1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

X-bit kysymys

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi kaarlo1 02.01.2004.

  1. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve!

    Mikä siis on idea että kun tohon Xbittiin saa vaikka 6 biossii yhtäaikaa niin eihän se käynnistyksessä kuitenkaan lataa kun sen mikä siinä on ekana? Että miksi siihen saa niin monta biossia ja saiskos niitä muitakin sieltä käyttöön jotenkin?
     
  2.  
  3. x-chip

    x-chip Member

    Liittynyt:
    24.12.2003
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    siinä on ne sellaset dippikytkimet 4kpl siinä samassa mihin sä sen mini usb piuhan tökkäät kun fläshäät niitä biosseja.
    niistä säätämällä eri kombinaatioita saat valita minkä biosblokin se niistä 6:sta lataa. ja ei niitä blokkeja aina oo just 6. se riippuu miten sä sen formatoit/fläshäät. voi olla vaikka yks 2mb blokki jos haluut. ja se idea siinä on että siihen saa monta on just se että kun eri biossit tekee eri asioita, niin voi helposti sitten noilla kytkimillä vaan vaihtaa aina haluamansa.

    x-bit mod piirin suomenkieliset asennusohjeet-> http://kotisivu.mtv3.fi/diablo84/artikkelit/x-bit_asennus.html

    ja samaiselta sivustolta dippikytkimien käyttöohje suomeksi->
    http://kotisivu.mtv3.fi/diablo84/artikkelit/x-bit/x-bit_controlpanel.html

    x-bitissähän ei ole valmiina yhtään biossia joten... biossit löydät "tiedät-kyllä-mistä-paikasta".
     
    Viimeksi muokattu: 02.01.2004
  4. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo no ei toi nyt ihan menny jakeluun vieläkään :) Eli kun mulla on formatoitu toi nelos vaihtoehto, eli neljä paikkaa ja mulla on evox m7 Bios 4 paikassa ja Xecuter2 4979 Bios 3 paikassa (Bios 2&1 paikat tyhjiä) niin toi m7 aina latautuu. Että miten mä voin valita kumman se lataa?

    Aikamoinen puupää olen ;)
     
  5. x-chip

    x-chip Member

    Liittynyt:
    24.12.2003
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jahas... elikkäs siis tuossahan oli aivan selkeät kuvat miten saat valittua minkäkin blokin... mutta kerrataan nyt vielä. http://kotisivu.mtv3.fi/diablo84/artikkelit/x-bit/x-bit_controlpanel.html

    elikkä vasemmalta oikealle... neljännellä kytkimellä määritetään ainoastaan että onko mod piiri päällä vai ei. ylhäällä pois päältä ja alhaalla päällä.

    oletetaan että olet nyt varmasti saanut formatoitua piirin oikein ja fläshättyä uudet biossit oikeisiin ja oikean kokoisiin blokkeihin.

    bios blokki 4 valinta:
    alkaen vasemmalta ->
    1 kytkin ylhäällä
    2 kytkin ylhäällä
    3 kytkin alhaalla
    [​IMG]

    bios blokki 3 valinta:
    alkaen vasemmalta ->
    1 kytkin alhaalla
    2 kytkin ylhäällä
    3 kytkin alhaalla
    [​IMG]

    jos ei onnistu (kokeile ExecuterX2 biossilla koska siinä lukee executer2 niin varmasti erotat että milloin se toimii ja millon ei. myöhemmin voit kokeilla esim. värittää biossia ja muokata muutenkin itse) niin sitten voidaan olettaa että et ole asentanut mod piiriäsi oikein. pogopin asennuksella täytyy olla tarkkana että menee kohilleen ne nastat (itellä myös x-b.i.t piiri ja meni uusiks asennus kun ei natsannu nastat kerralla kohilleen, nyt kuitenkin toimii hyvin.) kolvaaminen on varmempi ja myöskin pysyvämpi asennustapa. jos ei pogot millään mee kohilleen ni sit ei mee. sit sun on pakko kolvata.
     
  6. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noooo nyt mä tajusin :D Ja niinhän se toimii, justiin kokeilin. Kumpaankin biossiin oon jo vaihtanu värit ja muuta...

    Mulla meni toi piiri ihan heittämällä kiinni. Kun oli sen ruuvin laittanu melkein kiinni, muttei ihan, niin että sitä pysty vielä liikuttaa niin siitä kuulu semmonen sähköinen ritinä kun se meni kohilleen. Siitä tiesin jo että kohilla on ja toimii vaikken ollu vielä kokeillu :) (Noin niinku vihjeeks tuleville asentajille..)

    Mutta kiitokset sulle kun jaksoit vääntää oikeen rautalangasta niin että meikäläinenkin tajusi, olin ajatellu noiden dippien käytön jotenkin ihan väärin!!
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2004
  7. x-chip

    x-chip Member

    Liittynyt:
    24.12.2003
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jepjep =) hieno homma että toimii. itekkin oon ihan uus näissä jutuissa. jouluna vasta sain boxin, eli reilun viikon on ollu, mutta äkkiä sitä vaan kaiken oppii kun viitsii opiskella ahkerasti ja kokeilla rohkeasti kaikkea.
     

Jaa tämä sivu