynnistyksen jälkeen, kun nyt siihen kuluu yli 30s. Onko boxi nyt kokonaan rikki, vai missä vika? Esimerkiksi kovalevyn irroittaminen ei vaikuta mitenkään.

Kiitos jo etukäteen vastanneille

2.  
  3. Tiger25

Tiger25 Active member

Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Ymmärsinkö nyt oikein että kone kuumenee, kippaa ja antaa sitten RRoDin.

http://www.nickpack.com/article/xbox360-rrod-error-codes-and-what-they-mean <- tuolta löysin oppaan mitä nuo koodit tarkottaa, tosin englanninkielellä.

Joka tapauksessa, jos tulee joka pelikerralla RRoD ja boxin takuu on voimassa, kehottaisin ottamaan yhteyttä koneen myyneeseen liikkeeseen ja kyselemään voisiko konsolin vaihtaa toiseen, koska jotain vikaa koneessa on kun ei pelitä.

Itselläni on XBox360 eikä ole RRoDia näkynyt vaikka se on jo monta vuotta minulla ollut, joten konsolisi on selvästi viallinen.

4. Fujitchy

Fujitchy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on siis niin, etten enää saa edes boxiani käyntiin. Vilkuttaa vaan RRODia, eikä suostu käynnistymään. Siksi en voi edes saada tuota koodiani tietoon. Murobbs:ssä joku sanoi, että juotoksissa olisi jotain vikaa. Takuu ei ole voimassa, joten taitaapi olla edessä uuden konsolin osto. Monet ovatkin sanoneet, että tämä Xbox 360 Pro on melkonen susi, suurimassa osasssa konsoileita on vikaa.

5. juhhaa

juhhaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve.

Mulla on tullu tämmönen virhe ilmoitus monesti ku olen pelanut nhl 12 "This disc is unreadable. It may be the wrong region for this console. Match the region of the disc to the console. Clean the disc with a soft cloth. Restart the console. For more help, go to www.xbox.com/support."
    Olen yrittänyt puhistaa levyä ja levy oli ihan hyvä että pitäs toimia. Eilen se sitten tilttas kokonaan levyyn oli tullut isot naarmut reunoille ja peliä ei voi pelata enään. Muut pelittoimivat moitteettomasti. Eli onkohan Xboxi rikki vai peli oli viallinen?

6. Miika98

Miika98 Guest

Ei kai ole tullut "RRoD" eli Red Ring of Death ?

7. juhhaa

juhhaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei ole

8. Lipputanko

Lipputanko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen korjannu pari kertaa korjannut kyseisen vehkeen. Kerran pelasin normaalisti, pistin lootan kiinni ja seuraavan kerran oli kolme valoa taulussa.. Otin kuoret ( myös erupaneelin) irti, piirilevy kotelosta irti ja kuumentamaan, annoin olla 15 min ja boxi kiinni, antaa jäähtyä sen puoli tuntia ja voilaa, toimi puoli vuotta. Sen jälkeen se teki saman, vaihdoin Pii tahnat hyvien kuvien avuilla ja nyt toimi sitten vuoden. Nyt se on entinen se vehje, ei ennää lähteny toimimaan.

Koodinhan saa boxista irti ilman että telekkarissa näkysikkään mitään ;)

9. juhhaa

juhhaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ostin uuen pelin ja toimii hyvin eimitään propleemaa:D

Jaa tämä sivu