World of Warcraft sekoittaa ADSL-modeemin

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi distu 19.02.2008.

1. distu

distu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei! Ongelmani on aika ainutlaatuinen ainakin siitä päätellen, etten ole löytänyt yhtään vastaavanlaista ongelmaa.
    Eli: Netti toimii normaalisti ja nopeasti niinkauan kunnes pelaan wowia. Ja joskus wowiakin kerkiää pelaamaan hyvän aikaa, ennenkuin tämä alkaa. Yleensä senjälkeen jos myyn jotain/palautan paljon questeja samaan aikaan, eli yleisestiottaen paljon yhteyksiä serverin ja clientin välillä. Priestillä tämä tapahtuu välittömästi kun castaan Inner Fire:n. Myös wowi on asennettu uudellen, ja olen koittanut myös ilman AddOn:eja.
    Lagi on massiivinen, koko netti hidastuu (3-25 sekunnin lagi), olen katsonut ettei sitä aiheuta mikään prosessi eikä koneelta vie mikään kaistaa yllättäen. Olen kokeillut ilman palomuuria (myös Windowsin omaa) ,ilman antivirusta, Defenderiä yms. Forkkasin jopa koneen (muista syistä tosin) Eikä tämä auttanut.
    Kaikki ajurit yms on ja tämä tapahtuu vain WoWin pelaamisen takia. Lagi ei hellitä edes sulkemalla WoW, vaan nettiboksin DSL-välkyttää kokoajan nopeasti aivankuin siinä olisi paljon liikettä. Vika poistuu ainoastaan nettiboksin buuttaamalla. Olen päivittänyt modeemin firmwaret, koittanut säätää mielestäni kaikkia mahdollisia asetuksia, tarkistanut että VPI&VCI (vai mitkä olivatkaan) arvot ovat palveluntarjoajan mukaisia (Elisalla 0 ja 100), koittanut palauttaa oletusasetukset ym. Mikään ei vain tunnu auttavan.
    Olen todella avoin ehdotuksille.
    Yritän saada käsiini toisen adsl2 purkin ja katson, toistuuko sama. Ja jos saisin toisen koneen millä koittaa wowia kotonani samalla boksilla, että toistuuko sillä.

Tietoja:
    ADSL2 24/1+ Fullrate (Elisa) (Toimii noin 20mb nopeuksisena 1.6-2.1 mb/s maksimi latausnopeus kun toimii kunnolla)
    660RU-T1 (on adsl2 yhteensopiva) <-- tätä pidän syypäänä.
    Windows Vista Ultimate
    Integroitu verkkokortti (on emon ja verkkokortin ajurit)

Koneen osia en näe tarpeelliseksi tähän laittaa.

2.  
  3. Makezzi

Makezzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi.

Et ole ainoa jota tuo ongelma vaivaa, itselläni on Elisa Kaapelimodeemi 3/615 ja se toimii niin kauan hyvin kunnes alan wowia pelaamaan. hetken wowia pelattuani alkaa armoton lagiminen ja netti pätkii minkä kerkeää. Joskus aikaisemmin elisalla oli tämä sama ongelma ja silloin traceroute palvasti syyn, kun laittoi jäljitykseen wow serverin (sijaitsevat saksassa) niin yhteys meni milloinkin mitä kautta (traceroute pomppi parhaimmillaan suomi -> ruotsi -> saksa -> ruotsi -> usa -> saksa väliä). Otin yhteyttä Elisalle josta todettiin ettei tuosta ole haittaa, mutta viikon sisällä ongelmat katosivat samoin tuo kummallinen reititys. No nyt Elisa teki verkossaan jotain kummallisia säätöjä viikko pari sitten ja nuo ongelmat tulivat aikalailla takaisin. Elisan mukaan heillä ei ole vikaa, käskivät tarkistuttaa kaapelimodeemin kunnon.. bah.. taidan tehdä helpommin ja vaihtaa palveluntarjoajaa. Kyllästynyt tappelemaan Elisan kanssa verkko-ongelmista ja koskaan Elisalla ei ole vikaa.

Joten kannattaa olla elisalle tuosta yhteydessä. Katso myös traceroute pidemmältä aikaväliltä miten se menee. (visual route hyvä tässä)

Eli kyllä wowin pelaaminen kaapelimodeemiliittymissäkin tuota ongelmaa aiheuttaa. Itse yleensä joudun tuon kaapelimodeemi purkin resetoimaan jossainkohtaa kun pelannut wowia aikansa. Ei toimi enään netti kuin vaivaisesti pelisession jälkeen.

Viimeksi muokattu: 08.03.2008
  4. DHW

DHW Guest

Saman lainen ongelma on myös itselläni.
    Elikkä kun alan pelaamaan WoWia se pelaa siihen asti moitteetta kunnen alkaa raidi... Boxi sanoo itsensä irti lähes välittömästi disconnectia pukkaa 10sekunnin - 5 minuutin välein.

Ongelma poistuu noin puoleksi tunniksi boxin buuttaamisen jälkeen mutta sen jälkeen sama alkaa uudestaan.

Jaa tämä sivu