Olen ostamassa uutta Full HD tv:tä ja boxina toimii vanhan mallin Pro. Miten saan kuvanlaadusta parhaan mahdollisen? Boxissa ei ole HDMI-liitäntää, pitääkö siis käyttää vain tuota boxin omaa komposiittikaapelia? Onko tuosta edes mahdollista saada ulos täyttä 1080p resoa?
Käytä komponenttikaapelia, niin saat parhaan mahdollisen kuvan (1080p) Komposiitti Komponentti Huomaa ero näiden kahden välillä.
Kyllä on mahdollista saada boxin mukana tulevalla AV-johdolla Komponentti-liittimistä (Sinvihrpun) 1080p-resolla. Keltaisen voi kyseisestä piuhasta jättää kytkemättä ja valko-pun äänikaapelit kiinni töllöön tai vahvistimeen niin äänikin kulkee. AV-johdon Boxin puoleisesta päästä kytkin asentoon HDTV ja kone käyntiin niin kuvan pitäisi tulla näkyviin. Jos näkyy, Boxin kuva-asetuksista 1920x1080-resot päälle. Jos ei näy, tarkista piuhat ja kytkimen asento. Kannattaa ostaa semmoinen telkkari, josta löytyy tuo komponenttiliitäntä(YPbPr). Itselläni on boxi juuri näin kytkettynä FullHD-televisioon ja hyvin toimii. Tietääkseni X-Box 360 PRO 60Gb mallissa on HDMI-liitäntä (minulla on Prosta justiinsa tämä malli). Se sijaitsee AV-liitännän alapuolella, joten kannattaa tarkistaa onko omassasi tuo liitäntä. Jos ei ole, joudut käyttämään tuota AV-piuhaa jossa on yllämainitut komponenttiliitännät(sinvihrpun)(jos boxisi mukana ei tätä piuhaa tullut, se on ostettava erikseen).
Itse olen parhaan kuvan saanut VGA-johdolla. Omassa telkkarissa näkyy itseasissa kuva hieman selvempänä VGA:lla kuin HDMI:llä mutta tämä kyllä johtuu telkkarista. Lisäksi lähes kaikissa telkkareissa melkein on VGA-liitin. Mutta sen verran voin varoittaa että älä osta mitään kiinankopio johtoa sillä niistä tulee vain ongelmia.