X360 FullHD

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi leksitus 08.01.2012.

1. leksitus

leksitus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ostamassa uutta Full HD tv:tä ja boxina toimii vanhan mallin Pro. Miten saan kuvanlaadusta parhaan mahdollisen? Boxissa ei ole HDMI-liitäntää, pitääkö siis käyttää vain tuota boxin omaa komposiittikaapelia? Onko tuosta edes mahdollista saada ulos täyttä 1080p resoa?

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Käytä komponenttikaapelia, niin saat parhaan mahdollisen kuvan (1080p)

Komposiitti

Komponentti

Huomaa ero näiden kahden välillä.

4. Tiger25

Tiger25 Active member

Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Kyllä on mahdollista saada boxin mukana tulevalla AV-johdolla Komponentti-liittimistä (Sinvihrpun) 1080p-resolla. Keltaisen voi kyseisestä piuhasta jättää kytkemättä ja valko-pun äänikaapelit kiinni töllöön tai vahvistimeen niin äänikin kulkee. AV-johdon Boxin puoleisesta päästä kytkin asentoon HDTV ja kone käyntiin niin kuvan pitäisi tulla näkyviin.

Jos näkyy, Boxin kuva-asetuksista 1920x1080-resot päälle. Jos ei näy, tarkista piuhat ja kytkimen asento. Kannattaa ostaa semmoinen telkkari, josta löytyy tuo komponenttiliitäntä(YPbPr). Itselläni on boxi juuri näin kytkettynä FullHD-televisioon ja hyvin toimii.

Tietääkseni X-Box 360 PRO 60Gb mallissa on HDMI-liitäntä (minulla on Prosta justiinsa tämä malli). Se sijaitsee AV-liitännän alapuolella, joten kannattaa tarkistaa onko omassasi tuo liitäntä. Jos ei ole, joudut käyttämään tuota AV-piuhaa jossa on yllämainitut komponenttiliitännät(sinvihrpun)(jos boxisi mukana ei tätä piuhaa tullut, se on ostettava erikseen).

Viimeksi muokattu: 08.01.2012
  5. mcmopo

mcmopo Active member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Itse olen parhaan kuvan saanut VGA-johdolla. Omassa telkkarissa näkyy itseasissa kuva hieman selvempänä VGA:lla kuin HDMI:llä mutta tämä kyllä johtuu telkkarista. Lisäksi lähes kaikissa telkkareissa melkein on VGA-liitin. Mutta sen verran voin varoittaa että älä osta mitään kiinankopio johtoa sillä niistä tulee vain ongelmia.

Jaa tämä sivu