Terve vaan kaikille. Ajattelinpa vähän jakaa kokemuksiani xboxin ongelmista ja huoltotoimenpiteistä. Eli itselläni x360 aloitti temppuilun n. 2 viikkoa sitten ja tuo temppuilu alkoi satunnaisena jäätymisenä / totaalisena tilttinä kunnes sitten eilen ei kone enää suostunut ollenkaan yhteistyöhön. Vikavalot välkkyivät välillä kolmena kappaleena, välillä vain oikean alakulman valona. X360 minulla on ollut n. puoli vuotta. Tänään päätin sitten tarttua ongelmaa niskasta ja selättää sen, joten otin boxin mukaan duuniin ja ruokiksella kävin tarjoamassa sitä siihen liikkeeseen, josta sen ostinkin. Siellä myyjä sanoi, että he eivät vehjettä huoli, vaan että se pitää lähettää UPS-lähettifirman välityksellä saksanmaalle korjattavaksi. Käski vielä soittaa ensiksi tuonne Microsoftin XBOX360 tuotetukeen detaileja varten. No minäpoika otin ja soitin sinne ja aikani jonotettuani ja kuunneltuani huonolla suomella lausuttuja "välispiikkejä" palvelun ruuhkaisuudesta minulle vastasi ENGLANNINKIELELLÄ brittiläinen asiakaspalvelija vastaavasta britteinpalvelusta ja pahoitteli, että suomenkieliset asiakaspalvelijat ovat nyt varattuja, joten olisiko mahdollista hoitaa asia lontoon murteella. Noh, onneksi lontoo taipuu suhteellisen hyvin, joten sain asiani hoidettua tätä kautta. Huoltoketju menee siis seuraavasti (asiakaspalvelun mukaan): - Eli ensiksi soitetaan asiakaspalveluun (kannattaa varautua puhumaan lontoota). - Kun mikään heidän tarjoamistaan nikseistä ei auta boxin elvyttämiseen, he lähettävät sinulle paketointitarpeet xboxille ja lähettifírman yhteystiedot yms. tarvittavat lähetysdokumentit. - Sinä pakkaat xboxin tuohon asiakaspalvelun lähettämään pakettiin, täytät tarvittavat liput ja laput jonka jälkeen soitat UPS:n kaverin hakemaan lootasi. - UPS vie boxin saksaan korjattavaksi, ja kun se on korjattu UPS myös toimittaa sen sínulle takaisin. - Tähän kaikkeen pitäisi asiakaspalvelun mukaan mennä korkeintaan 3 viikkoa. Että tällaisia kokemuksia minulla tästä aiheesta. Jos muilla on lisättävää tai jotain kysyttävää, niin kysykää ihmeessä / lisäilkää omia kokemuksianne aiheesta.
Oma kokemukseni huoltoketjusta, samalla ongelmalla jokunen kuukausi sitten (julkaisupäivänä ostettu boksi): - Soitto asiakaspalveluun (hoitui parin minuutin jonotuksella, asiakaspalvelu suomeksi) - Sanoivat suoraan, että UPS:ltä tullaan hakemaan boksia huomenna, että pakkaa vaan pakettiin - UPS tuli seuraavana päivänä, ei tarvinnut edes täytellä lappuja - 2 viikkoa ja uusi boksi saapui UPS:n kiikuttamana Eli vähän eroavaisuuksia täällä.
Mitäs sun boksilles oikein kävi? Ite säikähin eilen kun yhtäkkiä alko ruutu heitteleen ja värit valumaan yms. Sitten vaan boottasin ja ongelmat katos.. toivottavasti ei ota tavaksi (ongelman saattoi aiheuttaa telkkarikin). EDIT: Näyttäs olevan 2vuoden takuu..
Edellisenä iltana oli katseltu DVD:tä. Seuraavana päivänä kun aloin pelaamaan, niin kone ei käynnistynyt vaan vilkutti punaista. Virhekoodin selvityksen mukaan vika oli tuntematon. Joo kuulostaa kyllä telkkarin häikältä toi sun juttu. Mulla oli kanssa jotain vastaavia ongelmia, kun ei ollut tuo AV kaapeli kunnolla kiinni. Oli uutena sen verran jäykkiä nuo liitännät.
WHIPPII!!! Nyt tuli NELJÄN viikon jälkeen boxi huollosta. On saatana hidasta, lupasivat kolmeen viikkoon ja sekin on minusta aivan liian paljon. No ainakin laatikko toimi pikaisen kokeilun perusteella. Onko muilla ollut noin tuskastuttavan pitkiä odotusaikoja tuon huollon kanssa ja onko vehje pelittänyt huollon jälkeen?
Itellä mennyt tismalleen tällä tavalla. Kaksi kertaa ollut huollossa (ostin suunnilleen julkaisupäivänä), toisesta kerrasta sai jopa hyvityksenä pelin
Nyt menee pikkasen Öfftöpikin puolelle ;D, mutta minkä pelin oikeen sait, ihan just julkaistun vai jonkun vanhemman? =D
Jotai vanhoja ne oli joista sai valita, Kameon niistä otin Olis sieltä saanu jotai Live-kameraa ja jotai muutakin roinaa
Moe, Vajaan kuukauden verran oli huollossa äänekkään DVD-aseman takia, sain täysin uuden tilalle, joka on jo selkeästi hiljaisempaa mallia. Palvelu toimi, UPS haki ja nouti. Sain uuden Xboxin lisäksi vielä 1kk Gold Live aikaa.
sain pari päivää sitten g.o.w:n ja kun yritin pelata niin ääni kuulu mutta kuva ei näy , mitä teen? t:newbie
Sun ei olis tarvinut suostua tuohon,että joudut itse hoitamaan tuon huollon tilaamisen vaan se kuuluu myyjän hommiin hoitaa sen sinne ...
Tarvitseeko maksukuittia esittää joillekkin näissä tapauksissa tai siitä kertoa jotain tietoja.Oman boxini kuitti on kadoksissa ja boxi rikki.3 Punaista valoa...
Jos en ihan väärässä ole, niin boxeissa on 24kk takuu, joten eipä taida kuittia tarvita. En ainakaan itse sitä pari kuukautta sitten tarvinnut.
Tiedän että ketju on vanha ja että näitä ei saisi kauheasti nostella.. mutta ajattelin kertoa että aikaisemmin tässä ketjussa mainitsemani ongelma "Ite säikähin eilen kun yhtäkkiä alko ruutu heitteleen ja värit valumaan yms." Kävi tänään toteen viimeisen kerran Eli siis värit valahti pelatessani COD4 betaa ja sitten käynnistin uudestaan niin hups vaan ja kuvaa ei tullut ollenkaan. Noh ajattelin että menikö telkkari rikki (koska se oli vanha ja käytettynä ostettu) jotenka vaihoin uudempaan telkkariin. Mutta sekään ei auttanu.. tällä kertaa ei kuulunut edes ääniä saati kuvaa. Huomenna soitto tukipalveluun ja sitten toivomaan että saisi tuon boxin nopeasti takaisin Boxi oli 15kk vanha. EDIT: Sillä vanhalla telkkarilla kuuluu äänet mutta kuva ei. Joskus se buuttaas käynnistyksen jälkeen joskus ei.. Mitään virheilmoitusta ei tule
Xbox 360 tarina (osa 1/2): 15.9.07 Boksini sanoi itsensä irti "ring of death" valoshown kera. Kuva vain jäätyy 30 sekunttia käynnistämisen jälkeen ja välillä toosa ei edes käynnisty, humisee vain. 16.9.07 Soitto Xboxin tukeen ( http://www.xbox.com/fi-FI/support/contact/ ) ja siellä kerroin tietojeni lisäksi oman laitteeni sarjanumeron sekä kyseessä olevan ohgelman. Puhelimen päässä sanottiin että asia hoituu ja että joku tulee hakemaan Xboxini viiden päivän sisällä. 17.9.07 Kello on 12.30 ja ovikello soi. UPSin työntekijä kyselee onko täällä xbox 360 konsolia kuljetusta varten. Boksi nopeasti postin pakettiin kuplamuovien kera ja pakettin UPSin henkilölle käteen. Sain samalla UPSin seurantakoodi lappusen. 18-21.9.07 Paketti matkalla Köpiksen kautta Saksaan Frankfurttiin, perillä 21. päivä. Seuranta koodilla viimeinen ilmoitus "PALAUT. LÄHETTÄJÄLLE". Siis mitä!! Paketti palutettu lähettäjälle? Ei hätää, Googlen kautta löysin tarkemman selityksen ilmoitukseen; paketti on saapunut perille ja kaikki ok Nyt odotellaan lisää infoa...
No niin nyt tuli tehtyä soitto asiakaspalveluun ja pienen odottelun jälkeen sain puhelimen päähän asiallisen avustajan. Kerroin ongelmani ja sitten se kysyi myös minulta tuon sarjanumeron yms. Lopuksi se kertoi pakkausohjeet ja antoi viitenumeron (onko se seuraamista varten vai?) ja se sanoi että korjaaminen kestää 15-20 arkipäivää ja tän viikon kuluessa UPS:in kuriiri tulee hakemaan sen. Tämmöistä täällä Nyt vain odotellaan jälleenkohtaamista boxin kanssa <3 EDIT: Pitääkö siihen paketin mukaan laittaa mitään yhteystietoja vai riittääkö että pakkaa sen boxin ja antaa sille UPS:in äijälle?
ei tarvi yhteystietoja,mutta ei kannata pakata kiintolevyä mukaan,saattaa nimittäin käydä niin että kaikki tallennukset ovat hävinneet kun saat boksin takaisin....